• Nowa komunikacja społeczna wyzwaniem odpowiedzialnego biznesu

Nowa komunikacja społeczna wyzwaniem odpowiedzialnego biznesu

  • Autor: Kuraszko Iwona
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-329-7
  • Data wydania: 2010
  • Liczba stron/format: 180/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

39,00 zł

9,75 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 9,75 zł

75% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

Książka podejmuje problematykę społecznej odpowiedzialności biznesu, która przedstawiona jest w szerokiej, politologicznej perspektywie. Krytycznej analizie poddane zostały najważniejsze funkcjonujące w dyskursie międzynarodowym prace i dokumenty na ten temat. Zagadnienie odpowiedzialności przedsiębiorstw omówione jest kompleksowo – w kontekście relacji i odpowiedzialności sektora publicznego, prywatnego oraz społecznego. Wskazuje to na rozwiązania dotyczące polityki publicznej państwa oraz aktywności obywateli, które tworzą niezbędną infrastrukturę dla działań z zakresu społecznej odpowiedzialności sektora prywatnego. Zbadanie społecznej odpowiedzialności w ujęciu "governance" pokazuje także nowe perspektywy dla rozwoju public relations, zwraca uwagę na jego społeczną rolę w systemie demokratycznym.

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Recenzja

» Nowa komunikacja społeczna..., newsline.pl »

Autor książki

Kuraszko Iwona

dr nauk humanistycznych, adiunkt w Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych przy Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie wykłada etykę biznesu i etykę. Stypendystka Jepson School of Leadership Studies University of Richmond w USA (2011 - 2012); visiting scholar w Social Innovation Centre INSEAD we Francji (2013 - 2014); członek zespołów badawczych, m.in. EU-InnovatE, EU (2014); Best Corporate Responsibility Performers in Central and Eastern Europe, EABIS (2010); Social Enterprise Development in Poland, UNDP (2007). Prowadzi badania nt. kulturowych uwarunkowań etyki, przywództwa oraz etyki biznesu w ujęciu państwa.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. ZNACZENIE KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ DLA DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA

1.1. Public relations jako zaplanowana i świadoma komunikacja społeczna
1.2. Public relations w dialogu społecznym i demokracji
1.3. Public relations i komunikacja korporacyjna w działalności organizacji
1.3.1. Otoczenie przedsiębiorstwa – teoria interesariuszy
1.3.2. Wizerunek – lustro czy mistyfikacja?
1.3.3. System identyfikacji, czyli tożsamość organizacji
1.3.4. Reputacja, niematerialny zasób przedsiębiorstwa
1.4. Teoretyczne modele public relations
1.5. Model dialogu komunikacji symetrycznej – etyczny model komunikowania społecznego w społeczeństwie obywatelskim
1.6. Wnioski
 
Rozdział 2. SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU JAKO SYSTEM KSZTAŁTOWANIA RELACJI
 
2.1. Filozoficzna geneza pojęcia odpowiedzialności
2.2. Społeczna odpowiedzialność organizacji w ujęciu umowy społecznej
2.2.1. Sektor publiczny, rządowy – rola struktur państwowych w rozwoju CSR
2.2.2. Sektor prywatny, gospodarczy, rynkowy
2.2.3. Sektor obywatelski, społeczny – relacja przedsiębiorstw z trzecim sektorem
2.3. Pojęcie i zakres społecznej odpowiedzialności biznesu
2.4. Rola społecznej odpowiedzialności w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa dla jego interesariuszy
2.5. Społeczna odpowiedzialność biznesu – główne modele
2.5.1. Model zaangażowania społecznego
2.5.2. Model integracji zasad społecznej odpowidzialności
2.5.3. Model innowacji społeczno-ekonomicznych CSR
2.6. Wnioski
 
Rozdział 3. ANALIZA MODELI PR W WYBRANYCH PRZEDSIĘBIORSTWACH ORAZ ROLA I MIEJSCE CSR W STRATEGII BUDOWANIA RELACJI Z INTERESARIUSZAMI NA PODSTAWIE BADAŃ
 
3.1. Rola i wartość public relations w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem
3.2. Społeczna odpowiedzialność organizacji a praktyczne modele komunikowania społecznego M. Morsing i M. Schulza
3.3. Jak menedżerowie rozumieją społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstwa?
3.4. Stosowanie modeli komunikacji a strategia społecznej odpowiedzialności
Podsumowanie
3.5. Czynniki wpływające na wdrażanie zasad społecznej odpowiedzialności
w przedsiębiorstwach w Polsce – ujęcie umowy społecznej
3.5.1. Sektor publiczny, rządowy w Polsce – aktywność najważniejszych aktorów w rozwoju CSR
3.5.2. Aktywności sektora prywatnego w Polsce w rozwoju CSR
3.5.3. Działania sektora obywatelskiego w Polsce w rozwoju CSR
3.6. Komunikowanie o działaniach CSR w Polsce – rola mediów w promowaniu społecznej odpowiedzialności
3.7. Wnioski
 
Rozdział 4. WSPÓŁZALEŻNOŚĆ PUBLIC RELATIONS I CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY W SPOŁECZNEJ KOMUNIKACJI PRZEDSIĘBIORSTWA
 
4.1. Analiza powiązań pomiędzy public relations a społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstwa
4.2. Czynniki warunkujące zastosowanie wybranego modelu zależności public relations i sprzecznej odpowiedzialności biznesu
4.3. Określenie najlepszego dla organizacji wariantu powiązania public relations i Corporate Social Responsibility na poziomie strategii komunikacji
4.4. Wnioski
 
Zakończenie
Bibliografia

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł