• Stymulowanie rozwoju przedsiębiorstwa

Stymulowanie rozwoju przedsiębiorstwa

  • Autor: Bolesław Budzisz Wiesław Urban Anna Wasiluk redakcja naukowa
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7251-966-5
  • Data wydania: 2008
  • Liczba stron/format: 166/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 36.00 zł

    9.00 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 9.00 zł
  • 75% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Autorzy przedstawiają pogłębione spojrzenie na czynniki stymulujące rozwój firm. W książce znajduje się rozwinięcie takich problemów, jak: znaczenie i rezultaty dysponowania wiedzą w firmie, elastyczność struktur, budowanie kompetencji, skuteczność menedżera, motywacja, technologie IT, zaufanie oraz monitorowanie osiągnięć firmy. Omówienie każdego z tych zagadnień jest wsparte bogatym materiałem badawczym.

Spis treści:

Wprowadzenie
 
Rozdział 1. Wiedza jako stymulator rozwoju
Andrzej Pawluczuk
 
Wstęp
1.1. Koncepcja zarządzania wiedzą
1.2. Praktyka zarządzania wiedzą w świetle badań
1.3. Studium przypadku firmy Weyerhaeuser
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 2. Uelastycznianie jako sposób rozwoju przedsiębiorstwa
Wiesław Urban
 
Wstęp
2.1. Znaczenie pojęcia elastyczność przedsiębiorstwa
2.2. Działania uelastyczniające przedsiębiorstwo
2.3. Dostosowywanie strumieni podaży i popytu
2.4. Analiza przypadku przedsiębiorstwa produkcyjnego
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 3. Budowanie kompetencji przedsiębiorstwa
Bolesław Budzisz
 
Wstęp
3.1. Istota kompetencji, ich rodzaje i cechy
3.2. Ustalanie, opis i pomiar kompetencji
3.3. Proces budowy modelu kompetencyjnego
3.4. Modelowanie kompetencji w wybranym przedsiębiorstwie
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 4. Kompetencje przywódcze w przedsiębiorstwach o zasięgu globalnym
Anna Wasiluk
 
Wstęp
4.1. Istota kompetencji
4.2. Kompetencje menedżerów globalnych
4.3. Przykłady kompetencji menedżerów globalnych
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 5. Rozwój kompetencji pracowniczych
Agnieszka Budzisz
 
Wstęp
5.1. Istota kompetencji pracowniczych
5.2. Diagnoza kompetencji
5.3. Zarządzanie kompetencjami pracowniczymi
5.4. Rozwijanie kompetencji pracowników w firmie branży chemicznej
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 6. System motywowania pracowników jako czynnik rozwoju przedsiębiorstwa
Anna Tomaszuk
 
Wstęp
6.1. Systemowe podejście do motywowania
6.2. Rola kultury narodowej w motywowaniu
6.3. Potęga inteligencji kulturowej w motywowaniu
6.4. Motywowanie materialne w warunkach gospodarki globalnej
6.5. Wynagrodzenia w wybranych krajach Unii Europejskiej
6.6. Motywowanie w firmie międzynarodowej (na przykładzie Fortis Banku Polska SA)
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 7. Rola technologii i systemów informatycznych w rozwoju przedsiębiorstwa
Andrzej Daniluk
 
Wstęp
7.1. Rozwój technologii i systemów informatycznych wspomagających zarządzanie
7.2. Znaczenie technologii informatycznych w rozwoju przedsiębiorstw
7.3. System CRM w banku BPH
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 8. Systemy pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa
Urszula Kobylińska
 
Wstęp
8.1. Rola systemu pomiarów w zarządzaniu organizacją
8.2. Pomiar postępów na drodze do doskonałości
8.3. Wpływ stosowania modelu na wyniki organizacji
8.4. Spojrzenie na przyszłe wyniki z wykorzystaniem Balanced Scorecard
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 9. Zaufanie jako warunek kooperacji przedsiębiorstw
Maciej Dobrzyński, Urszula Ryciuk
 
Wstęp
9.1. Koncepcja zaufania i zaangażowania
9.2. Czynniki wpływające na zaufanie i zaangażowanie w łańcuchu dostaw
9.3. Wybrane modele zaufania i zaangażowania
9.4. Model zaufania dla przedsiębiorstw dystrybucyjnych województwa podlaskiego
Podsumowanie
Bibliografia

Bolesław Budzisz

dr inż., adiunkt w Katedrze Organizacji i Zarządzania na Wydziale Zarządzania Politechniki Białostockiej. Obszar zainteresowań naukowych to organizacja i funkcjonowanie przedsiębiorstw, w tym także rodzinnych. Autor lub współautor ponad 50 publikacji naukowych. Członek Kolegium Redakcyjnego ?Współczesnego Zarządzania - Kwartalnika Środowisk Naukowych i Liderów Biznesu?.  

Książki tego autora

Wiesław Urban

dr inż., adiunkt na Wydziale Zarządzania Politechniki Białostockiej. Doktorat w dziedzinie nauk ekonomicznych w specjalności zarządzanie przedsiębiorstwem obronił w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie. Jest ściśle związany z praktycznymi problemami zarządzania w organizacjach usługowych i przemysłowych. Jego doświadczenie i wiedza są systematycznie pogłębiane dzięki trzem obszarom: dydaktyce, nauce oraz doradztwie gospodarczym. Na Wydziale Zarządzania wykłada przedmioty: zarządzanie produkcją i usługami oraz zarządzanie jakością. Jest autorem monografii i około trzydziestu innych publikacji z dziedziny zarządzania. Kierował lub uczestniczył w kilkunastu projektach doradczych dla biznesu.

Książki tego autora

Anna Wasiluk

Książki tego autora

redakcja naukowa

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane