Monografia jest pierwszym tego typu kompleksowym opracowaniem naukowym podejmującym eksplorację wpływu zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem w perspektywie wewnątrzorganizacyjnej w realiach gospodarki opartej na wiedzy. W sposób systematyczny dokonano tu przeglądu wycinkowej i rozproszonej literatury w przyjętym obszarze badawczym. W wyniku identyfikacji istniejącej luki poznawczej zaproponowano autorski model wpływu zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem, który następnie poddano empirycznej weryfikacji. Zawarte w pracy wywód teoretyczny oraz empiria rzucają nowe światło na miejsce i rolę zaufania w zarządzaniu współczesnym innowacyjnym przedsiębiorstwem.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Autor książki
Sankowska Anna
dr inż. Laureatka II edycji Konkursu na najlepsze dysertacje doktorskie „Nowe trendy w naukach ekonomicznych i zarządzaniu". Została wyróżniona w IX Konkursie na Prace Naukowe Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk w kategorii monografie za prace powstałe w latach 2007-2009. Doświadczenie naukowe zdobywała na stażach badawczych: w Pennsylvania State University w Stanach Zjednoczonych, Stockholm University w Szwecji, Vienna University of Economics and Business w Austrii, University of Sydney w Australii, BI Norwegian Business School w Norwegii.
Spis treści:
Rozdział 1. Wprowadzenie
1.1. Tło badań i uzasadnienie podjęcia tematu
1.2. Sformułowanie problemu badawczego
1.3. Cele badań
1.4. Założenia i ograniczenia badawcze
1.5. Struktura pracy
1.6. Ogólny zarys badań
Rozdział 2. Aspekty teoretyczne zaufania organizacyjnego w obszarze nauk o zarządzaniu
2.1. Pojęcie zaufania
2.2. Istota zaufania organizacyjnego
2.3. Konceptualizacje zaufania organizacyjnego – wielość perspektyw
2.4. Pomiar zaufania organizacyjnego
Rozdział 3. Aspekty teoretyczne wpływu zaufania organizacyjnego na zarządzanie przedsiębiorstwem
3.1. Wpływ zaufania organizacyjnego na zarządzanie przedsiębiorstwem w świetle literatury – problemy i konteksty
3.2. Zaufanie a zarządzanie wiedzą
3.3. Zaufanie a innowacyjność przedsiębiorstwa
3.4. Propozycja koncepcji modelu teoretycznego wpływu zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem
3.5. Operacjonalizacja zmiennych
Rozdział 4. Wpływ zaufania organizacyjnego na zarządzanie przedsiębiorstwem w świetle badań empirycznych
4.1. Projekt badania
4.2. Metodyka analizy danych empirycznych
4.3. Omówienie badań empirycznych
Rozdział 5. Zakończenie
5.1. Konkluzje końcowe
5.2. Wkład do teorii i praktyki zarządzania przedsiębiorstwem
5.3. Kierunki przyszłych badań
Załączniki
Literatura