Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,00 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Publikacja porusza interesujące i aktualne problemy związane z nowoczesnym zarządzaniem przedsiębiorstwem z wykorzystaniem podejścia procesowego. Przeobrażenia zachodzące na światowych rynkach, zmiany technologiczne i cywilizacyjne, postępująca globalizacja, intensyfikacja procesów konkurencyjnych, a także wahania koniunktury obserwowane w końcu XX i początkach XXI wieku wywołały wzrost zainteresowania środowisk naukowych i praktyków współczesnych organizacji gospodarczych doskonaleniem procesów zarządczych i poszukiwania dróg pozwalających osiągnąć sukces rynkowy. Wyrazem tego było odejście od koncepcji klasycznych na rzecz rozwiązań o większej dynamice, elastyczności i sprawności. Ten wymóg spełnia właśnie podejście procesowe. Jego wykorzystanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem pozwala na dostosowanie się do oczekiwań turbulentnego otoczenia. Właściwa identyfikacja, modelowanie, wdrażanie, kontrola i doskonalenie procesów zarządczych przyczyniają się do poprawy konkurencyjności, wzrostu rentowności, lepszego zaspokajania potrzeb klientów.Zespół Autorów skoncentrował swoją uwagę na różnych aspektach problematyki podejścia procesowego w zarządzaniu, prezentując zarówno samą koncepcję, jak i jego specyfikę w wybranych obszarach zarządzania. W ten sposób opracowanie wypełnia lukę występującą w badaniach nad możliwościami implementacji zarządzania procesami w różnych obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Autorzy pokazują, w jaki sposób planować i stosować modelowe rozwiązania podejścia procesowego w sferze zarządzania marketingiem, zasobami ludzkimi, produkcją, finansami i działalnością usługową. Walorem książki jest nie tylko ważność podjętej problematyki, ale też przejrzystość i logiczny układ poszczególnych rozdziałów.Książka jest przeznaczona dla osób pragnących pogłębić swą wiedzę w zakresie możliwości wykorzystania podejścia procesowego w zarządzaniu – głównie dla studentów szkół wyższych, uczestników seminariów licencjackich, magisterskich i doktorskich oraz pracowników naukowych zajmujących się problematyką różnych sfer zarządzania przedsiębiorstwem. Powinna także zainspirować praktyków zainteresowanych doskonaleniem procesów zarządczych w organizacjach.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
profesor Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej. Posiada uprawnienia Centrum Zarządzania Produkcją Uniwersytetu Loyola Marymount Los Angeles, Swedish International Development Cooperation Agency oraz Polsko-Japońskiego Centrum Zarządzania. Jest członkiem Komitetu Jakości i Normalizacji Krajowej Izby Gospodarczej, Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją oraz ekspertem Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji w Zakładzie Certyfikacji systemów Zarządzania.
doktor habilitowany nauk ekonomicznych i profesor nauk humanistycznych (nauki o zarządzaniu i jakości). Kierownik Katedry Zarządzania Jakością Uniwersytetu Jagiellońskiego. Długoletni pracownik ZEW S.A. w Raciborzu oraz wielu innych organizacji o charakterze publicznym i produkcyjnym. Menedżer jakości i audytor systemu zarządzania. Autor wielu publikacji naukowych i popularnonaukowych. Ostatnie zainteresowania badawcze dotyczą systemów zarządzania środowiskowego, zachowań prośrodowiskowych i roli wartości organizacyjnych w kreowaniu zachowań organizacyjnych.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Podejście procesoweMarek Bugdol, Katarzyna Szczepańska 1.1. Podstawy podejścia procesowego1.2. Determinanty podejścia procesowego1.3. Cechy podejścia procesowego1.4. Struktura podejścia procesowego1.5. Doskonalenie podejścia procesowego
Rozdział 2. Zarządzanie marketingiemRobert Nowacki
2.1. Istota orientacji marketingowej2.2. Charakterystyka zarządzania marketingiem2.3. Struktura procesów zarządzania marketingiem2.3.1. Procesy zarządzania strategicznego2.3.2. Procesy zarządzania operacyjnego2.3.3. Procesy według kryterium podejścia procesowego2.3.4. Procesy według klasyfikacji APQC2.3.5. Procesy według kryterium wartości2.3.6. Procesy według kryterium decyzyjności2.4. Relacje między procesami2.5. Miary skuteczności i efektywności zarządzania marketingiem2.5.1. Miary skuteczności2.5.2. Miary efektywności
Rozdział 3. Zarządzanie zasobami ludzkimiKatarzyna Szczepańska, Marek Bugdol 3.1. Charakterystyka funkcji personalnej3.2. Charakterystyka zarządzania zasobami ludzkimi3.3. Struktura procesów zarządzania zasobami ludzkimi3.3.1. Procesy zarządzania strategicznego3.3.2. Procesy zarządzania operacyjnego3.3.3. Procesy według podejścia procesowego3.3.4. Procesy według klasyfikacji APQC3.3.5. Procesy według kryterium wartości3.3.6. Procesy według kryterium decyzyjności3.4. Relacje między procesami3.5. Miary efektywności i skuteczności zarządzania zasobami ludzkimi3.5.1. Miary ekonomiczne efektywności procesów3.5.2. Miary skuteczności procesów
Rozdział 4. Zarządzanie produkcjąAnna Kosieradzka
4.1. Pojęcie zarządzania produkcją4.2. Charakterystyka zarządzania produkcją4.3. Struktura procesów zarządzania produkcją4.3.1. Procesy zarządzania strategicznego i operacyjnego4.3.2. Procesy według klasyfikacji APQC4.3.3. Procesy według kryterium modeli wytwarzania4.3.4. Procesy według kryterium wartości4.3.5. Procesy według kryterium decyzyjności4.3.6. Procesy według kryterium podejścia procesowego4.4. Relacje między procesami4.5. Miary skuteczności i efektywności zarządzania produkcją4.5.1. Miary skuteczności4.5.2. Miary efektywności
Rozdział 5. Zarządzanie finansamiPiotr Szczepankowski 5.1. Pojęcie i zakres zarządzania finansami5.2. Struktura procesów w zarządzaniu finansami5.2.1. Procesy według klasyfikacji APQC5.2.2. Procesy według kryterium podejścia procesowego5.2.3. Procesy zarządzania strategicznego5.2.4. Procesy zarządzania operacyjnego5.2.5. Procesy według kryterium wartości5.2.6. Procesy według kryterium decyzyjności5.3. Relacje między procesami5.4. Miary skuteczności i efektywności zarządzania finansami5.4.1. Miary skuteczności5.4.2. Miary efektywności
Rozdział 6. Zarządzanie usługamiKatarzyna Szczepańska, Justyna Maciąg
6.1. Charakterystyka usług6.2. Zarządzanie usługami6.3. Procesy w zarządzaniu usługami6.4. Miary skuteczności i efektywności zarządzania usługami
Zakończenie
Bibliografia
Indeks rzeczowy