Sprawność systemów zarządzania wiedzą w aliansach innowacyjnych
- Autor: Bartosz Boćko
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-766-7
- Data wydania: 2018
- Liczba stron/format: 366/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
69.00 zł
34.50 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34.50 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
50% taniej
W pracy omówiono istotę pojęcia zarządzanie wiedzą w
obszarze aliansu innowacyjnego. Określono poziomy gotowości technologii NASA
służące badaniu efektywności systemów zarządzania wiedzą. Na podstawie
przeprowadzonych badań w ponad 60 organizacjach międzynarodowych stworzono
własny model biznesowy aliansu innowacyjnego, który można stosować w praktyce
badawczej i biznesowej.
Niezwykle aktualna tematyka badawcza pozwala czytelnikowi wychwycić problemy, z
jakimi spotykają się menedżerowie wiodących międzynarodowych organizacji.
Prof. dr hab. Kazimierz Perechuda:
Praca poświęcona jest nader złożonej
problematyce zarządzania wiedzą w aliansach innowacyjnych. W dotychczasowych badaniach
na temat aliansów, fuzji i przejęć przedsiębiorstw dominowała analiza strategiczna oraz
finansowo-ekonomiczna, natomiast aspekt strukturalnego dopasowania, zwłaszcza systemów zarządzania wiedzą oraz
kapitału intelektualnego był z reguły pomijany. Praca charakteryzuje się
niezwykle aktualną tematyką badawczą, wybór obszaru badawczego uważam za wysoce
uzasadniony i ex ante stwierdzam, że przeprowadzone badania wypełniają
dotkliwą lukę teoriopoznawczą, empiryczną i praktyczną w obszarze
efektywnego transferu i dopasowania systemów Knowledge Management w aliansach
przedsiębiorstw.
Prof. UEK dr hab. Małgorzata Tyrańska:
Tematyka pracy leży w obszarze nauk o zarządzaniu, a w szczególności dotyczy problemów badawczych umiejscowionych w ramach zarządzania wiedzą. Zagadnienie to stanowi istotną determinantę funkcjonowania i rozwoju współczesnych organizacji, budujących stabilną przewagę konkurencyjną w oparciu o rzadkie zasoby wiedzy, które często występują poza granicami danej organizacji i dla ich pozyskania przedsiębiorstwa nawiązują umowy strategiczne z partnerami na rynku, tworząc zaawansowane modele organizacyjne – alianse innowacyjne.