Niepokorne pokolenie milenium. Czego pragnie na rynku pracy?
- Autor: Dominika Maciołek
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-919-7
- Data wydania: 2019
- Liczba stron/format: 208/141 x 218 mm
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
49,00 zł
44,10 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,10 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Książka wyczekiwana przez liderów, którzy zarządzają pokoleniem milenium, czyli pracownikami w wieku 22–33 lata. Z jednej strony jest to generacja najlepiej zbadana, jednak z drugiej najmniej odkryta w biznesowej rzeczywistości. Milenialsi, zwani też pokoleniem Y są oceniani jako generacji roszczeniowych pracowników, niepokornych buntowników. Nielojalni i niezaangażowani w pracy, nieuznający autorytetów. Burzą status quo w firmach i przedsiębiorstwach.
…ale czy tak jest naprawdę? Czy to jest prawdziwe oblicze polskiego pokolenia milenium?
Partnerzy medialni:
Partnerzy merytoryczni:
Recenzja
Grzegorz Tepling, Wiceprezes Zarządu Centrum Finansowe Partner, cfpartner.pl:
To nie jest kwestia przyszłości, to dzieje się tu i teraz! Zmiana na
rynku pracy zbliża się bardzo szybko – do 2025 roku osoby z pokolenia
millenium stanowić będą 75% wszystkich aktywnych zawodowo. Aby w pełni
wykorzystać potencjał w nich drzemiący, należy poznać ich cele, wartości
i motywacje. Książka „Niepokorne pokolenie milenium”, oprócz dużej
dawki danych i fachowej wiedzy, w serii rozmów z milenialsami z krwi i
kości, pozwala nam zrozumieć ich postrzeganie otaczającego nas świata.
dla wszystkich ciekawych tego pokolenia, a także szefów, kierowników i
działów HR – pozycja obowiązkowa.
Dr Joanna Nieżuawska-Zając, Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu:
Niewątpliwym
walorem książki są liczne wywiady przeprowadzone przez Autorkę z
pracownikami i menedżerami pokolenia Y, czyli z milenialsami. Dużym
atutem publikacji są także spostrzeżenia własne Autorki zaobserwowane
podczas 15-letniej pracy jako szkoleniowca, trenera biznesu. (...)
oprócz diagnozy pokolenia milenialsów Autorka porusza także wiele innych
kwestii, w tym: rekrutację, motywację i zaangażowanie. opracowanie
dotyka bardzo aktualnej problematyki, budzącej zainteresowanie wśród
pracowników, pracodawców i szkoleniowców.
Fragment książki
Polskie oblicze pokolenia milenium
Autor książki
Dominika MaciołekSpis treści:
Od Autora
Dla kogo jest ta książka?
1. POLSKIE OBLICZE POKOLENIA MILENIUM
Co oznacza termin „pokolenie” i kiedy możemy mówić o zmianie pokoleniowej na rynku pracy
Pokolenia na rynku pracy. Jaka jest struktura pokoleniowa w polskich przedsiębiorstwach
Pokolenie milenium…, ale w zasadzie o co chodzi z tymi milenialsami?
Wyluzuj, ziom! Jestem milenialsem… Milenials, czyli tak naprawdę kto?
Dlaczego pokolenie milenium jest postrzegane jako roszczeniowe?
Wartości pokolenia milenium
Teoria pokoleń – trochę psychologii i socjologii. Skąd się bierze tożsamość milenialsów
2. MILENIALSI W PRACY
Jakim pracownikiem jest milenials – przegląd badań nad pokoleniem milenium
Badanie: pokolenie Y wyzwaniem dla rynku pracy – fakt czy mit? Wyniki badania „Pierwsze kroki na rynku pracy”
Milenialsi u polskich pracodawców
Nasz polski Nowy Jork, czyli milenials, który z pasji uczynił sposób na życie
Polski milenials, który robi karierę w firmie, którą kochają milenialsi. Have fun, work hard
Stereotypy o pokoleniu milenium
Siedem umiejętności milenialsów, które wymagają szybkiego rozwoju w miejscu pracy
Dlaczego wartości pokolenia milenium są główną przeszkodą na drodze zawodowej?
Częste błędy popełniane przez pokolenie milenium
3. LIDER DLA POKOLENIA MILENIUM
Dziewięć nowych kompetencji lidera
Wyzwania lidera pokolenia milenium
Jakim stylem zarządzać pokoleniem milenium?
Kiedy milenials mówi, że czas na zmiany – dlaczego milenialsi odchodzą z pracy?
Podsumowanie
4. PRACODAWCA MARZEŃ DLA POKOLENIA MILENIUM
Jaki pracodawca jest poszukiwany przez pokolenie milenium?
Czy milenials może się dobrze czuć w korporacji?
Motywowanie i budowanie zaangażowania wśród pracowników pokolenia milenium
Czy każda firma może być pracodawcą marzeń dla pokolenia milenium – podsumowanie
Milenialsi i co dalej? Od autora. Podsumowanie
Podziękowania
Bibliografia
Bauman, Z., Leoncini, T. (2018). Płynne pokolenie. Warszawa: Czarna Owca.
Borkowska, S. (2012). Skuteczne strategie wynagrodzeń – tworzenie i zastosowanie. Warszawa: Wolters Kluwer.
Carr, N. (2013). Płytki umysł. Gliwice: One Press.
Czapiński, J., Panek, T. (red.) (2015). Diagnoza społeczna 2015. Warszawa: GUS.
Espinoza, Ch. (2016). Mielnialsi w pracy. Warszawa: Studio Emka.
Galloway, S. (2018). Wielka Czwórka. Poznań: Rebis.
Kultalahti, S., Viitala, R. (2015). Generation Y – challenging clients form HRM?, Journal of Managerial Psychology, vol. 30.
Luscombe, J. i in. (2013). Essential elements for recruitment and retention: Generation Y, Education + Training, Emerald Group Publishing Limited, vol. 55.
Rożne pokolenia 2016 (2016). Warszawa: Ośrodek Dialogu i Analiz Think Tank.
Rzechowska, E., Garbacz, A., Kajda, M., Zaborek, K. (2011). Osoby 50+ na rynku pracy: intermentoring jako model budowania dojrzałej współpracy międzypokoleniowej. Lublin: Wydawnictwo LBS.
Sikorski, Cz. (2004). Motywacja jako wymiana. Warszawa: Difin.
Sinek, S. (2014). Liderzy jedzą na końcu. Gliwice: One Press.
Wiktorowicz, J., Warwas, I., Kuba, M., Staszewska, E., Woszczyk, P., Stankiewicz, A., Kliombka-Jarzyna, J. (2016). Pokolenia – co się̨ zmienia. Kompendium zarządzania międzygeneracyjnego. Warszawa: Wolters Kluwer.