• Potencjał ludzki w rozwoju przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej

Potencjał ludzki w rozwoju przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej

  • Autor: Jamka Beata
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-677-9
  • Data wydania: 2012
  • Liczba stron/format: 168/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

38,00 zł

9,50 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 9,50 zł

75% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

Przedsiębiorczość jest jedną z trzech komplementarnych ról zarządczych, nieustannie obecnych w praktyce zarządzania, choć obdarzanych zmiennym zainteresowaniem. Jej znaczenie w rozwoju gospodarki i społeczeństw jest fundamentalne, dlatego analiza wszelkich jej uwarunkowań stanowi wiedzę strategiczną, pozwalającą uzyskać przewagę konkurencyjną.

Główne pytania badawcze stawiane w książce to:

1. Jaki jest zestaw dyspozycji psychologicznych i kompetencyjnych charakterystycznych dla przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej? (dr Dariusz Turek)

2. Na czym polega specyfika kotwicy kariery „przedsiębiorczość i kreatywność” i jej związek z wyborem roli przedsiębiorcy indywidualnego, wewnętrznego bądź zewnętrznego? (dr Marzena Fryczyńska)

3. Jak podstawowe wyzwanie ery konceptualnej w postaci zwiększania kreatywności kadr przekłada się na stymulujące przedsiębiorczość zarządzanie pracownikami? (dr Maria Heninborch-Buhaj)

4. W jak sposób kompetencje komunikacyjne i przywódcze kadr menedżerskich stymulują zachowania przedsiębiorcze? (dr Beata Chmielewiec)

5. W jaki sposób atrybutowe zarządzanie talentami oraz zarządzanie różnorodnością rozumiane jako model biznesowy może sprzyjać osiąganiu efektu synergicznego przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej?

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Autor książki

Jamka Beata

Spis treści:

ROZDZIAŁ 1. Istota i uwarunkowania przedsiębiorczości
dr hab. Beata Jamka

WYBÓR PERSPEKTYW BADAWCZYCH

1.1. Źródła przedsiębiorczości
1.1.1. Pojęcie przedsiębiorczości
1.1.2. Podejścia do przedsiębiorczości
1.1.3. Modele działań przedsiębiorczych
1.2. Przedsiębiorczość a innowacyjność
1.2.1. Przedsiębiorczość jako działanie
1.2.2. Umiejscowienie przedsiębiorczości
1.2.3. Związek innowacyjności i kreatywności z przedsiębiorczością
1.2.4. Czynniki kształtowania przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej
1.3. Koncepcja przedsiębiorstwa rozszerzonego i kapitału społecznego a efekt synergiczny przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej
1.3.1. Koncepcja przedsiębiorstwa rozszerzonego
1.3.2. Efekt synergiczny powiązań poziomych
1.3.3. Kapitał społeczny a przedsiębiorczość
1.4. Podsumowanie: wnioski i nakreślenie perspektyw badawczych

ROZDZIAŁ 2. Przedsiębiorca a pracownik przedsiębiorczy. Podobieństwa i różnice profili kompetencyjnych i ich implikacje dla procesów zarządzania
dr Dariusz Turek

PERSPEKTYWA CHARAKTERYSTYK PODMIOTOWYCH

2.1. Kim i jaki jest przedsiębiorca? Psychologiczna i kompetencyjna charakterystyka przedsiębiorczości indywidualnej
2.1.1. „Pre-empiryczne” podejście do cech przedsiębiorcy
2.1.2. Empiryczne podejście do cech przedsiębiorcy
2.2. Przedsiębiorczy pracownik organizacji. Kim jest i czym się charakteryzuje?
2.2.1. Charakterystyka przedsiębiorczego menedżera
2.2.2. Charakterystyka przedsiębiorczego pracownika
2.3. Podobieństwa i różnice między przedsiębiorcami a pracownikami przedsiębiorczymi organizacji i ich implikacje dla procesów zarządzania

ROZDZIAŁ 3. Przedsiębiorcza kariera
dr Marzena Fryczyńska

PERSPEKTYWA ROZWOJU KARIERY

3.1. Zakres pojęcia kariera
3.2. Koncepcja Kotwic Kariery
3.3. Kotwica Kariery – przedsiębiorczość i kreatywność
3.4. Charakterystyka przedsiębiorcy
3.5. Przedsiębiorczość zewnętrzna – pomiędzy przedsiębiorczością indywidualną a wewnętrzną
3.6. Przedsiębiorcza kariera

ROZDZIAŁ 4. Stymulowanie kreatywności jako wyzwanie ery konceptualnej wobec zarządzania przedsiębiorczością pracowników
dr Maria Heninborch-Buhaj

PERSPEKTYWA PRAKTYK KADROWYCH

4.1. Wyzwania konceptualne a przedsiębiorczość i kreatywność
4.2. Twórcze myślenie
4.3. Kreatywność jako zdolność
4.4. Komponenty kreatywności
4.4.1. Wiedza
4.4.2. Umiejętność twórczego myślenia
4.4.3. Motywacja
4.5. Twórczość jako postawa
4.6. Kreatywność jako proces
4.7. Innowacja organizacyjna i stymulowanie przedsiębiorczości w zarządzaniu zasobami ludzkimi

ROZDZIAŁ 5. Wpływ jakości kapitału ludzkiego kadr menedżerskich na przedsiębiorcze działania pracowników w procesie zmiany organizacyjnej
dr Beata Chmielowiec

PERSPEKTYWA FUNKCJI KIEROWNICZYCH

5.1. Koncepcja przedsiębiorczości korporacyjnej a zmiana organizacyjna
5.2. Motywy i uwarunkowania działań przedsiębiorczych
5.3. Etapy reakcji jednostki na zmianę a poziom zaangażowania w reorganizację firmy
5.4. Przyczyny oporu pracowników wobec zmian i metody zmniejszające ten opór
5.5. Implikacje wybranych stylów kierowniczych dla działań przedsiębiorczych pracowników
5.6. Rola otwartej komunikacji

ROZDZIAŁ 6. Rozwój przedsiębiorczości poprzez atrybutowe zarządzanie talentami i zarządzanie różnorodnością
dr hab. Beata Jamka

PERSPEKTYWA MODELU BIZNESOWEGO

6.1. Kluczowe wyznaczniki procesu przedsiębiorczości
6.1.1. Istota i funkcja intencji przedsiębiorczych
6.1.2. Rola i znaczenie okazji/sposobności
6.2. Przedsiębiorczość jako talent
6.2.1. Pojęcie talentu a wyznaczniki przedsiębiorczości
6.2.2. Atrybutowe zarządzanie talentami a przedsiębiorczość
6.3. Atrybutowe zarządzanie talentami a zarządzanie różnorodnością
6.4. Model biznesowy zarządzania różnorodnością jako platforma synergii przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej
6.4.1. Zarządzanie kapitałem ludzkim
6.4.2. Zarządzanie kapitałem społecznym
6.4.3. Firma oparta na współtworzeniu

Spis tabel i rysunków

Zakończenie

Bibliografia

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł