• Źródła i mechanizmy powstawania  ekoinnowacji w przedsiębiorstwach dostawcach technologii  środowiskowych

Źródła i mechanizmy powstawania ekoinnowacji w przedsiębiorstwach dostawcach technologii środowiskowych

  • Autor: Magdalena Marczewska
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-222-8
  • Data wydania: 2016
  • Liczba stron/format: 284/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 65,00 zł

    58,50 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,50 zł
  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Temat książki dotyczy istotnego i aktualnego zjawiska, jakim są ekoinnowacje produktowe tworzone w sektorze technologii środowiskowych, a konkretniej źródła i mechanizmy ich powstawania. W kontekście coraz silniejszego nacisku ze strony polityki publicznej na implementowanie rozwiązań ekologicznych, poznanie źródeł opracowywania proekologicznych rozwiązań przez przedsiębiorstwa ma kluczowe znaczenie dla dalszych kierunków rozwoju zarządzania technologiami środowiskowymi. Podsumowaniem rozważań podjętych w publikacji są rekomendacje dotyczące skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem nakierowanym na tworzenie ekoinnowacji.

Autor książki

Magdalena Marczewska

Książki tego autora

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Technologie środowiskowe, innowacyjność i ekoinnowacyjność w dorobku nauk o zarządzaniu

1.1. Wprowadzenie
1.2. Charakterystyka technologii środowiskowych
1.3. Specyfika zarządzania technologiami a  charakterystyka ekoinnowacji
1.4. Pojęcie i istota innowacji i ekoinnowacji według teorii
1.5. Rodzaje innowacji
1.6. Modele powstawania innowacji w ujęciach teoretycznych
1.7. Przegląd dotychczasowych badań empirycznych nad innowacjami ekologicznymi
1.8. Podsumowanie

Rozdział 2. Źródła ekoinnowacji i ich rola w zarządzaniu rozwojem produktu według koncepcji teoretycznych

2.1. Wprowadzenie
2.2. Typologia źródeł innowacji i ekoinnowacji
2.3. Wiedza jako zasób kluczowy dla rozwoju produktu
2.4. Klienci jako źródło wiedzy w działalności innowacyjnej
2.5. Znaczenie konkurentów w procesie powstawania i rozwoju innowacyjnego produktu
2.6. Podsumowanie

Rozdział 3. Źródła ekoinnowacji – wyniki badań jakościowych w polskich firmach dostawcach technologii środowiskowych

3.1. Wprowadzenie
3.2. Dobór i charakterystyka próby badawczej, metoda badawcza
3.3. Ograniczenia badawcze
3.4. Innowacje i ekoinnowacje według przedsiębiorstw dostawców technologii środowiskowych
3.5. Mechanizmy powstawania ekoinnowacji produktowych w polskich firmach dostawcach technologii środowiskowych
3.6. Ekoinnowacje czy ekoimitacje?
3.7. Typologia źródeł ekoinnowacji w kontekście źródeł innych innowacji
3.8. Podsumowanie – ogólne wnioski z badań

Rozdział 4. Mechanizmy powstawania ekoinnowacji produktowych – analiza wielokrotnego studium przypadku

4.1. Wprowadzenie
4.2. Dobór i charakterystyka próby badawczej, metoda badawcza
4.3. Ograniczenia badawcze
4.4. Znaczenie wiedzy, wykształcenia, kompetencji i umiejętności przedsiębiorstwa oraz zespołu innowatorów w procesie tworzenia i rozwoju ekoinnowacji w wybranych firmach dostawcach technologii środowiskowych
4.4.1. Geosyntetyki
4.4.2. Poliuretany
4.4.3. Recykling
4.4.4. Biomasa
4.5. Relacje z klientami jako inspiracja w zakresie działań ekoinnowacyjnych
4.5.1. Geosyntetyki
4.5.2. Poliuretany
4.5.3. Recykling
4.5.4. Biomasa
4.6. Portfolio produktowe konkurentów a powstawanie ekoinnowacji
4.6.1. Geosyntetyki
4.6.2. Poliuretany
4.6.3. Recykling
4.6.4. Biomasa
4.7. Dominujący model działalności ekoinnowacyjnej w wybranych firmach
4.7.1. Geosyntetyki
4.7.2. Poliuretany
4.7.3. Recykling
4.7.4. Biomasa
4.8. Podsumowanie – ogólne wnioski z badań

Zakończenie i wnioski

Bibliografia

Spis rysunków, wykresów i tabel

Napisz opinię

Uwaga: Proszę nie używać znaków HTML!
    Zły           Dobry

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł