Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
80% taniej
Głównym celem pracy było poznanie przekonań utrudniających adaptację społeczną nieletnich przebywających w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym. Liczne badania opisane w literaturze po roku 1990 wskazują, że koncentrowanie się jedynie na zmianach behawioralnych, dostępnych obserwacji nie prowadzi do trwałych zmian w funkcjonowaniu nieletnich, a sprzyja jedynie dostosowaniu do warunków i wymogów instytucji. Istotą zmiany w funkcjonowaniu młodego człowieka o zaburzonym procesie socjalizacji jest modyfikacja jego dominujących przekonań w oparciu o które interpretuje on różne informacje dotyczące siebie, innych oraz otaczającej rzeczywistości. Każda trwała zmiana zachowania wymaga także zmiany poznawczej.Na potrzeby prezentowanego projektu zbadano wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego. Analizą objęto również autorski program pracy z młodzieżą niedostosowaną społecznie prowadzony w MOW, zasadniczym celem było wskazanie czy stosowane formy i sposoby pracy indywidualnej oraz grupowej wpływają na zmianę dysfunkcyjnych przekonań w grupie nieletnich.Wyniki uzyskane w tym projekcie wskazują na wysoki stopień skuteczności stosowanych oddziaływań opartych na założeniach terapii poznawczo-behawioralnej, jak również licznych zadań w procesie resocjalizacji opierających się na mocnych stronach nieletnich - ich właściwej identyfikacji i wspieraniu ich rozwoju.Publikacja stanowi przydatny materiał dla kadry pedagogicznej pracującej z młodzieżą niedostosowaną społecznie, pedagogów szkolnych działających w obszarze zagrożenia niedostosowaniem społecznym, studentów pedagogiki, psychologii czy pracy socjalnej.
Spis treści:
Wstęp
Chwile, dla których warto żyć, chwile, które nas zmieniają
Rozdział 1. System przekonań a proces adaptacji społecznej w świetle koncepcji społeczno-poznawczej
1.1. Społeczno-poznawcza koncepcja funkcjonowania człowieka1.2. Teoria społecznego uczenia się A. Bandury oraz W. Mischela1.3. Styl poznawczy a funkcjonowanie człowieka1.4. Proces kształtowania się obrazu własnej osoby i jego znaczenie w procesie adaptacji społecznej1.5. Model przetwarzania informacji społecznych N.C. Cricka i K.A. Dodge’a oraz teoria przestępczego stylu myślenia i stylu życia Glena D. Waltersa
Rozdział 2. Oddziaływania resocjalizacyjne w praktyce młodzieżowych ośrodków wychowawczych
2.1. Specy?ka wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych i projektowanych wobec nich oddziaływań2.2. Zasady i fazy oddziaływań resocjalizujących w MOW2.3. Wykorzystanie założeń terapii poznawczo-behawioralnej w resocjalizacji nieletnich2.4. Przykłady programów resocjalizacyjnych dla nieletnich2.5. Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny
Rozdział 3. Założenia metodologiczne badań własnych
3.1. Założenia wstępne, cel i przedmiot badań3.2. Problemy i hipotezy badawcze3.3. Zmienne i ich operacjonalizacja3.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze3.5. Organizacja i przebieg badań oraz charakterystyka osób badanych3.5.1. Prezentacja miejsca badań3.5.2. Przebieg badań
Rozdział 4. Konstrukcja i zastosowanie Skali Przekonań Utrudniających Adaptację Społeczną (SPUAS)
4.1. Kwestionariusze i testy psychologiczne w pedagogice4.2. Podstawy teoretyczne SPUAS4.3. Etapy konstruowania Skali Przekonań Utrudniających Adaptację Społeczną (SPUAS)4.4. Struktura czynnikowa i rzetelność podskal SPUAS. Właściwości psychometryczne narzędzia4.5. Uzyskane wyniki w procesie standaryzacji narzędzia wraz z komentarzem
Rozdział 4. Model pracy terapeutycznej i wychowawczej w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym nr 1 w Malborku
5.1. Program Stopni Uspołecznienia: cele, wartości, zasady5.2. Opis poszczególnych stopni uspołecznienia5.3. Terapeutyczne aspekty Programu Stopni Uspołecznienia5.4. Rola i znaczenie Zespołu Wychowawczego w procesie organizacji, planowania oraz analizy działań resocjalizacyjnych
Rozdział 6. Przekonania utrudniające adaptację społeczną wychowanków oraz ich zmiana w świetle wyników badań własnych
6.1. Poziom badanych przekonań wychowanków – pomiar pierwszy i drugi6.2. Zmiana badanych przekonań, porównanie wyników w zakresie zmiennych niezależnych6.2.1. Zmiana badanych przekonań a zachowanie nieletnich w instytucji6.2.2. Doświadczenia zdobyte w dzieciństwie a poziom badanych przekonań6.3. Zmiana badanych przekonań a aktywność nieletnich w zajęciach realizowanych w ramach Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego6.4. Zmiany w zachowaniu nieletnich a wiek i czas spędzony w instytucji6.5. Zmiana badanych przekonań jako cel działań podejmowanych w procesie resocjalizacji nieletnich
Rozdział 7. Analiza zmian funkcjonowania wychowanków w okresie realizacji badań – na wybranych przykładach
7.1. Badany X, Janek, pobyt w MOW sierpień 2012–czerwiec 20157.2. Badany Y, Marek, pobyt w MOW sierpień 2011–czerwiec 20157.3. Badany Z, Kamil, pobyt w MOW kwiecień 2012–czerwiec 2015
Rozdział 8. Synteza wyników badań własnych oraz sugestie dla praktyki resocjalizacyjnej
8.1. Indywidualne i grupowe programy pracy z wychowankami a zmiany w ich zachowaniu8.2. Diagnoza stopnia nasilenia przekonań utrudniających adaptację społeczną jako punkt wyjścia do projektowania działań w procesie resocjalizacji wychowanków8.3. Kierunki dalszych badań
Zakończenie
Bibliografia
Załączniki
Spis tabel, rysunków i wykresów
Abstract
Justyna Siemionow doktor nauk społecznych, psycholog, adiunkt w Zakładzie Patologii Społecznej i Resocjalizacji w Instytucie Pedagogiki na Uniwersytecie Gdańskim, ma wieloletnie doświadczenie zawodowe w pracy z młodzieżą niedostosowaną społecznie, autorka kilkudziesięciu artykułów naukowych oraz licznych programów pracy z wychowankami Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych.
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących.W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psych..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość...
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Psychoedukacja jest jedną z kluczowych metod terapeutycznych na początkowym etapie terapii. Jej znaczenie w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu jest ogromne. Dzięki niej pacjent staje się współodpowiedzialny za własne leczenie, a zdobywana wiedza ułatwia identyfikację z własną chorobą oraz buduje motywację do dalszego leczenia. Tylko jak tego dokonać? Każdy terapeuta doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromnego wysiłku wymaga jego praca.Książka będąca efektem wieloletniej ..
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zes..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Publikacja uwzględnia zakres wiedzy w ramach programów dydaktycznych wydziałów prawa, administracji i nauk o bezpieczeństwie. Autorami poszczególnych tekstów są doświadczeni praktycy i naukowcy z danej dziedziny naukowej. Struktura książki różni się nieco od powszechnie przyjętych układów w innych publikacjach. Obszernie bowiem uwzględniono statystykę kryminalną w Polsce, przestępstwa z nienawiści, podkultury przestępcze, profil sprawców i ofiar przestępstw rozbójniczych, przestępczość nieletnic..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł