Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
50% taniej
Przedstawione w książce badania ukazują, w jaki to sposób organizacja i struktura systemu więziennego ułatwia hamowanie innowacji pedagogicznych. Przykładem takiej przerwanej innowacji był teoretycznie uzasadniony i praktycznie sprawdzony w Europie i Ameryce taki sposób oceniania więźniów, który mobilizuje ich do wszechstronnej prospołecznej aktywności a personel do aktywnych wychowawczo kontaktów ze skazanymi.
Spis treści: Wykaz skrótów Wprowadzenie ROZDZIAŁ I. Społeczno-organizacyjne właściwości systemu więziennego 1.1. Cechy instytucji więzienia – ich stałość czy zmienność? 1.2. Budowa organizacji więziennictwa i autonomizacja jej elementów 1.3. Rozmieszczenie uprawnień decyzyjnych a realizacja zadań resocjalizacyjnych. Stan istniejący a wskazania teorii 1.3.1. Formalizacja organizacji systemu więziennego i jej możliwe następstwa 1.3.2. Stopień i sposób formalizacji i jego ważniejsze uzasadnienia 1.3.3. Sposób regulacji prawnej działalności zakładu karnego i jej sprawnościowe skutki 1.3.4. Legalizm i formalizm podstawą kontroli działalności wychowawczej a postawy zawodowe personelu 1.4. Istniejący i sprawnościowo pożądany sposób oceniania personelu więziennego ROZDZIAŁ II. Społeczno-kulturowe ograniczenia rozwoju praktyki penitencjarnej 2.1. Ważniejsze czynniki ograniczające zmiany w więziennictwie 2.2. Rozwój i ewolucja więzienia 2.3. Humanizacja kary pozbawienia wolności, jej treść i granice 2.4. Krytyka i kryzys więzienia 2.5. Naukowe i kulturowe ograniczenia rozwoju praktyki resocjalizacji penitencjarnej ROZDZIAŁ III. Próby doskonalących przeobrażeń więzienia w Polsce 3.1. Obszary i inspiracje innowacyjne 3.1.1. Innowacja i badanie eksperymentalne w Szczypiornie 3.1.2. Drugi etap eksperymentu szczypiorniańskiego 3.2. Niektóre inne próby i propozycje innowacyjne 3.2.1. System organizacyjno-wychowawczy zakładu karnego półotwartego w Gdańsku-Przeróbce 3.2.2. Opolska koncepcja „oddziałów wewnętrznych” 3.2.3 System ocen punktowych w Nysie i Rzeszowie 3.2.4. Innowacyjna koncepcja rozwiązań organizacyjnych i pedagogicznych zakładu karnego penitencjarystów rzeszowskich 3.3. „Oddział penitencjarny” – nowym elementem struktury zakładu karnego 3.3.1. Poszukiwania doskonalszej organizacji podstawowej jednostki więziennej 3.3.2. Oddział penitencjarny – oczekiwane efekty organizacyjne i resocjalizacyjne 3.3.3. Odział penitencjarny – ograniczenia, możliwości i perspektywy ROZDZIAŁ IV. Przedmiot badań, ich cele, problematyka i zmienne 4.1. Wybór problematyki badawczej, jego uzasadnienie 4.1.1. Zmiana programowo-organizacyjna przedmiotem badań 4.1.2. Opór wobec zmiany głównym źródłem wyboru problemu badawczego 4.1.3. Innowacja czynnikiem sprawczym zmiany w organizacji 4.1.4. Bodziec eksperymentalny i jego wartość diagnostyczna 4.1.5. Cele badań 4.1.6. Problem badawczy, hipotezy i zmienne 4.1.7. Ograniczenia metodologiczne badań organizacji ROZDZIAŁ V. Przyjęta metodologia badań 5.1. Badania w działaniu sposobem wywoływania i poznawania zmiany 5.2. Eksperyment terenowy w organizacji i jego ważniejsze właściwości 5.3. Szczególne właściwości badań organizacji więziennictwa 5.4. Badanie problematyki kryminologicznej i resocjalizacyjnej w organizacjach wymiaru sprawiedliwości 5.5. Eksperyment w więzieniu 5.6. Teoretyczne i praktyczne źródła innowacji 5.6.1. Ważniejsze metodologiczne czynniki wyboru bodźca eksperymentalnego 5.6.2. Przeciwdziałanie niektórym niedostatkom technologii oddziaływań na więźniów – jednym z celów innowacji 5.6.3. Praca zespołowa sposobem przygotowania i wdrożenia przedsięwzięcia innowacyjnego 5.6.4. Efekt synergii uzasadnieniem zespołowej pracy personelu i realizacji przedsięwzięcia 5.6.5. Praca zespołowa instrumentem zmiany i sposobem jej generowania ROZDZIAŁ VI. Resocjalizacyjne podstawy oraz zmianotwórcze właściwości innowacji 6.1. Oceny punktowe – aspekty teoretyczne i metodyczno-organizacyjne 6.1.1. Potrzeby praktyki resocjalizacyjnej źródłem zastosowań teorii 6.1.2. Antyspołeczna postawa przestępców a niektóre środki wywierania wpływu na jej zmianę 6.2. Ocena w kształceniu i resocjalizacji 6.3. „Ekonomia punktowa” sposobem oceniania skazanych i instrumentem prospołecznej ich stymulacji 6.4. Ocenianie więźniów w polskim systemie penitencjarnym 6.5. Cele, zasady i sposoby i kryteria oceniania punktowego skazanych 6.6. Zmianotwórcze elementy i cechy innowacji ROZDZIAŁ VII. Okoliczności, teren badań i ich przebieg 7.1. Sytuacja kadrowa, doświadczenia penitencjarne personelu a wybór miejsca i czasu badań 7.2. Prace przygotowawcze do wdrożenia innowacji 7.3. Innowacja po zmianie kadrowej najwyższej władzy więziennictwa 7.3. Realizacja projektu 7.4. Zmiana podłożem konfliktu w organizacji 7.5. Zachowanie się personelu zakładu w sytuacji deprecjonowania innowacji przez jednostki nadrzędne ROZDZIAŁ VIII. Wyniki badań i zalecenia dla praktyki Streszczenie Literatura cytowana Załączniki
prof. dr. hab. Mieczysław Ciosek: (…) Zmiany instytucjonalne wywołują często u uczestników organizacji nieufność, a nawet lęk. Ten stan niepokoju świetnie oddają słowa Paulo Coelho, który napisał „Ludzie tęsknią za całkowitą odmianą a jednocześnie pragną, by wszystko pozostało takie jak dawniej”. Zdarzają się na szczęście odważni inicjatorzy i kontynuatorzy, którzy podejmują trudne wyzwania i realizują takie zmiany. Z głębokim przekonaniem powiedzieć mogę, że należy do nich Autor tej interesującej książki, który podjął próbę realizacji innowacji w szczególnym rodzaju organizacji, a mianowicie w zakładzie karnym. Instytucja więzienna niemal od samego początku swego istnienia wymuszała pytania o sens i rację jej bytu o skuteczność realizacji przypisywanych jej funkcji – przede wszystkim funkcji resocjalizacyjnej oraz potrzebę i możliwości zmian istniejącego stanu rzeczy. Z recenzji prof. dr. hab. Kazimierza Szmyda: Praca jest dziełem niewątpliwie wartościowym pod względem pewnej istotnej idei podjętej dla zmiany rzeczywistości penitencjarnej i resocjalizacyjnej w polskim więziennictwie, rzadko podejmowanym w takiej skali i z taką determinacją. Jest to praca erudycyjna, zadowalająca pod względem zamysłu metodologicznego eksperymentu, który został nie z winy Autora przerwany. Jej główna myśl wynika z krytycznej oceny dobrze znanej Autorowi rzeczywistości. Jest to więc ujęcie krytyczne, rzeczowe, odnoszące się do obecnego systemu organizacyjnego i pedagogicznego więziennictwa.
Józef Rejman adiunkt na Uniwersytecie Rzeszowskim i w Wyższej Szkole Zarządzania i Administracji w Zamościu oraz wykładowca w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu. W dotychczasowej pracy naukowo-dydaktycznej eksponuje naukowe zastosowania pedagogiki i dyscyplin z nią współdziałających. Z racji swych wszechstronnych doświadczeń praktycznych i zainteresowań naukowych, hybrydowe ujęcie pedagogiki, wraz z tradycyjnie współdziałającymi z nią dyscyplinami naukowym, wzbogaca on o polski i światowy dorobek nauk o organizacji i zarządzaniu. Ważnymi źródłami inspiracji do takich kierunków naukowych poszukiwań i projektów są: kilkuletnie doświadczenia autora w pracy dydaktycznej i opiekuńczej w szkołach ponadpodstawowych i średnich, projektowanie organizacji i programów pracy socjalnej (Centrum Integracji Społecznej i Klubu Integracji Społecznej w Zamościu), a także kilkuletnia praca pedagogiczna z nieletnimi i młodocianymi sprawcami przestępstw w zakładach zamkniętych. Ich dopełnieniem jest kierowanie zespołem wychowawców i psychologów penitencjarnych. Najważniejszym i przełomowym okresem działalności badawczo-wdrożeniowej autora tej publikacji jest naukowy eksperyment terenowy, polegający na próbie wprowadzenia innowacji pedagogiczno-organizacyjnej do polskiego więziennictwa. Jedną z ważniejszych sposobów uzupełniających ten eksperyment była rzadko w Polsce stosowana metoda eksploracji poprzez badanie w działaniu, realizowana za pomocą techniki ?agenta zmiany?. W tym badawczo-wdrożeniowym przedsięwzięciu wielkim udogodnieniem było zatrudnienie autora tej książki na stanowisku głównego specjalisty w Centralnym Zarządzie Służby Więziennej Ministerstwa Sprawiedliwości.
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
68.40 zł 76.00 zł Cena netto: 65.14 zł
10.00 zł 40.00 zł Cena netto: 9.52 zł
41.40 zł 46.00 zł Cena netto: 39.43 zł
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
43.20 zł 48.00 zł Cena netto: 41.14 zł
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
89.10 zł 99.00 zł Cena netto: 84.86 zł
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..