Praktyczne i teoretyczne aspekty badania wiarygodności firmy
- Autor: Lucyna Kowalczyk
- Wydawca: Difin
- ISBN: 83-7251-579-4
- Data wydania: 2006
- Liczba stron/format: 160/A5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
40,00 zł
10,00 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 10,00 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
75% taniej
Wnikliwe i dokładne zapoznanie się z publikacją pozwala znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące naszego partnera biznesowego, np.: Jak zbadać standing finansowy i poznać prognozowaną wiarygodność kontrahenta, analizując jego biznesplan? Na jakie zależności zwracać uwagę, aby wywnioskować, czy firma jest wiarygodna?
Zaprezentowane przez autorkę liczne przykłady, a także bogaty materiał ilustracyjny pozwala na zrozumienie bardziej złożonych problemów. Dodatkowym atutem publikacji jest zamieszczony w aneksie raport oceny wiarygodności wybranego przedsiębiorstwa.
Książka została napisana z myślą o osobach podejmujących w przedsiębiorstwie decyzje strategiczne w zakresie doboru partnerów do współpracy gospodarczej. Powinna być przydatna pracownikom banków zajmujących się oceną kredytobiorców, pracownikom firm zamujących się leasingiem lub factoringiem, inwestorom. Może być pomocą dydaktyczną dla wykładowców i studentów pragnących się zapoznać z problematyką ograniczania ryzyka w biznesie.
Autor książki
Lucyna KowalczykSpis treści:
Wstęp
Rozdział I. POZNANIE WIARYGODNOŚCI KONTRAHENTA SPOSOBEM NA OGRANICZENIE RYZYKA
1. Wiarygodność przedsiębiorstwa
2. Kiedy sprawdzać wiarygodność?
3. Instytucje ułatwiające poznanie wiarygodności firmy
3.1. Wywiadownie gospodarcze
3.2. Agencje ratingowe
3.3. Biuro Informacji Kredytowej
3.4. Biuro Informacji Gospodarczej
3.5. Wydziały gospodarcze sądów rejonowych
3.6. Podsumowanie
4. Podstawowe źródła informacji o przedsiębiorstwach
4.1. Raport Wywiadowni Gospodarczej
4.2. Ranking
4.3. Rating
4.4. Prospekt emisyjny
4.5. Memorandum informacyjne
4.6. Katalogi i informatory
4.7. Informacje Giełdy Papierów Wartościowych
4.8. Prasa i Internet
4.9. Wewnętrzne dane kontrahenta
4.10. Podsumowanie
Rozdział II. ETAPY I ZAKRES BADAŃ UMOŻLIWIAJĄCYCH POZNANIE WIARYGODNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA
Rozdział III. BADANIA UMOŻLIWIAJĄCE POZNANIE STANDINGU FINANSOWEGO PRZEDSIĘBIORSTWA
1. Źródła informacji potrzebnych do oceny standingu przedsiębiorstwa
2. Analiza wskaźnikowa kondycji finansowej przedsiębiorstwa
2.1. Ocena zyskowności
2.2. Ocena płynności
2.3. Ocena sprawności działania
2.4. Ocena stopnia zadłużenia
2.5. Ocena pozycji przedsiębiorstwa
3. Podsumowanie
Rozdział IV. ANALIZA SWOT
1. Ocena mocnych i słabych stron przedsiębiorstwa
1.1. Potencjał firmy
1.1.1. Czynnik ludzki
1.1.2. Majątek trwały
1.1.3. Majątek obrotowy
1.2. Wyroby
1.3. Technika i technologia
1.4. Marketing
1.5. System zarządzania
1.6. Sytuacja finansowa
1.7. Struktura organizacyjna
2. Ocena szans i zagrożeń ze strony otoczenia
2.1. Analiza rynku
2.2. Analiza sektora
3. Podsumowanie
Rozdział V. OCENA STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA PRZEDSTAWIONEJ W BIZNESPLANIE
1. Pojęcie i rola biznesplanu
2. Struktura biznesplanu
2.1. Opis firmy
2.2. Kierownictwo i zarządzanie
2.3. Opis produktu (usługi)
2.4. Charakterystyka procesu produkcyjnego
2.5. Rynek
2.6. Finanse
2.7. Czynniki ryzyka
2.8. Plan wdrożenia
2.9. Załączniki
3. Ocena biznesplanu
4. Podsumowanie
ANEKS
BIBLIOGRAFIA