Ekonomia

Kategorie

Efektywność energetyczna budynków. Studium administracyjnoprawne

Efektywność energetyczna budynków. Studium administracyjnoprawne

Monografia jest jednym z nielicznych opracowań w Polsce, w którym kompleksowo opisano zagadnienie efektywności energetycznej budynków, czyli energii, która obecnie może być zaoszczędzona poprzez różnorakie działania podejmowane zarówno na etapie projektowania budynków, jak i w czasie ich eksploatacji. W tym względzie opracowanie to wypełnia istniejącą w literaturze lukę. Poruszona w książce tematyka dotyczy poprawy efektywności energetycznej budynków, czyli znaczącej redukcji zapotrzebowania b..

108,00 zł 120,00 zł Netto: 108,00 zł
Ekologiczny kapitał w perspektywie społeczeństwa wiedzy XXI wieku

Ekologiczny kapitał w perspektywie społeczeństwa wiedzy XXI wieku

Świadomość społeczna z zakresu konieczności budowania ekologicznego kapitału jest kluczowym zagadnieniem w obliczu problemu degradacji środowiska przyrodniczego. Znajomość celów zrównoważonego rozwoju z uwzględnieniem poszanowania dobrobytu kolejnych pokoleń to za mało, aby wdrażać strategię naprawczą na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym. Istotna jest aktywizacja społeczeństwa do zastosowania wiedzy w praktycznym ujęciu. Na podstawie wyników badań wykazano, że dialog obywatelski może zagwa..

44,10 zł 49,00 zł Netto: 42,00 zł
W poszukiwaniu animatora edukacji zrównoważonego rozwoju dla społeczności lokalnych

W poszukiwaniu animatora edukacji zrównoważonego rozwoju dla społeczności lokalnych

Edukacja zrównoważonego rozwoju to temat, który wymaga upowszechniania z uwagi na jego wieloaspektowość. Mimo dostępności do wiedzy, społeczeństwo cechuje się niewystarczającym poziomem świadomości i aktywności w zakresie ochrony środowiska i zdrowia w życiu codziennym. Edukacja jest wyzwaniem pedagogicznym, powinna uwzględniać koncepcję kształcenia przez całe życie (lifelong learning).Książka przedstawia metody i techniki współpracy animatorów ze społecznością lokalną – współpracy mającej na ce..

45,00 zł 50,00 zł Netto: 42,86 zł
Konkurencyjność małych miast w Polsce i jej uwarunkowania

Konkurencyjność małych miast w Polsce i jej uwarunkowania

Konkurencyjność uznawana jest za jeden z podstawowych mechanizmów ekonomicznych. Uwzględniając kierunki polityki regionalnej, w których zwraca się m.in. uwagę na wzmacnianie potencjału konkurencyjnego jednostek terytorialnych, konkurencyjność małych miast należy uznać za zjawisko naturalne i spójne, powstałe w następstwie konkurencyjności dużych miast czy regionów.Książka koncentruje się na trzech aspektach konkurencyjności małych miast: społecznym, gospodarczym oraz środowiskowym. W warstwie em..

67,50 zł 75,00 zł Netto: 64,29 zł
Własność intelektualna w kształtowaniu strategii przedsiębiorstwa

Własność intelektualna w kształtowaniu strategii przedsiębiorstwa

Strategiczne zarządzanie własnością intelektualną może być dla wielu przedsiębiorstw źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej. Monografia skupia się na problematyce wyboru skutecznych strategii, taktyk oraz działań i procesów zmierzających do powstania nowatorskiego rozwiązania lub nowego produktu, czy pozyskiwania ich na zewnątrz, np. w drodze nabycia licencji bądź praw wyłącznych na produkt lub technologię już istniejące na rynku. Autorzy analizują strategię własności intelektualnej jako ogólną..

63,00 zł 70,00 zł Netto: 60,00 zł
Inwestowanie w wartość na rynku akcji

Inwestowanie w wartość na rynku akcji

Nagroda βeta 2024 za wybitne osiągnięcia w dziedzinie zarządzania finansamiPodstawowe zasady inwestowania w wartość (value investing) zostały sformułowane w latach 30. XX wieku przez Benjamina Grahama. Popularność tej filozofii inwestycyjnej jest w znacznej mierze rezultatem tego, że jej adeptami są znani inwestorzy, m.in. Warren Buffett, Seth Klarman, Charles Munger, Joel Greenblatt, oraz rozpowszechnienia się przekonania, że ma ona wyjątkowy potencjał generowania zysków w długim okresie. Pomi..

85,50 zł 95,00 zł Netto: 81,43 zł
Transformacja organizacyjna w perspektywie psychologicznej

Transformacja organizacyjna w perspektywie psychologicznej

Transformacja organizacyjna to proces zmiany w strukturze, kulturze, procesach i działaniach organizacji, mający na celu zwiększenie efektywności, adaptacyjności i konkurencyjności firmy. Transformacja organizacyjna może być spowodowana zmianami w otoczeniu firmy, takimi jak zmiany technologiczne, społeczne lub rynkowe, a także wewnętrznymi czynnikami, takimi jak zmiana strategii czy restrukturyzacja firmy. Proces transformacji organizacyjnej często wymaga zmiany mindsetu pracowników, wprowad..

72,00 zł 80,00 zł Netto: 68,57 zł
Modelowanie i symulacja wieloagentowa w badaniach zachowań konsumentów

Modelowanie i symulacja wieloagentowa w badaniach zachowań konsumentów

Celem monografii jest zapoznanie Czytelnika z podstawami metodologicznymi analizy zachowań konsumenckich z wykorzystaniem modelowania i symulacji wieloagentowej, a także przedstawienie wyników badań symulacyjnych przeprowadzonych przez Autorkę. W pięciu rozdziałach omówione zostały m.in.: uwarunkowania zachowań konsumentów na współczesnym rynku oraz kluczowe czynniki wpływające na te zachowania, metody modelowania zachowań konsumentów oraz przesłanki zastosowania modelowania i symulacji wieloage..

67,50 zł 75,00 zł Netto: 64,29 zł
Neuronauka konsumencka. Badania zachowań konsumentów z zastosowaniem elektroencefalografii i wybranych technik biometrycznych

Neuronauka konsumencka. Badania zachowań konsumentów z zastosowaniem elektroencefalografii i wybranych technik biometrycznych

Neuronauka konsumencka zajmuje się teorią podejmowania decyzji przez człowieka, wynikającą z nieuświadomionych i na ogół niewyjaśnionych mechanizmów zachodzących w jego mózgu. W monografii przedstawiono, w zrozumiały sposób, neurobiologiczne metody, techniki i narzędzia (m.in.: EEG, GSR, eye tracking), wykorzystywane w ekonomii behawioralnej w obszarze neuronauki konsumenckiej. Autorka przekazuje wiedzę teoretyczną i praktyczną oraz opisuje własne doświadczenia i spostrzeżenia na temat pr..

67,50 zł 75,00 zł Netto: 64,29 zł
Pakiet: Bankructwa

Pakiet: Bankructwa

Pakiet zawiera:1. Bankructwa. Tom 1. Państwa i samorządy2. Bankructwa. Tom 2. Banki i SKOK-i3. Bankructwa. Tom 3. Przedsiębiorstwa i konsumenci..

185,00 zł Netto: 176,19 zł
Bankructwa. Tom 3. Przedsiębiorstwa i konsumenci

Bankructwa. Tom 3. Przedsiębiorstwa i konsumenci

Niestabilne czasy, jakich obecnie jesteśmy świadkami, na skutek pandemii oraz konfliktu zbrojnego w Ukrainie pokazują jednoznacznie, że problematyka zagrożenia finansowego i bankructw przedsiębiorstw oraz osób fizycznych jest ważna i ciągle aktualna. Książka porusza tematykę upadłości podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz osób fizycznych, tzw. upadłości konsumenckiej. W sposób szczegółowy ukazuje kwestie upadłości - w ujęciu zarówno ekonomicznym, jak i prawnym - oraz zagadnien..

58,50 zł 65,00 zł Netto: 55,71 zł
Projekty inwestycyjne. Jak nie wpaść w pułapkę (nie)zrównoważonego rozwoju

Projekty inwestycyjne. Jak nie wpaść w pułapkę (nie)zrównoważonego rozwoju

Treści publikacji przedstawione są na podstawie doświadczenia autorów w obszarze bankowości, zarządzania wartością przedsiębiorstwa oraz finansów publicznych. Skupiają się oni na wyjaśnieniu zasad, omówieniu procedur i prezentacji zarówno tradycyjnych, jak i nowoczesnych narzędzi niezbędnych dla budowy finansowego modelu projektu rozwojowego, oceny jego efektywności, wrażliwości i związanego z nim ryzyka. W książce wskazane są praktyczne możliwości aplikacyjne róż..

58,50 zł 65,00 zł Netto: 55,71 zł
Bankructwa. Tom 2. Banki i SKOK-i

Bankructwa. Tom 2. Banki i SKOK-i

Tom 2 serii Bankructwa analizuje bankructwa banków: centralnych, komercyjnych, spółdzielczych i SKOK-ów, zwłaszcza na rynku polskim ostatnich lat. Jedyna taka książka na rynku – powinien ją przeczytać każdy klient banku i osoba zainteresowana gospodarką. Nie tylko „krwiste” opowieści o tyleż spektakularnych, co nierzadko już nieco zapomnianych plajtach kilkudziesięciu polskich banków i SKOK-ów z ostatnich trzech dekad. Na ponad 400 stronach przepełnionych „gęstą” treścią, odniesieniami do aktual..

103,50 zł 115,00 zł Netto: 98,57 zł
Ekosystem przedsiębiorczości. Uwarunkowania i źródła finansowania

Ekosystem przedsiębiorczości. Uwarunkowania i źródła finansowania

Monografia zawiera wyniki badań naukowych o charakterze teoretyczno-koncepcyjnym oraz empirycznym dotyczące uwarunkowań i form ekosystemu przedsiębiorczości oraz roli przedsiębiorczości i innowacyjności w stymulowaniu rozwoju społeczno-gospodarczego. Wyniki prac badawczych są efektem pogłębionych studiów literaturowych oraz badań ilościowych i jakościowych, które zostały zaprezentowane w dziesięciu rozdziałach, obejmujących rolę i formy ekosystemu przedsiębiorczości, uwarunkowania ..

52,20 zł 58,00 zł Netto: 49,71 zł
Misselling na polskim rynku finansowym. Przyczyny, występowanie, zapobieganie

Misselling na polskim rynku finansowym. Przyczyny, występowanie, zapobieganie

W monografii dokonano analizy ryzyka związanego z transakcjami zawieranymi na polskim rynku finansowym, określanymi mianem chybionej sprzedaży. Pokazano, że przyczyny występowania tego zjawiska leżą zarówno po stronie sprzedawców, jak i konsumentów. Odbiorcami publikacji są studenci studiów pierwszego, drugiego, trzeciego stopnia oraz studiów podyplomowych, pracownicy naukowi, uczestnicy rynków finansowych (sprzedawcy produktów finansowych i ich nabywcy oraz ich przełożeni i osoby zarządzające i..

52,20 zł 58,00 zł Netto: 49,71 zł
Bankructwa. Tom 1. Państwa i samorządy

Bankructwa. Tom 1. Państwa i samorządy

Monografia stanowi pierwszy tom cyklu monografii pod wspólnym tytułem Bankructwa. Tom ten został poświęcony zagadnieniom długu i bankructwa w sektorze publicznym, które mimo historii sięgającej tysięcy lat, nadal są i będą aktualne, zatem wymagają dalszej eksploracji naukowej. Problematyka długu i bankructwa państw oraz jednostek samorządowych jest szeroko opisywana w literaturze z zakresu ekonomii, finansów oraz prawa, niemniej jej złożoność oraz nieprzewidywalne zdarzenia wpływające na sta..

54,00 zł 60,00 zł Netto: 51,43 zł
Crowdfunding. Research & Practice

Crowdfunding. Research & Practice

The advent of crowdfunding is linked to the changes that transpired in the economy after 2008 triggered by the financial crisis and the very rapid progress in the digitalization of the economy across the globe. The financial crisis compelled businesses to look for new methods of funding, and digitalization and the development of the internet created an opportunity to source funding from the community (natural persons and businesses) formed by the crowdfunding platforms in operation. Even tho..

58,50 zł 65,00 zł Netto: 55,71 zł
Gospodarka oparta na wiedzy w Europie Środkowo-Wschodniej

Gospodarka oparta na wiedzy w Europie Środkowo-Wschodniej

Książka stanowi wieloaspektowe studium badawcze z solidnym warsztatem metodycznym i bogatym materiałem empirycznym, w którym autorka podejmuje tematykę regionalnej gospodarki opartej na wiedzy z perspektywy ekonomii rozwoju z uwzględnieniem współczesnych determinant wzrostu gospodarczego i rozwoju ekonomiczno-społecznego, makroekonomii, teorii innowacji i kapitału ludzkiego, ekonomii regionalnej, polityki i integracji europejskiej. Obszarem badań szczegółowych są regiony transgraniczne, cztere..

61,20 zł 68,00 zł Netto: 58,29 zł
Innowacyjność przedsiębiorstw sektora MSP w świetle rozwoju obszarów wiejskich

Innowacyjność przedsiębiorstw sektora MSP w świetle rozwoju obszarów wiejskich

Problematyka zaprezentowana w książce koncentruje się na analizie i ocenie innowacyjności przedsiębiorstw sektora MSP na obszarach wiejskich z uwzględnieniem kwestii wykorzystania przez nie zasobów lokalnych i określeniem realizowanych wzorców innowacji, a także ocenie wpływu wdrażanych innowacji na kształtowanie kierunków rozwoju obszarów wiejskich.Książka przeznaczona jest dla instytucji i organizacji zaangażowanych we wsparcie sektora MSP oraz w rozwój rolnictwa i obszarów wiejskich, pracowni..

81,00 zł 90,00 zł Netto: 77,14 zł
Turystyka zakupowa w miastach

Turystyka zakupowa w miastach

Monografia przedstawia specyfikę segmentu turystyki zakupowej w miastach, identyfikację i charakterystykę determinant jej rozwoju. Wskazano w niej szczególną rolę marketingu terytorialnego jako narzędzia w kreowaniu rozwoju turystyki zakupowej w miastach. Omówiono zagadnienia odnoszące się do teorii miast i funkcje handlowe miasta. Zaprezentowano czynniki atrakcyjności miejsc zakupowych, destynacje i miejsca koncentracji turystów zakupowych oraz kupowane przez nich produkty, źródła informacji o ..

85,50 zł 95,00 zł Netto: 81,43 zł
Przeglądasz 1 do 20 z 211 (11 stron)