Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,50 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
W ćwierćwieczu „transformacji” podejmowano wiele prób porządkowania problematyki bezpieczeństwa. Zazwyczaj działania okazywały się być poprawne, napawające nadzieją, zanim trafiły do konsultacji (międzyresortowych). Gdy tam trafiły, czyniono wysiłki, aby storpedować prace, gdyż przyjęcie ich za słuszne prowadziłoby do konieczności poważnych zmian personalnych w obszarze bezpieczeństwa na wszystkich szczeblach. Pojawiały się propozycje alternatywne bardziej zrozumiałe dla „elit” politycznych.Aktywność kryzysową rozważano i nadal rozważa się wyłącznie w zakresie reagowania na skutki katastrofy, obudowując to przeróżnymi sztabami, organami, szczeblami, ogniwami, zespołami i innymi ciałami alternatywnymi dla organów konstytucyjnych, rozmywając w ten sposób odpowiedzialność za nieskuteczność, zaniechania i zaniedbania.Kilkadziesiąt uczelni w Polsce prowadzi kierunki bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego, ale treści tam wykładane, bazujące na rodzimych opracowaniach i aktach prawa, odbiegają od bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego pojmowanych w NATO i Unii Europejskiej, co jest trudne do przyjęcia za normalne.Książka ta wskazuje zasady bezpieczeństwa obowiązujące w państwach demokratycznych z odniesieniem ich do naszej rzeczywistości.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
absolwent Akademii Sztabu Generalnego. W służbie czynnej w wojsku do 1987 roku. Do 1998 roku pracował w instytucjach centralnych na stanowiskach związanych z ochroną ludności. Do roku 2012 prowadził zajęcia dydaktyczne w obszarze bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego. Członek zespołu przygotowującego projekty ustaw o krajowym systemie ratowniczym i o bezpieczeństwie obywatelskim w strukturach ministerstwa spraw wewnętrznych. Obronił doktorat w Akademii Marynarki Wojennej poświęcony Modelowi zarządzania kryzysowego wobec współczesnych zagrożeń bezpieczeństwa narodowego Rzeczypospolitej Polskiej. Jest autorem ponad 150 artykułów i książek na temat bezpieczeństwa, zarządzania kryzysowego, gotowości cywilnej, współpracy cywilno-wojskowej i obrony cywilnej.
Spis treści:
Wprowadzenie
ROZDZIAŁ I. Bezpieczeństwo uniwersalne
1. Problematyka bezpieczeństwa2. Ewolucja poglądów w podejściu do bezpieczeństwa3. Czynniki modelujące bezpieczeństwo
ROZDZIAŁ II. Pożądany model bezpieczeństwa
1. Model kształtowany historycznie2. Współczesny model bezpieczeństwa3. Wymóg profesjonalizmu; realizacja4. Aktualne problemy bezpieczeństwa5. Najprostsza metodyka rozwiązywania problemów bezpieczeństwa
ROZDZIAŁ III. System bezpieczeństwa
Wprowadzenie1. Zasady gotowości2. Uporządkowanie wysiłku gotowości cywilnej
ROZDZIAŁ IV. Organizacja zarządzania kryzysowego
1. Przygotowanie zarządzania kryzysowego2. Funkcje kryzysowe i potrzeby gotowości3. Profesjonalizm personelu zarządzania kryzysowego warunkiem wiarygodności
ROZDZIAŁ V. Koordynacja wykorzystania zasobów
1. Co to jest koordynacja?2. Czynniki sprzyjające i szkodzące koordynacji3. Klasyfikacja zasobów kryzysowych4. Sektor prywatny w zarządzaniu kryzysowym
ROZDZIAŁ VI. Aktywizacja społeczeństwa w zarządzaniu kryzysowym
1. Przygotowanie społeczeństwa2. Planowanie kryzysowe3. Media w zarządzaniu kryzysowym4. Media w procesie informowania
ROZDZIAŁ VII. Reagowanie kryzysowe
1. Porządek reagowania2. Ostrzeganie, alarmowanie, powiadamianie i informowanie społeczności3. Zapewnienie bezpieczeństwa ludności cywilnej i jej mieniu4. Ranga odpowiedzialności w reagowaniu5. Odpowiedzialność centrum operacyjnego6. Niezawodność centrum operacyjnego
ROZDZIAŁ VIII. Integracja aktywności kryzysowej
1. Współczesne standardy aktywności kryzysowej2. Integracja systemowa3. Cele działania zespolonego (zintegrowanego)
Zakończenie i wnioski
Bibliografia
Akty prawa
Strony internetowe
Informacje prasowe
Spis rysunków i tabel