Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 74,40 zł
7% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Fantastyczna książka! Jest to próbka ekonomii behawioralnej w najlepszym gatunku.
Samuel Bowles, Santa Fe Institute
W zabawny i żywy sposób autorzy pokazują, że pogoń za zyskiem pozwala wytwarzać wiele produktów wzbogacających nasze życie, ale prowadzi również do rozmaitych manipulacji i oszustw. Wiele innowacji dotyczy produktów, które ułatwiają oszukiwanie ludzi, a implikacje tego zjawiska są złożone i głębokie.
Joseph E. Stiglitz, Laureat Nagrody Nobla z ekonomii
Książkę cechuje przystępna narracja i obfitość barwnych metafor, poruszających opisów przypadków z codziennego życia, zasmucających i bulwersujących przykładów oszustw rynkowych. Zarazem lektura książki dostarcza sporej dawki wiedzy i o współczesnej gospodarce, i o ekonomii. Książkę tę powinien przeczytać każdy, kto nie chce wpadać w zastawiane przez wolny rynek pułapki, każdy, kto nie chce być owym tytułowym frajerem złowionym w rynkowe sieci. Powinni się nią zainteresować zwłaszcza parlamentarzyści i kreatorzy polityki społeczno-gospodarczej na szczeblach centralnych i innych. Jest to użyteczna lektura zarówno dla praktyków, jak i badaczy wolnego rynku, dla naukowców, w tym ekonomistów, prawników, socjologów, historyków gospodarczych i in. I co najważniejsze, jest to książka wielce użyteczna dla zwykłych zjadaczy chleba, zmagających się na co dzień z rynkowymi pokusami i pułapkami.
Elżbieta Mączyńska, Prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: POLSKIE TOWARZYSTWO EKONOMICZNE, 00-042 Warszawa, ul. Nowy Świat 49 (PL), sklep@pte.pl, numer telefonu 22 55 15 401
amerykański ekonomista, laureat Nagrody Banku Szwecji im. Alfreda Nobla w dziedzinie ekonomii w 2001 r.
amerykański ekonomista, profesor Uniwersytetu Yale`a.
Spis treści
Przedmowa do wydania polskiego Od tłumacza Przedmowa autorów
Wprowadzenie:Nie dajmy się zmanipulować- równowaga phishingu
Część I Niezapłacone rachunki i krach finansowy 1. Pokusa na każdym kroku 2. Drenaż reputacji i kryzys finansowy
Część II Różne oblicza phishingu 3. Marketing potrafi wykorzystać nasze słabostki 4. Samochody, domy i karty kredytowe 5. Phishing w polityce 6. Żywność i leki 7. Innowacje dobre i złe a nawet okropne 8. Tytoń i alkohol 9. Bankructwo dla zysku 10. Obligacje śmieciowe 11. Ruch oporu i jego bohaterowie
Część III Zakończenie i posłowie
Zakończenie: Nowa narracja i jej konsekwencje Posłowie: Znaczenie równowagi phishingu
Podziękowania Bibliografia Indeks nazwisk Indeks rzeczowy Laureaci Nagrody im. Alfreda Nobla w dziedzinie ekonomi