Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Współczesne organizacje funkcjonują w bardzo dynamicznym, zmiennym, określanym jako turbulentne, otoczeniu. Niesie to szereg konsekwencji dla zarządzania tym organizacjami, w szczególności zaś dla zarządzania najcenniejszym zasobem tych organizacji – kapitałem ludzkim. Konieczna jest redefinicja starych modeli zarządzania ludźmi. Przetrwanie i rozwój organizacji funkcjonujących w gospodarce opartej na wiedzy w dużej mierze zależy od docenienia ludzi będących właścicielami wiedzy. Istotne jest zwrócenie uwagi na konieczność przekształceń tradycyjnych organizacji w organizacje uczące się, czyli takie, które nie tylko korzystają z dostępnej wiedzy, ale również ją kreują, transmitują i przetwarzają. Biorąc pod uwagę fakt, że to zatrudnieni w organizacjach są właścicielami wiedzy (zarówno tej jawnej, jak i ukrytej) – ważne staje się odpowiednie ich traktowanie oraz docenienie. Od tego bowiem zależy, czy posiadana przez nich wiedza będzie stanowiła istotny zasób.
Spis treści:WprowadzenieRozdział 1. Funkcjonowanie organizacji w gospodarce opartej na wiedzy1.1. Wstęp1.2. Gospodarka oparta na wiedzy1.3. Determinanty rozwoju gospodarki opartej na wiedzy1.4. Wiedza w organizacji1.5. Organizacje uczące się w GOW1.6. PodsumowanieRozdział 2. Zmiany na rynku pracy a zarządzanie zasobami ludzkimi2.1. Wstęp2.2. Sygnały płynące z rynku pracy2.3. Jakość kapitału ludzkiego a zmiany pokoleniowe2.4. Zmiany w zarządzaniu zasobami ludzkimi warunkowane sytuacją na rynku pracy2.5. Wiedza jako podstawa zarządzania zasobami ludzkimiRozdział 3. Turkusowa rewolucja w zarządzaniu3.1. Wstęp3.2. Zapowiedź zmian w zarządzaniu – sygnały z badań3.3. Oznaki kryzysu przywództwa3.4. Kierunek zmian w myśleniu o przywództwie3.5. Ewolucja organizacji inspirowana kolejnym etapem rozwoju świadomości3.6. Organizacja ewolucyjnego Turkusu – podsumowanieRozdział 4. Kapitał ludzki jako wartość innowacyjnych organizacji4.1. Wstęp4.2. Kapitał intelektualny organizacji4.3. Kapitał ludzki jako element kapitału intelektualnego organizacji4.4. Kapitał ludzki a innowacyjność organizacji4.5. PodsumowanieRozdział 5. Zarządzanie kapitałem ludzkim stymulujące kreatywność organizacji i udane innowacje5.1. Wstęp5.2. Kapitał ludzki a innowacja5.3. Relacja: innowacja – klient wewnętrzny5.4. Teoretyczne uzasadnienie powstawania oporu5.5. Przyczyny oporu i sposoby zmniejszania barier zmian5.6. Stymulowanie aktywności pracowników jako warunek procesów innowacyjnych5.7. Zarządzanie kapitałem ludzkim – wyzwania innowacyjne5.8. PodsumowanieRozdział 6. W kierunku elastycznej organizacji i kapitału ludzkiego – szanse i zagrożenia elastycznych form zatrudnienia. Wyniki badań empirycznych6.1. Wstęp6.2. Typy elastyczności w organizacjach6.3. Pojęcie zatrudnienia elastycznego6.4. Założenia metodologiczne badań6.5. Wyniki badań własnych6.6. PodsumowanieRozdział 7. Współpraca nauka – biznes w kreowaniu talentów studenckich7.1. Wstęp7.2. Istota talentu i zarządzania talentami7.3. Niedobór talentów w gospodarce opartej na wiedzy7.4. Poszukiwanie i rozwijanie talentów wśród studentów uczelni wyższej – wyzwanie współczesności7.5. Założenia metodologiczne badań7.6. Wyniki badań własnych7.7. PodsumowanieZakończenieBibliografiaWykaz tabelWykaz rysunków
Zarządzanie kapitałem ludzkim stymulujące kreatywność organizacji i udane innowacje
Prof. dr hab. Krystyna Poznańska, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie:Internacjonalizacja i globalizacja gospodarki, niezwykłe szybkie tempo postępu naukowo-technicznego, zmiany demograficzne i społeczne, inne zmiany zachodzące w otoczeniu przedsiębiorstw wpływają w dużym stopniu na zmianę uwarunkowań funkcjonowania i rozwoju współczesnych przedsiębiorstw. To powoduje, iż przedsiębiorstwa i kadra menedżerska musi nieustannie analizować rodzaj i charakter tych zmian oraz wdrażać takie modele biznesu, które pozwalają utrzymać i kształtować przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw. Z tego założenia wyszły Autorki monografii, podejmując się realizacji ambitnego celu, jakim była identyfikacja zmian zachodzących na rynku pracy oraz najważniejszych obszarów zmian w zarządzaniu zasobami ludzkimi. (...) Należy podkreslić, iż Autorki nie koncentrowały się wyłącznie na teoretycznym ujęciu omawianej problematyki, ale przedstawiają ciekawe wyniki badań empirycznych, na podstawie których można sformułować wiele wskazań i rekomendacji pod adresem menedżerów podejmujących decyzje strategiczne w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi.
Anna Francik profesor w Katedrze Zarządzania Akademii WSB, odznaczona Złotym Medalem za Długoletnią Służbę, Medalem Komisji Edukacji Narodowej. Przewodnicząca Komisji ds. Jakości Kształcenia, członek Rady Dyscypliny Naukowej Nauk o Zarządzaniu i Jakości w Akademii WSB.
Magdalena Kot-Radojewska doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu, socjolog, pedagog, trener. Adiunkt w Katedrze Zarządzania i zastępca dyrektora Centrum Studiów Podyplomowych i Rekrutacji Akademii WSB. Doradca zawodowy, wieloletni kierownik Biura Karier, ekspert ds. ewaluacji w projektach UE, odznaczona Brązowym Medalem za Długoletnią Służbę, przyznanym przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz Medalem Komisji Edukacji Narodowej za zasługi dla oświaty. Certyfikowany Tutor 1 stopnia Collegium Wratislaviense oraz moderator Design Thinking. Licencjonowany trener w zakresie badania odporności psychicznej. Autorka publikacji z zaresu zarządzania zasobami ludzkimi, rynku pracy i kształcenia ustawicznego.
Adams K., Galanes G.J. (2008), Komunikacja w grupach, PWN, Warszawa.Adecco (2019), Wojna o talenty w Polsce skuteczna? Jak wypadamy na tle innych krajów świata?, http://www.pulshr.pl/zarzadzanie/adecco-wojna-o-talenty-w-polsce-sku-teczna-jak-wypadamy-na-tle-innych-krajow-swiata,40734.html, dostęp: 25.05.2019.Anell B.I., Wilson T.L. (2000), The flexible firm and the flexible coworker , “Journal of Workplace Learning: Employee Counselling Today” , Vol. 12, No 4, http://www.em-eraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/13665620010332831.Arak D. (2017), Jak pobudzać innowacyjność organizacji?, HBRP nr 169, https://www.hbrp.pl/a/jak-pobudzac-innowacyjnosc-organizacji/tdRuRbVqArmstrong M. (2011), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wolters Kluwer, Warszawa.Bal-Woźniak T. (2004), O podmiotowych uwarunkowaniach innowacyjności, czyli pier-wotnych przyczynach braku aktywności innowacyjnej, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 1030, Wrocław.Bartnicki M. (2000), Pomiar kapitału intelektualnego, „Ekonomika i Organizacja Przed-siębiorstwa”, nr 11.Batra S. (2009), Strengthening human capital for knowledge economy needs: an Indian perspective, “Journal of Knowledge Management”, Vol. 13.Becker G., Murphy K., Tamura R. (1990), Human Capital, Fertility and Economic Growth, “Journal of Political Economy”, No. 98.Beck-Krala E., Duda J. (2014), Zarządzanie kapitałem ludzkim a innowacyjność przed-siębiorstw, „Przegląd Organizacji”, nr 5.Bonne K.D., Bennis W.G., Chis P. (1969), The Planning of Change, New York. Borkowski T., (1987), Społeczno-kulturowe korelaty wykształcenia w świetle wstępnej teorii pól wolności, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków. Borowiecki R., Przedsiębiorstwo w obliczu wyzwań współczesnej gospodarki, https://www.ur.edu.pl/file/5668/01.pdf.134 BibliografiaBratnicki M. (2000), Kompetencje przedsiębiorstwa. Od określenia kompetencji do zbu-dowania strategii, A.W. Placet, Warszawa. Bratnicki M., Strużyna J. (2001), Przedsiębiorczość i kapitał intelektualny, Wydawni-ctwo Akademii Ekonomicznej, Katowice.Bregman R. (2018), Marzycieli pilnie zatrudnię, „Gazeta Wyborcza” z 8–9 września 2018.Buchelt B. (2008), Rosnące znaczenie talentów w gospodarce, [w:] Zarządzanie talenta-mi w organizacjach, A. Pocztowski (red.), Wolters Kluwer Polska, Warszawa.Burke M.E. (2011), Knowledge sparing in emerging economies, “Library Review”, Vol. 60, No. 1. Burns T., Stalker G.M. (1961), The Management of Innovation, Tavistock Publications, London.Bylicki A. (2003), Uwagi dotyczące realizacji w Polsce programu budowy gospodarki opartej na wiedzy, [w:] Gospodarka oparta na wiedzy. Perspektywy Banku Światowe-go, A. Kukliński (red.), Warszawa. Cannon J.A., McGee R. (2015), Zarządzanie talentami i planowanie ścieżek kariery, ABC a Wolters Kluwer business, Warszawa. Cappelli P. (2008), Talent on Demand: Managing in an Age of Uncertainty, Harvard Business Press, Boston.Carnall C.A. (1990), Managing Change in Organisation, Prentice Hall, London.Carr K.D., Hard J.K., Trahant J.W. (1998), Zarządzanie procesem zmian, PWN, Warszawa.Chełpa S. (2005), Samorealizacja talentów – możliwości i ograniczenia intrapersonalne, [w:] Zarządzanie talentami, S. Borkowska (red.), IPiSS, Warszawa.Christensen C.M. (2010), Przełomowe innowacje, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa.Claver-Cortés E. (2015), Carmen Zaragoza-Sáez P., Molina-Manchón H., Úbeda-Gar- cía M., Intellectual capital in family firms: human capital identification and measure -ment, “Journal of Intellectual Capital”, Vol. 16, No. 1. http://www.emeraldinsight.com /doi/pdfplus/10.1108/JIC-04-2014-0046. Collins J. (2014), Od dobrego do wielkiego. Czynniki trwałego rozwoju i zwycięstwa firm , Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.Cotara W. (1998), Rise of the Knowledge Worker, Heinemann, Boston. Creagh M., Brewster C. (1998), Identifying good practice in flexible working , “Em-ployee Relations”, Vol. 20, No. 5. http://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/ 10.1108/01425459810238792.Czerska A., Szpitter A.S. (red.) (2010), Koncepcje zarządzania. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.Dahlman C. (1998), The New Role of Government in the Knowledge-based Economy, World Bank.Dawid J.W. (1966), Inteligencja, wola i zdolność do pracy, Ossolineum, Warszawa.135 BibliografiaDiGeorgio R. (2004), Winning with your strengths: an interview with Ken Tucker of the Galop Organization, “Journal of Change Management”, No. 4(1).Długosz M. (1990), Gry decyzyjne w badaniu i doskonaleniu organizacji, PWE, Warszawa.Dobija D. (2003), Pomiar i sprawozdawczość kapitału intelektualnego przedsiębiorst-wa, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania, Warszawa.Dolińska M. (2010), Innowacje w gospodarce opartej na wiedzy, PWN, Warszawa.Domański S.R. (1993), Kapitał ludzki i wzrost gospodarczy, Wydawnictwo Spis, Warszawa.Dominik W. (2013), Współpraca i transfer wiedzy pomiędzy przedsiębiorstwami a ośrodkami akademickimi, Studia BAS, 3(35).Drucker P.F. (1992), Innowacje i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa.Drucker P.F. (1999), Społeczeństwo pokapitalistyczne, PWN, Warszawa.Dziubiński Z., Kowalewski M. (red.) (2008), Badanie czynników warunkujących wyko-rzystanie niestandardowych form zatrudnienia w Polsce, Wydawnictwo Adam Mar-szałek, Warszawa.Edvinsson L., Malone M.S. (2001), Kapitał intelektualny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.Elastyczne formy zatrudnienia. Informator, Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie oraz Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej, Warszawa 2011. Filipowicz G. (2014), Zarządzanie kompetencjami perspektywa firmowa i osobista , Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.Firszt D. (2008), Kapitał ludzki jako determinanta innowacyjności gospodarki, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie” nr 786, Kraków.Fitz-Enz J. (2001), Rentowność inwestycji w kapitał ludzki, Oficyna Ekonomiczna – Dom Wydawniczy ABC, Kraków.Francik A. (2003), Sterowanie procesami innowacyjnymi w organizacji, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.Francik A. (2009), Innowacje jako źródło przedsiębiorczości, [w:] Przedsiębiorczość i zarządzanie firmą. Teoria i praktyka , J. Targalski, A. Francik (red.),Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.Francik A. (2014), Kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość – obszary spójne czy odrębne?, [w:] Innowacje i przedsiębiorczość. Teoria i praktyka, A. Francik, M. Lis, V. Markova (red.), Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza. Francik A., Targalski J. (red.) (2009), Przedsiębiorczość i zarządzanie firmą. Teoria i praktyka, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.Francik A. (1997), Zamiast świętego spokoju (1), „Personel”, nr 12. Francik A. (1998), Zamiast świętego spokoju (2), „Personel”, nr 1.Frieske K.W. (red.) (2003), Deregulacja polskiego rynku pracy, IPiSS, Warszawa.Gableta M. (2003), Człowiek i praca w zmieniającym się przedsiębiorstwie, Wydawni-ctwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.136 BibliografiaGalata S. (2006), Sztuka zarządzania organizacjami. Zasoby, sposoby, perspektywy, Wydawnictwo Diffin, Warszawa.Galbraith J.R. (1999), Projektowanie organizacyjne, PWN, Warszawa.Garvin D.A. (1998), Building a Learning Organization, “Harvard Business Review on Knowledge Management”, Harvard Business School Press, Boston, MA.Glaser B.G., Strauss A.L. (1968), The Discovery of Grounded Theory, Weidenfeld and Nicolson, London.Goede M. (2011), The wise society: beyond the knowledge Economy, “Foresight”, Vol. 13, No. 1, http://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/14636681111109688.Griffin R.W. (2000), Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Grudzewski W.M., Heiduk I.K. (2004), W jakim celu należy zarządzać wiedzą?, „Ekono-mika i Organizacja Przedsiębiorstw”, nr 7 (654).Grudzewski W.M., Hejduk I.K. (2004), Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Difin, Warszawa.Gunnigle P., Turner T., Morley M. (1998), Employment flexibility and industrial rela -tions arrangements at organization level. A comparison of five European countries, “Employee Relations”, Vol. 20, No. 5, http://www.emeraldinsight.com/doi/pdf-plus/10.1108 /01425459810238693.Hajec M., Jak firmy wynagradzają za innowacyjność? , https://hrpolska.pl/rynek-pracy/czytelnia/jak-firmy-wynagradzaja-za-innowacyjnosc, dostęp: 23.06.2019.Harrari Y.N. (2017), 21 lekcji na XX wiek, PWN, Warszawa.Heffernan M. (2014), A Bigger Prize, Simon & Schuster, London.Heffernan M. (2015), Beyond Measure: The Big Impact of Small Changes, Simon & Schuster, London.Hinterhuber H. (1975), Innovationsdynamik und Unternahmensführung, Springer Ver-lag, Berlin.Ingram T. (red.) (2011), Zarządzanie talentami. Teoria dla praktyki zarządzania zasoba-mi ludzkimi, PWE, Warszawa. Jacukowicz Z. (2004), Kompleksowe zarządzanie pracą, Ośrodek Doradztwa i Doskona-lenia Kadr Sp. z o. o., Gdańsk.Jamka B. (2011), Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał? Od zarządzania kompetencjami do zarządzania różnorodnością, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Warszawa.Jarugowa A., Fijałkowska J. (2002), Rachunkowość i zarządzanie kapitałem intelektual-nym, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk.Juchnowicz M. (red.) (2007), Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji wiedzy, Diffin, Warszawa.Jürgensen K. (1993), Wir haben ein Rezept auch für schlechte Zeiten, „FAZ” , nr 158.Kaczmarek B. (2012), Organizacja ucząca się jako nowa wartość firmy , „Zeszyt Nauko-wy Uniwersytetu Szczecińskiego”, nr 737.137 BibliografiaKisielnicki J. (red.) (2003), Zarządzanie wiedzą we współczesnych organizacjach, Wyższa Szkoła Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie, Warszawa.Klimczak B. (2006), Rola edukacji w przygotowaniu mobilnych i aktywnych uczestni-ków rynku pracy, [w:] Wybrane problemy i zastosowania ekonomii instytucjonalnej, B. Klimczak (red.), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław.Konecki K. (2000), Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.Kopertyńska M.W., Kmiotek K. (2014), Budowanie zaangażowania pracowników poko-lenia Y, Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, Prace Naukowe UW, nr 358. Kot-Radojewska M. (2017), Wartość kapitału ludzkiego w organizacji w kontekście ela-stycznych form zatrudnienia. Perspektywa interesariuszy, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza.Kowalczyk A., Nogalski B. (2007), Zarządzanie wiedzą. Koncepcja i narzędzia, Diffin, Warszawa.Koźmiński A.K. (2001), Jak tworzyć gospodarkę opartą na wiedzy?, [w:] Strategia ro- zwoju polski u progu XXI wieku, Kancelaria Prezydenta RP i Komitet Prognoz Polska 2000 plus, PAN, Warszawa. Koźmiński A.K. (2001), Strategia rozwoju polski u progu XXI wieku, Kancelaria Prezy-denta RP i Komitet Prognoz Polska 2000 plus, PAN, Warszawa.Król H., Ludwiczyński A. (2006), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.Kryńska E., Kwiatkowski E. (2013), Podstawy wiedzy o rynku pracy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.Kudelska K. (2013), Organizacja ucząca się w świetle współczesnych koncepcji zarzą-dzania, „Warmińsko-Mazurski Kwartalnik Naukowy, Nauki Społeczne”, nr 3.Kukliński A. (red.) (2003), Gospodarka oparta na wiedzy. Perspektywy Banku Świato-wego, Warszawa.Kukliński A., (red.) (2000). The Knowledge-Based Economy: The European Challenges of the 21st Century, State Committee for Scientific Research of the Republic of Poland , Warszawa.Kultys J. (2006), Znaczenie wiedzy w modelach firmy , [w:] Kapitał ludzki w gospodarce opartej na wiedzy, D. Kopycińska (red.), Uniwersytet Szczeciński.Kunasz M. (2003), Znaczenie kapitału ludzkiego jako składnika kapitału intelektual-nego, [w:] Przedsiębiorczość: szansą na sukces rządu, gospodarki, przedsiębiorstw, społeczeństwa, K. Piech, M. Kulikowski (red.), Wydawnictwo Instytut Wiedzy, Warszawa 2003.Laloux F. (2015), Pracować inaczej, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa.Lawler E.E. (2008), Talent: Making People Your Competitive Advantage, Jossey–Bass, San Francisco.Lipka A. (2010), Inwestycje w kapitał ludzki organizacji w okresie koniunktury i deko- niunktury, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa.138 BibliografiaLissitsa S., Kol O. (2016), Generation X vs Generation Y. A decade of online, “Journal of Retailing and Consumer Services”, No. 31.Listwan T. (2005), Słownik zarządzania kadrami, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.Listwan T. (2010), Zarządzanie talentami – nowy nurt zarządzania kadrami w orga-nizacji, [w:] Kierunki i dylematy rozwoju nauki i praktyki zarządzania, H. Jagoda, J. Lichtarski (red.), Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław.Łukaszewicz G. (2009), Kapitał ludzki organizacji. Pomiar i sprawozdawczość, PWN, Warszawa.Machol-Zajda L. (2008), Rozwój elastycznych form pracy, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, nr 5 (64).Majcherczyk M. (2016), Rzeczywistość VUCA z perspektywy działów personalnych, „Personel i Zarządzanie”, nr 3.Malone T.W. (2015), Collective Intelligence, Climate Change, and Future of Work, “Business & Information Systems Engineering”, August. Mańkowska N. (2010), Wiedza jako globalne dobro publiczne, Prace Naukowe Uniwer-sytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 93.Mikuła B. (2006), Organizacje oparte na wiedzy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicz-nej w Krakowie, Kraków.Mikuła B. (2007), Wprowadzenie do gospodarki i organizacji opartych na wiedzy, [w:] Podstawy zarządzania przedsiębiorstwami w gospodarce opartej na wiedzy, M. Mi-kuła, A. Pietruszka-Ortyl, A. Potocki (red.), Wydawnictwo Difin, Warszawa.Mikuła B. (2007), Zarządzanie talentami, [w:] Podstawy zarządzania przedsiębiorstwa-mi w gospodarce opartej na wiedzy, B. Mikuła, A. Pietruszka-Ortyl, A. Potocki (red.), Wydawnictwo Difin, Warszawa.Mikuła B., Pietruszka-Ortyl A., Potocki A. (red.) (2007), Podstawy zarządzania przed-siębiorstwami w gospodarce opartej na wiedzy, Wydawnictwo Difin, Warszawa.Miś A. (2016), Rozważania teoretyczne nad istotą talentu i ich konsekwencje dla za-rządzania talentami, „Zarządzanie i Finanse. Journal of Management and Finance”, Vol. 14, No 2/1.Morgan G. (1997), Obrazy organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.Mróz J. (2015), Zarządzanie talentami – modele i podejścia badawcze, „Nauki o zarządzaniu Management Sciences”, nr 2(23).Nogalski B., Rybnicki J. (2001), Zarządzanie portfelem kapitału intelektualnego, [w:] Kapitał intelektualny: dylematy i wyzwania, red. A. Pocztowski, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu, Nowy Sącz.Nonaka I. Takeuchi H. (2000), Kreowanie wiedzy w organizacjach: jak spółki japońskie dynamizują procesy innowacyjne, Wydawnictwo Poltext, Warszawa. Nonaka I., Takeuchi H. (1986), The New Product Development Game, “Harvard Busi-ness Review”, No. 1/2.Nowakowska A., Przygrodzki Z. , Sokołowicz M. (red.) (2011), Region w gospodarce opartej na wiedzy. Kapitał ludzki – innowacje – korporacje transnarodowe, Diffin, Warszawa.139 BibliografiaOleksyn T. (2006), Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Oficyna Ekonomicz -na, Kraków. Olszak C.M., Ziemba E. (red.) (2007), Strategie i modele gospodarki elektronicznej, PWN, Warszawa.Osbert-Pociecha G., Elastyczność organizacji – „tańczenie” w turbulentnym otoczeniu, http://www.wiedzainfo.pl/wyklady/1297/elastycznosc_organizacji_tanczenie_w_tur-bulentnym_otoczeniu.html.Paige H. (2002), An exploration of learning, the knowledge‐based economy, and own-er‐managers of small bookselling businesses, “Journal of Workplace Learning”, Vol. 14, No. 6, http://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/1366562021044 1199.Pedrini M. (2007), Human capital convergences in intellectual capital and sustainability reports, “Journal Intellectual Capital”, Vol. 8, No. 2.Penc J. (2003), Zarządzanie w warunkach globalizacji, Diffin, Warszawa.Perechuda K. (red.) (2000), Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości. Koncepcje, mo-dele, metody. Formy i narzędzia skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem, Agen-cja Wydawnicza, Warszawa.Perechuda K. (red.) (2005), Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.Perez J.R., Ordóñez de Pablos P. (2003), Knowledge management and organization-al competitiveness: a framework for human capital analysis, “Journal of Knowl-edge Management”, Vol. 7, No. 3, http://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/ 10.1108/13673270310485640Perry E. (2012), Managing Global Talent, „Management Focus – The Magazine of Cran-ford School of Management”.Piech K. (2009), Wiedza i innowacje w rozwoju gospodarczym: w kierunku pomiaru i współczesnej roli państwa, Instytut Wiedzy i Innowacji, Warszawa.Pindlowa W., Pietruch-Reizes D. (red.) (2001), Informacja, wiedza, gospodarka, Polskie Towarzystwo Informacji Naukowej, Warszawa.Pocztowski A. (2008), Istota talentu i zarządzania talentami, [w:] Zarządza-nie talentami w organizacji, A. Pocztowski (red.), Wolters Kluwer Polska, Kraków.Pocztowski A. (red.) (2005), Praca i zarządzanie kapitałem ludzkim w perspektywie eu-ropejskiej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.Pocztowski A. (2008), Rosnące znaczenie talentów w gospodarce, [w:] Zarządzanie ta-lentami w organizacji, A. Pocztowski (red.), Wolters Kluwer Polska, Kraków.Pocztowski A. (2008), Zarządzanie talentami w organizacji, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków.Pocztowski A. (2007), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategie – procesy – metody, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.Pomykalski A. (2001), Zarządzanie innowacjami, PWN, Warszawa–Łódź.140 BibliografiaPsarras J. (2006), Education and training in the knowledge-based economy, “The Jour-nal of Information and knowledge Management Systems”, Vol. 36, No. 1, http://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/03055720610667390.Quintane E., Casselman R. M., Reiche B.S., Nylund P.A. (2011), Innovation as a knowl-edge-based outcome, “Journal of Knowledge Management”, Vol. 15, No. 6, http://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/13673271111179299.Renzulli J.S. (1986), The three-ring conception of giftedness: A developmental model for promoting creative productivity, [w:] Conceptions of Giftedness, R.J. Sternberg, J.E. Davidson (eds.), Cambridge University Press, New York.Riddesträle J., Nordström K. (2000), Funky Business, Bookhouse Publishing AB, Stock-holm.Robbins S.P., DeCenzo D.A. (2002), Podstawy zarządzania, Polskie Wydawnictwo Eko-nomiczne, Warszawa. Roos J., Roos G., Dragonetti N.C., Edvisson L. (1997), Intelectual Capital, Navigating the New Business Landscape, Macmillan Press, Hampshire–London.Różycka A. (2013), Zarządzanie kapitałem intelektualnym a innowacyjność przedsię-biorstwa, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 786, Finanse, Rynki Fi-nansowe, Ubezpieczenia nr 64/1.Rundo A. (2013), Kapitał ludzki a innowacyjność przedsiębiorstw, CeDeWu, Warszawa.Rybak M. (2003), Kapitał ludzki a konkurencyjność przedsiębiorstw, Poltext, Warszawa.Sajkiewicz A. (1999), Człowiek – kreator wartości przedsiębiorstwa, [w:] Zarządzanie wartością firmy , A. Herman, A. Szablewski (red.), Poltext, Warszawa.Schulz T.W. (1981), Investing in People: The Economics of Population Quality, Univer-sity of California, Berkeley.Schumpeter J.A. (1947), The Creative Response in Economic History, “Journal of Eco-nomic History”, No. 7. Senge P. M. (1998), Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.Silzer R., Dowell B.E. (2010), Strategy-driven Talent Management. A Leadership Imper-ative, Jossey–Bass, San Francisco.Skonieczny J., Świda A. (2009), Technologia, talent i tolerancja jako czynnik rozwoju regionu, [w:] Rynek pracy w Polsce w dobie integracji europejskiej i globalizacji, M. Noga, M. K. Stawicka (red.), Wydawnictwo CeDeWu.pl, Warszawa.Skórska A. (2004), Młodzież na rynku pracy w Polsce i Unii Europejskiej, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, Poznań.Skrzypek E. (2011), Gospodarka oparta na wiedzy i jej wyznaczniki, „Nierówności Spo-łeczne a Wzrost Gospodarczy”, nr 23.Sokołowska A. (2005), Wiedza jako podstawa efektywnego zarządzania kapitałem inte-lektualnym, [w:] Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, K. Perechuda, J. Targalski, A. Francik (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.Sokołowski J. (2002), Rola pakietowych systemów wynagrodzeń w kształtowaniu kapi-tału intelektualnego organizacji, „Przegląd Organizacji”, nr 1.141 BibliografiaSopińska A. (2013), Cechy i determinanty rozwoju gospodarki opartej na wiedzy (GOW). Poziom rozwoju GOW w Polsce w świetle wybranych parametrów, Studia i Prace Ko-legium Zarządzania i Finansów, Szkoła Główna Handlowa, z. 133.Stachowska S. (2015), Oczekiwania przedstawicieli pokolenia Y wobec pracy i pracodawcy, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, nr 2, Strojny M. (1999), Zarządzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym jako nowe źródło przewagi konkurencyjnej, „Problemy Jakości”, nr 12.Strojny M. (2000), Zarządzanie kapitałem intelektualnym. Ogólny zarys koncepcji, „Przegląd Organizacji”, nr 7–8.Strużyna J. (2008), Ku zarządzaniu kapitałem ludzkim – ciągły czy nieciągły charakter zmiany w zarządzaniu?, „Organizacja i Kierowanie” , nr 2. Strużyna J. (1998), Zarządzanie zasobami ludzkimi, [w:] Podstawy zarządzania przed-siębiorstwem, H. Bieniok J. Targalski, A. Francik (red.), AE w Katowicach, Katowice.Thaler R., Sunstein C. (2015), Impuls. Jak podejmować właściwe decyzje dotyczące zdrowia, dobrobytu i szczęścia, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Warszawa.Tome E. (2011), Human resource development in the knowledge based and services driven economy An introduction, “Journal of European Industrial Training”, Vol. 35, No. 6.Tylżanowski R. (2012), Determinanty innowacyjności polskich przedsiębiorstw, [w:] Innowacyjność organizacji w strategii inteligentnego i zrównoważonego rozwoju, J. Wiśniewska, K. Janasz J. Targalski, A. Francik (red.), Difin, Warszawa.Wachowiak P. (2005), Wiedza jako źródło przewagi konkurencyjnej, [w:] Pomiar kapita-łu intelektualnego przedsiębiorstwa, P. Wachowiak (red.), SGH, Warszawa.Welfe W. (red.) (2007), Gospodarka oparta na wiedzy, PWE, Warszawa.Wellins R.S., Smith A.B., Mc Gee L. (2006), The CEO’s Guide to Talent Management: Building a Global Leadership Pipeline, PA: Development Dimensions International, Pittsburgh.Weresa A.M. (2012), Systemy innowacyjne we współczesnej gospodarce światowej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Weresa A.M. (red.) (2007), Transfer wiedzy z nauki do biznesu – doświadczenia regionu Mazowsze, SGH, Warszawa.Wigg K.M. (1997), Integrating Intellectual Capital with Knowledge Management, “Long Range Planning”.Wojnarowska M. (2010), Zarządzanie wiedzą w organizacji, [w:] Koncepcje zarzą-dzania. Podręcznik akademicki, M. Czerska, A.A. Szpitter (red.), Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.Woszczyk P., Czarnecka M. (2013), Człowiek to inwestycja, HRP Group, Łódź.Wziątek-Staśko A. (2014), Kapitał ludzki wobec wyzwań współczesności, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza.Zajączkowski M. (2003), Podstawy innowacji i ochrony własności intelektualnej, Eco-nomicus, Szczecin.Zanini M. T., Musante M. (2013), Trust in the knowledge economy, “Journal of Busi-ness & Industrial Marketing”, Vol. 28, No. 6, http://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/JBIM-04-2013-0102.142 BibliografiaZbiegień-Maciąg L. (red.) (2006), Nowe tendencje i wyzwania w zarządzaniu persone-lem, Wolter Kluwer, Kraków.Żuchowski J. (2008), Filozofia TQM w zrównoważonym rozwoju , Wydawnictwo Poli-technika Radomska, Radom. Zbiegień-Maciąg L. (1999), Kultura w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, War-szawa.
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących.W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psych..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość...
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zes..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Psychoedukacja jest jedną z kluczowych metod terapeutycznych na początkowym etapie terapii. Jej znaczenie w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu jest ogromne. Dzięki niej pacjent staje się współodpowiedzialny za własne leczenie, a zdobywana wiedza ułatwia identyfikację z własną chorobą oraz buduje motywację do dalszego leczenia. Tylko jak tego dokonać? Każdy terapeuta doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromnego wysiłku wymaga jego praca.Książka będąca efektem wieloletniej ..
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Publikacja uwzględnia zakres wiedzy w ramach programów dydaktycznych wydziałów prawa, administracji i nauk o bezpieczeństwie. Autorami poszczególnych tekstów są doświadczeni praktycy i naukowcy z danej dziedziny naukowej. Struktura książki różni się nieco od powszechnie przyjętych układów w innych publikacjach. Obszernie bowiem uwzględniono statystykę kryminalną w Polsce, przestępstwa z nienawiści, podkultury przestępcze, profil sprawców i ofiar przestępstw rozbójniczych, przestępczość nieletnic..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł