• Zarządzanie wiedzą a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa międzynarodowego. Ujęcie teoretyczne i praktyczne

Zarządzanie wiedzą a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa międzynarodowego. Ujęcie teoretyczne i praktyczne

  • Autor: Soniewicki Marcin
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-432-1
  • Data wydania: 2017
  • Liczba stron/format: 186/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

45,00 zł

40,50 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,50 zł

10% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

We współczesnej literaturze, zarówno naukowej, jak i publicystycznej, często podkreśla się znaczenie wiedzy w gospodarce. Powszechnie używane są terminy „gospodarka oparta na wiedzy” czy „gospodarka wiedzy”. Co jednak w praktyce oznaczają one dla szeroko rozumianego przedsiębiorstwa – nie tylko dla wielkich koncernów, ale także dla małych czy średnich podmiotów gospodarczych?

Książka kompleksowo przedstawia wymienione zagadnienia i ukazuje, jak każdego rodzaju firma, operująca w dowolnej branży, może lub nawet powinna funkcjonować w warunkach gospodarki opartej na wiedzy. W tym kontekście szczególny nacisk został położony na przedsiębiorstwa działające międzynarodowo, na wielu rynkach. Publikacja skupia się na problematyce kształtowania przewagi konkurencyjnej firmy poprzez odpowiednią organizację procesów w obszarze wiedzy, przedstawiając jej powiązanie z działaniami w zakresie marketingu i rynku. Opisane zagadnienia teoretyczne zostały zobrazowane na przykładzie czterech, różnej wielkości przedsiębiorstw.

Książka opiera się na badaniach naukowych i przeznaczona jest dla studentów kierunków ekonomicznych i biznesowych, pracowników naukowych, a także dla praktyków biznesu. Może ona stanowić źródło cennych wskazówek dla osób zarządzających każdego rodzaju przedsiębiorstwami, nie tylko międzynarodowymi.

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Autor książki

Soniewicki Marcin

he is Assistant Professor in the International Marketing Department at Poznan University of Economics. He graduated from Royal Holloway University of London and was a Kulczyk Holding scholarship holder. He has participated in many research projects and headed one of them. In his research he concentrates on the role of the development and management of knowledge in the process of creating competitive advantage by contemporary companies. dr, adiunkt w Katedrze Marketingu Międzynarodowego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Absolwent Royal Holloway, University of London. Autor ponad 20 publikacji naukowych z zakresu zarządzania wiedzą, marketingu, biznesu międzynarodowego i przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Zasób wiedzy a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa

1.1. Charakterystyka pojęcia wiedza
1.1.1. Definicja
1.1.2. Rodzaje wiedzy
1.2. Gospodarczy wymiar zasobu wiedzy
1.2.1. Znaczenie zasobu wiedzy w gospodarce industrialnej
1.2.2. Zmiana roli zasobu wiedzy we współczesnych procesach  gospodarczych – transformacja w kierunku gospodarki opartej na wiedzy
1.3. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa
1.4. Zasób wiedzy a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa: ujęcie statyczne oraz dynamiczne
1.5. Podsumowanie i wnioski

Rozdział 2. Istota dynamicznego podejścia do zasobu wiedzy w przedsiębiorstwie

2.1. Dynamiczne koncepcje w obszarze wiedzy i uczenia się w przedsiębiorstwie
2.1.1. Zarządzanie wiedzą
2.1.2. Organizacyjne uczenie się (organizational learning)
2.1.3. Organizacja ucząca się (learning organization)
2.1.4. Pozostałe koncepcje w zakresie wiedzy
2.1.5. Różnice i relacje pomiędzy poszczególnymi koncepcjami w zakresie wiedzy i uczenia się
2.1.6. Dynamiczne koncepcje w zakresie wiedzy  – ujęcie integracyjne
2.2. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie
2.2.1. Modele i strategie zarządzania wiedzą
2.2.2. Społeczno-kulturowe oraz organizacyjne elementy zarządzania wiedzą
2.2.3. Rola technologii informacyjnych i komunikacyjnych w zarządzaniu wiedzą
2.2.4. Kompleksowe podejście do zarządzania wiedzą
2.3. Procesy zarządzania wiedzą
2.3.1. Pozyskiwanie i kreacja wiedzy
2.3.2. Zachowywanie i rozpowszechnianie wiedzy
2.3.3. Wykorzystywanie wiedzy
2.3.4. Ochrona wiedzy
2.3.5. Podsumowanie podejścia procesowego
2.4. Podsumowanie i wnioski

Rozdział 3. Orientacja na wiedzę a tworzenie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa

3.1. Orientacja rynkowa przedsiębiorstwa
3.2. Charakterystyka orientacji przedsiębiorstwa na wiedzę
3.3. Modelowe ujęcie roli orientacji na wiedzę w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
3.4. Podsumowanie i wnioski

Rozdział 4. Orientacja na wiedzę a tworzenie międzynarodowej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa

4.1. Proces internacjonalizacji przedsiębiorstwa
4.2. Modelowe ujęcie roli orientacji na wiedzę w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa w procesie internacjonalizacji
4.3. Podsumowanie i wnioski

Rozdział 5. Empiryczna egzemplifikacja rozważań – studia przypadku

5.1. Airbus Defence and Space
5.2. Euroflorist
5.3. Trepko
5.4. CFG Exposition

Zakończenie
Bibliografia

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę

Scenariusze, dialogi i procesy zarządzania wiedzą

9,20 zł 46,00 zł Netto: 8,76 zł

Zarządzanie wiedzą w administracji celnej

19,50 zł 65,00 zł Netto: 18,57 zł

Trwałość wiedzy w procesie kształcenia

10,50 zł 42,00 zł Netto: 10,00 zł

Zarządzanie wiedzą projektową

61,20 zł 68,00 zł Netto: 58,29 zł

Zintegrowane organizacje oparte na wiedzy

20,00 zł 40,00 zł Netto: 19,05 zł

Kompetencja sieciowa pracowników wiedzy

54,00 zł 60,00 zł Netto: 51,43 zł

Kapitał ludzki w organizacji opartej na wiedzy

36,00 zł 40,00 zł Netto: 34,29 zł

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł