Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Spis treści:WstępROZDZIAŁ I. ZESPÓŁ ASPERGERA – PRZEGLĄD DONIESIEŃ NAUKOWYCH1. Determinanty zaburzeń rozwojowych2. Etiologia zespołu Aspergera3. Kryteria diagnostyczne zespołu Aspergera4. Niepożądane działanie leków na organizm człowieka a autystyczne spektrum zaburzeń5. Charakterystyka osobowości dotkniętej zespołem Aspergera6. Zaburzenia integracji sensorycznej6.1. Polisensoryczne zaburzenia w ujęciu praktycznymROZDZIAŁ II. PORADNIK DLA PEDAGOGÓW1. Pedagog kreator czy demotywator w procesie edukacji dziecka z zespołem Aspergera2. Przyczyny niepowodzeń dziecka z zespołem Aspergera w placówkach edukacyjnych3. System rodzinny przyczyną trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z zespołem Aspergera4. Integracja społeczna – mit czy realność5. Adekwatne zaspokajanie potrzeb dziecka w placówce edukacyjnej5.1. Określenie potrzeb dziecka z zespołem Aspergera rozpoczynającego proces edukacji formalnej w placówce przedszkolnej5.2. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w placówce edukacyjnej5.3. Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w zakresie kompetencji społecznych5.4. Adekwatne oddziaływania pedagogiczne w kontekście zaburzeń integracji sensorycznej dziecka z zespołem Aspergera5.5. Efektywna współpraca z opiekunami dzieckaROZDZIAŁ III. PORADNIK DLA RODZICÓW1. Pierwsze kroki na drodze do zaspokojenia potrzeb dziecka z zespołem Aspergera w środowisku rodzinnym1.1. Diagnoza1.2. Orzeczenie o niepełnosprawności1.3. Życie rodzinne dziecka z zespołem Aspergera2. Terapia dla twojego dziecka2.1. Organizacja procesu terapeutycznego2.2. Przemoc w terapii2.3. Zalecane metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera2.4. Efekty terapeutyczne3. Terapeutyczne oddziaływania w środowisku domowym3.1. Zaspokojenie potrzeb dziecka w środowisku rodzinnym3.2. Postawy rodzicielskie wobec niepełnosprawności4. Gdy zespół Aspergera zdiagnozowany jest u ojca, syna, a czasem matkiTytułem zakończeniaZrozumieć i pokonać lękUspołecznienie dziecka w spontanicznych interakcjachBibliografia
5.3. Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w zakresie kompetencji społecznych
Agnieszka Kozdroń właścicielka serwisu www.agnieszkakozdron.pl, pedagog zdrowia i profilaktyki społecznej, coach, specjalista analizy biograficznej, od kilkunastu lat zawodowo zajmuje się promowaniem zdrowych wzorców życia, a przede wszystkim prawidłowych postaw wychowawczych wobec dzieci zdrowych i z deficytami, organizując szkolenia dla rad pedagogicznych, warsztaty dla rodziców, kobiet, przyszłych rodziców w szkole rodzenia, najpierw pod marką AKSON Centrum Wspierania Rodziny, teraz Agnieszka Kozdroń. Była współzałożycielem i członkiem zarządu Stowarzyszenia Rodziców po Poronieniu. Brała udział w społecznym projekcie Możesz na mnie polegać, Bież Garściami Życie realizowanym przez Fundację BGŻ. Prowadziła w radio Puławy 24 autorskie audycje Pół godziny dla Rodziny, współpracowała ze Stowarzyszeniem TYM SPOSOBEM oraz Domem Kultury AMIK w Puławach w charakterze pedagoga i coacha. Współpracowała w charakterze wykładowcy z Uniwersytetem Jana Kochanowskiego w Kielcach, Filia w Piotrkowie Trybunalskim oraz w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Jest autorką kilku artykułów naukowych wydanych przez: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Filia w Piotrkowie Trybunalskim, Państwową Wyższą Szkołę Zawodową w Ciechanowie, Akademię im. Jana Długosza w Częstochowie oraz przez Uniwersytet Rzeszowski. W 2019 roku otworzyła przewód doktorski na Uniwersytecie Rzeszowskim, Wydział Pedagogiczny. Jest autorką kilku artykułów wydanych w miesięczniku Bliżej Przedszkole oraz wydała pod marką własną kilka e-poradników.
311Bibliografia Al-Khamisy D. (2006). Edukacja przedszkolna a integracja społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „ŻAK”. Attwood T. (1998). Zespół Aspergera. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo.Ayres A.J. (2015). Dziecko a integracja sensoryczna. Gdańsk: Harmonia Universalis. Bee H. (2004). Psychologia rozwoju człowieka. Poznań: Wydawnictwo ZYSK i S-ka. Blanchard K. (2007). Przywództwo wyższego stopnia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Bluestone J. (2012). Materia autyzmu. Łączenie wątków w spójną teorię. Warszawa: Fundacja Rozwiązać Autyzm. Borkowska m., Wagh K. (2010). Integracja sensoryczna na co dzień. Warszawa: PZWL Wydawnictwo Lekarskie. Brandem N. (2014). 6 filarów poczucia własnej wartości. Łódź: Wydawnictwo Feeria.Brauner A. i F. (1993). Dziecko zagubione w rzeczywistości, historia autyzmu od cza-sów baśni o wróżkach. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne. Brazelton T.B., Sparrow J.D. (2013). Rozwój dziecka od 0 do 3 lat. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.Bremond A., Couet J.-F Davie A. (2006). Kompendium wiedzy socjologia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Chauvel D., michel V. (1999). Pierwsze doświadczenia naukowe przedszkolaka. War-szawa: Wydawnictwo Cyklady. Cieszyńska J., Korendo m. (2007). Wczesna interwencja terapeutyczna, stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Kraków: Wydawnictwo Eduka-cyjne.Copeland J. (1995). Z miłości do Ani. Warszawa: Wydawnictwo Fundacja Synapsis. Cyrulnik B. (1997). Anatomia uczuć. Warszawa: Wydawnictwo W.A.B. Cytowska B. (2006). Idea wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka (w:) B. Cytowska, B. Winczura (red. nauk.). Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Cytowska B., Wilczura B. (2006). Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Kraków: Oficyna Wydawnicza „ImPULS”. Cytowska B., Wilczura B., Stawarski A. (2006). Dziecko z zaburzeniami w rozwoju. Kraków: Oficyna Wydawnicza „ImPULS”. De mello A. (2006). Przebudzenie. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Delacato C.H. (1991). Dziwne, niepojęte. Autystyczne dziecko. Warszawa: Wydaw-nictwo SYNAPSIS. 312Di Nicola G.P., Danese A. (2010). Mężczyzna i kobieta z perspektywy personalizmu. Lublin: Wydawnictwo KUL.Doroszewska J. (1989). Pedagogika specjalna. Warszawa: Zakład Narodowy Osso-lińskich. Duraj-Nowakowa K. (2008). Podejście całościowe do pedagogiki. Rzeszów: Wydaw-nictwo UR.Eker T.H. (2012). Bogaty albo biedny, po prostu różni mentalnie. Warszawa: Wydaw-nictwo Studio EmKA. Emmons P.G., Anderson L.m. (2007). Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej. Warszawa: Wydawnictwo K.E. Liber.Fairbair G. i S. (2000). Integracja dzieci o specjalnych potrzebach, wybrane zagadnie-nia etyczne. Warszawa: Centrum metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedago-gicznej mEN. Fletcher H., Hickey I., Winter P. (2011). Genetyka. Warszawa: PWN.Florczykiewicz J. (2014). Model resocjalizacyjnej zmiany w działaniu arteterapeuitcy-znym [w:] B. Łozay, A. Chmielnicka-Plaskoty (red. nauk.) Arteterapia cz. 1, War-szawa: DIFIN SA.Frith U. (2005). Autyzm i zespół Aspergera. Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL. Frith U. (2008). Autyzm wyjaśnienie tajemnicy Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psy-chologiczne.Gałecki P., Pilecki m., Rymaszewska J., Szulc A., Sidorowicz S., Wciórka J. (2018). Kryteria diagnostyczne zaburzeń psychicznych DSM V. Wrocław: Edra Urban & Partner.Gazzaniga m.S. (1997). O tajemnicach ludzkiego umysłu, biologiczne korzenie myśle-nia, emocji, seksualności, języka inteligencji. Warszawa: Wydawnictwo Książka i Wiedza. Gerrig R.J., Zimbardo. P.G. (2006). Psychologia i życie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Giddens A. (2004). Socjologia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Goleman D. (2014). Fokus. Sztuka koncentracji jako ukryte dążenie do doskonałości. Poznań: media Rodzina Sp. z o.o.Goleman D., Boyatzis R., mcKee A. (2002). Naturalne przywództwo, odkrywanie mocy inteligencji emocjonalnej. Warszawa: JS & CO Dom Wydawniczy Sp. z o.o.Grandin T. Scariano m.m. (1995). Byłam dzieckiem autystycznym. Wrocław: PWN. Han-Ilgiewicz N. (1961). Trudności wychowawcze i ich tło psychiczne. Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych. Hill D. (1998). Mężczyźni. Warszawa: Pruszyński i S-ka. Isaacson R. (2010). Opowieść ojca przez mongolskie stepy w poszukiwaniu cudu. Warszawa: Nasza Księgarnia. Izdebska H. (1975). Aby szkoła dała się lubić. Warszawa: Nasza Księgarnia. Jackson L. (2005). Świry, dziwadła i zespół Aspergera. Warszawa: Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna we współpracy z Wydawnictwem Fundacja SYNAPSIS. Kalat J.W. (2006). Biologiczne podstawy psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.313Karga m. (2006). Podstawowe zasady obserwacji i terapii zaburzeń integracji senso-rycznej u małego dziecka [w:] B. Cytowska, B. Winczura (red. nauk.) Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Kraków: Oficyna Wydawni-cza „ImPULS”.Kaufman B.N. (1995). Uwierzyć w cud, prawdziwa historia Robertita. Warszawa: Fun-dacja SYNAPISIS. King G. (2003). Umiejętności terapeutyczne nauczycieli. Gdańsk: Gdańskie Wydaw-nictwo Pedagogiczne. Kiyosaki R. (2013). Dlaczego piątkowi uczniowie pracują dla trójkowych, a czwór-kowi zostają urzędnikami, Osielsko: Instytut Praktycznej Edukacji.Kołakowski A., Pisula A. (2012). Sposób na trudne dziecko, przyjazna terapia behawio-ralna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.Kostkiewicz J. (2003). Wprowadzenie do pedagogiki ogólnej. Stalowa Wola: Oficyna Wydawnicza Fundacji Uniwersyteckiej.Kozdroń A. (2018). Trudne doświadczenia rodzinne. Jak się z nich wyzwolić i być szczęśliwym? Warszawa: DIFIN SA.Kruk-Lasocka J. (2012). Epidemia autyzmu – pułapki cywilizacyjne czy trudności diagnostyczne [w:] m. Sekułowicz, m. Oleniacz (red. nauk.) Niesamodzielność. Studia z pedagogiki specjalnej. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.Krzywisz-Rynkiewicz B. (2008). Odpowiedzialność podmiotowa dzieci. Jak rozumieć i inspirować jej rozwój. Kraków: Oficyna Wydawnicza „ImPULS”. Kupisiewicz Cz. (1995). Podstawy dydaktyki ogólnej. Warszawa: Polska Oficyna Wydawnicza „BGW”. Kutscher m. (2007). Dzieci z zaburzeniami łączonymi. Warszawa: Wydawnictwo K.E. Liber.Leventhal H. Patrick-miller L. (2005). Emocje a choroby somatyczne – przyczyny i wskaźniki podatności na zachorowania [w:] m. Lewis, J.m. Haviland-Jones (red. nauk.) Psychologia emocji. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Liberska H. (2011). Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym – możliwości i ogranicze-nia rozwoju. Warszawa: Difin SA. Łuczak B. (2000). Niepowodzenia w nauce, przyczyny, skutki, zapobieganie. Poznań: Oficyna Wydawnicza Poznań G & P. maas V.F. (1998). Uczenie się przez zmysły: wprowadzenie do teorii integracji senso-rycznej. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna.maas V.F. (2007). Integracja sensoryczna a neuronauka – od narodzin do starości. War-szawa: Fundacja Innowacja i Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna. maciarz A. (1996). Poradnik Opiekuńczo – Wychowawczy. Zielona Góra: Wydawnic-two „YERBUm”. maciarz A., Drała D. (2010). Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera. Kraków: Oficyna Wydawnicza „ImPULS”. michałowski S. (1993). Pedagogika wartości. Bielsko-Biała: Wydawnictwo DEBIT.Niehoff D. (2011). Biologia przemocy. Poznań: media Rodzina. Nowicka A. (2001). Psychospołeczna integracja dzieci przewlekle chorych w szkole podstawowej. Kraków: Oficyna Wydawnicza „ImPULS”. 314Oatley K. Jenkins J.m. (2003). Zrozumieć emocje. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Ogińska-Buli N., Juczyński Z. (2010). Stres a zdrowie. Warszawa: Wydawnictwo DIFIN SA. Okoń W. (2001). Słownik pedagogiczny. Warszawa: PWN. Olechowicz H. (1997). Dobre chwile z naszym dzieckiem. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne.Pacyna S.m.B. (1998). Rodzinne uwarunkowania zachowania dziecka w świetle psy-chologii klinicznej. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne. Palak Z., Bujanowska A. (2008). Kompetencje pedagoga specjalnego. Lublin: Wydaw-nictwo UmSC. Pennock K. (1992). Ratowanie dzieci z uszkodzeniem mózgu. Toruń: Bookinista – Wydawnictwo. Pisula E. (2000). Autyzm u dzieci. Diagnoza, klasyfikacja etiologia. Warszawa: Wydaw-nictwo Naukowe PWN. Pisula E. (2005). Małe dziecko z autyzmem, diagnoza i terapia. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.Pisula E. (2010). Autyzm przyczyny, symptomy, terapia. Gdańsk: Gdańskie Wydawnic-two Psychologiczne.Pospiszył K. (1980). Ojciec a rozwój dziecka. Warszawa: Wiedza Powszechna.Przetacznikowa m. (1967). Rozwój psychiczny dzieci i młodzieży. Warszawa: Pań-stwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych. Przyrowski Z. (2012). Integracja sensoryczna. Wprowadzenie do teorii, diagnozy i terapii. Warszawa: Empis. Radziwiłłowicz W. (2004). Rozwój poznawczy dzieci w młodszym wieku szkolnym. Kraków: Oficyna Wydawnicza „ImPULS”.Randall P. Parker J. (2002). Autyzm jak pomóc rodzinie. Gdańsk: Gdańskie Wydawnic-two Psychologiczne.Richardson R.W., Richardson L.A. (1999). Najstarsze, średnie, najmłodsze. Jak kolej-ność narodzin wpływa na twój charakter. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psy-chologiczne.Rostowski J. (2010). Rozwój mózgu człowieka w cyklu życia. Warszawa: DIFIN SA.Rothschild B. (2014). Ciało pamięta. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiel-lońskiego.Rozporządzenie ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 w sprawie ramo-wych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz.U. nr 61, poz. 624).Rozporządzenie ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 lutego 2009 w sprawie organi-zowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. z dnia 12 lutego 2009). Rudnicka-Drożak E. (2014). Czynniki kształtujące stan zdrowia (w:) T.B Kulik, A. Pacian (red. nauk.) Zdrowie publiczne. Warszawa: PZWL Wydawnictwo Lekarskie. Sajdera J. (2006). Edukacja przedszkolna w teorii i praktyce. Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego. Sakson-Obada O. (2009). Pamięć ciała, JA cielesne w relacji przywiązania i w traumie. Warszawa: DIFIN SA.315Satir V. (2000). Rodzina. Tu powstaje człowiek. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psy-chologiczne. Schaffer H.R. (2006). Psychologia dziecka. Warszawa: PWN.Schaffer H.R. (2010). Psychologia rozwojowa, podstawowe pojęcia. Kraków: Wydaw-nictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Seach D., Lloyd m., Preston m. (2006). Pomóż dziecku z autyzmem. Warszawa: Wydawnictwo K.E. Liber.Seley H. (1960). Stres życia. Warszawa: PZWL Wydawnictwo Lekarskie. Senator D. (2012). Więź zdezorganizowana jako czynnik ryzyka patologii w dzieciń-stwie i dorosłości [w:] B. Tryjarska (2012). Bliskość w rodzinie. Więzi w dzieciń-stwie a zaburzenia w dorosłości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.Smith A. (1989). Umysł. Warszawa: PZWL Wydawnictwo Lekarskie.Spitzer m. (2007). Jak uczy się mózg. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Steuden m. (2008). Struktura i funkcja układu nerwowego [w:] Ł. Domańska, A.R. Bor-kowska (red. nauk.) Podstawy neuropsychologii klinicznej. Lublin: Wydawnictwo UmCS. Strumińska A. (2003). Psychopedagogiczne aspekty hipoterapii dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne. Sztompka P. (2012). Socjologia. Analiza społeczeństwa. Kraków: Wydawnictwo Znak. Szulc W. (2011). Arteterapia. Warszawa: DIFIN SA. Szulc. W. (2014). Szkoły i programy kształcenia arteterapuetów (w:) B. Łozay, A. Chmielnicka-Plaskoty (red. nauk.) Arteterapia cz. 1, Warszawa: DIFIN SA. Szymańska A. (2003). Elementy psychoterapii w zajęciach hipoterapeutycznych (w:) A. Strumińska (red. nauk.) Psychopedagogiczne aspekty hipoterapii dzieci i mło-dzieży niepełnosprawnych intelektualnie. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne.Taylor P.G. (2011). Spektrum zaburzeń autystycznych. Przewodnik dla początkują-cych. Podstawowe informacje dla rodziców i pedagogów. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Tombak m. (1999). Droga do zdrowia. Łódź: Firma Księgarska Serwis Galaktyka Sp. z o.o. Turner J.S., Helis D.B. (1999). Rozwój człowieka. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.Vasta R., Haith m.m., miller S.A. (1995). Psychologia dziecka. Warszawa: WSIP.Von der Kolk B.A. (1994). The body keeps the score. Harvard: Harvard Review of Psy-chiatry, 1.Wciórka J. (2008). Kryteria diagnostyczne według DSM-IV-TR. Wrocław: Elsevier Urban & Partner. Wiela-Hejeńska A., Łapiński Ł. (2010). Niepożądane działania leków – rodzaje, podział, przyczyny i skutki ekonomiczne. Warszawa: Farm Pol. Wilczek-Rużyczka E. (2002). Empatia i jej rozwój u osób pomagających. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Wilmot W.W., Hocker J.L. (2011). Konflikty międzyludzkie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 316Winter m. (2006). Zespół Aspergera. Co nauczyciel wiedzieć powinien. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Witak-Światłowicz L. (2006). Wczesne komunikowanie się dziecka, narodziny miłości (w:) B. Cytowska, B. Winczura (red. nauk.) Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.Woynarowska B. (2010). Edukacja zdrowotna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Zoller D. (1995). Gdybym mógł z wami rozmawiać, autystyczny chłopiec szuka poro-zumienia. Warszawa: Wydawnictwo Fundacja Synapsis. netografiaŹródło: http://czydelfinoterapia.Pl/artykuly/nie-ma-dowodow-naukowych-ale-efekty-sie-pojawiaja/.Źródło: http://bycblizejsiebie.Pl/.Źródło: http://czydelfinoterapia.pl/artykuly/zaskakujace-stanowisko-dr-nathansona-o-uzyciu-sztucznego-delfina-w-dat/. Źródło: http://pl.Wikipedia.Org/wiki/akceptacja. Źródło: http://www.autism-society.org/about-the-autism-society/history/.Źródło: http://www.dsm5.org/.Źródło: http://www.giffordlectures.org/author.asp?authorid=240. Źródło: http://www.nobelprize.org/nobel_prizes/medicine/laureates/1932/sherrington--bio.html. Źródło: http://www.parpa.pl/download/remedium/zespolstycz.pdf.Źródło: https://dictionary.cambridge.org/pl/dictionary/english/integration.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/eugen_bleuler.Źródło: https://polskiautyzm.pl/klasyfikacje-diagnostyczne-autyzmu/.Źródło: https://ptfarm.pl/pub/file/farmacja%20polska/2010/04-2010/08%20%20ndl.pdf.Źródło: www.icd-code.de/icd/code/f84.5.html.Źródło: www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/2419.
34.20 zł 38.00 zł Cena netto: 32.57 zł
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
62.10 zł 69.00 zł Cena netto: 59.14 zł
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł