Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Spis treści:WprowadzenieRozdział 1. Marka osobista w ujęciu teoretycznym1.1. Podstawowe pojęcia związane z marką1.2. Historia marki1.3. Kształtowanie marki osobistej we współczesnym marketingu1.4. Składowe marki osobistej1.5. Koncepcja kapitału marki osobistejRozdział 2. Zarządzanie marką osobistą2.1. Istota zarządzania marką2.2. Etapy procesu zarządzania marką2.3. Modele brandingu2.3.1. Tradycyjny model brandingu i jego cechy2.3.2. E-branding, czyli kreowanie marki osobistej w mediach społecznościowych2.4. Narzędzia personal brandingu2.4.1. Storytelling2.4.2. Wizualizacja marki2.5. Strategie brandingowe w otoczeniu wielokulturowymRozdział 3. Marka osobista jako instrument rozwoju kariery zawodowej kadry menedżerskiej3.1. Specyfika kariery zawodowej3.2. Etapy kariery zawodowej3.3. Orientacje wobec zarządzania karierą3.4. Znaczenie marki osobistej dla rozwoju kariery zawodowejRozdział 4. Wpływ marki osobistej na karierę zawodową kadry menedżerskiej w ujęciu badań empirycznych4.1. Charakterystyka badanej zbiorowości i metodyka badań4.2. Wyniki badań ilościowych w świetle prowadzonych analiz4.2.1. Marka osobista i personal branding w opinii badanych menedżerów4.2.2. Kariera zawodowa w opinii respondentów4.2.3. Wpływ marki osobistej na karierę zawodową kadry menedżerskiej w świetle przeprowadzonych badań4.3. Wnioski z badań i rekomendacjeZakończenieBibliografiaSpis tabelSpis rysunków
Joanna Dzieńdziora doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu specjalność: zarządzanie zasobami ludzkimi. Ukończyła Polsko-Niemieckie Studium Nowoczesne Zarządzanie Zasobami Ludzkimi organizowane przez Centrum Doskonalenia Zarządzania ? CEDOZ oraz Internationale Berufsakademie Berlin ?IBA. Adiunkt w Katedrze Zarządzania Akademii WSB. Koordynator ds. Seminarium Doktorskiego. Trener biznesu. Wykładowca MBA oraz studiów podyplomowych. Koordynator projektów doradczo-szkoleniowych w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi oraz budowania dialogu społecznego. Tematyka realizowanych szkoleń w obszarze HR obejmuje: planowanie zatrudnienia, dobór pracowników, wartościowania pracy, system ocen pracowniczych, zarządzanie talentami oraz zarządzanie kulturą organizacji. Organizatorka wielu konferencji naukowych. Moderator warsztatów oraz paneli dyskusyjnych. Ekspert w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. Jest wieloletnim praktykiem w zarządzaniu przedsiębiorstwem na najwyższych stanowiskach kierowniczych. Jest wykładowcą akademickim, a także autorką kilkudziesięciu publikacji naukowych z w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Zainteresowania badawcze autorki skupiają się wokół zagadnień dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi, kobiet w zarządzaniu, lobbingu w biznesie oraz modeli kompetencji zawodowych.
Mateusz Grzesiak doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu i doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. Ukończył studia magisterskie na kierunku psychologia w SWPS i prawo na Uniwersytecie Warszawskim. Konsultant biznesowy i terapeuta, przedsiębiorca prowadzący własną firmę szkoleniową, wykładowca akademicki, twórca programów nauczania. Autor ponad 20 książek z zakresu rozwoju osobistego i zawodowego. Zainteresowania badawcze autora skupiają się wokół zagadnień dotyczących kształtowania marki osobistej oraz kompetencji społecznych.
Magdalena Wróbel doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu, adiunkt w Katedrze Zarządzania Akademii WSB. Absolwentka studiów podyplomowych Menedżer Projektu Badawczo-Rozwojowego. Ekspertka w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji, społecznej odpowiedzialności i zarządzania rozwojem, autorka kilkudziesięciu publikacji z tego zakresu. Autorka rozprawy doktorskiej pt. Model zarządzania konsumpcją odpowiedzialną instrumentem rozwoju zrównoważonego i trwałego, która zajęła I miejsce w XI edycji Konkursu Verba Veritatis na najlepszą pracę doktorską z zakresu etyki biznesu. Laureatka nagrody indywidualnej Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za osiągnięcia naukowe, uhonorowana Medalem Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. Członkini Grupy roboczej ds. Społecznej Odpowiedzialności Uczelni, w której pełniła funkcję Koordynatora zespołu zadaniowego ds. opracowania katalogu dobrych praktyk uczelni. Reprezentantka Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w Grupie roboczej ds. społecznego wymiaru edukacji w ramach procesu bolońskiego, jurorka konkursu Verba Veritatis.
10 seks-taśm, którymi ekscytował się cały świat, 9.04.2014, http://joemonster.org/art/27273 (dostęp: 11.04.2019).Altman Y., Baruch Y., Global Protean Careers: a New Era In Expatriates and Repatriation, „Personel Review” 2012, vol. 41 (2).Awdziej M., Tkaczyk J., Wspieranie produktu wizerunkiem gwiazdy, „Marketing w Prakty-ce” 2002, nr 9, http://rynkologia.pl/wp-content/uploads/2012/01/celebrity.pdf (do-stęp: 11.04.2019).Bajcar B., Borkowska A., Czerw A. i in., Psychologia preferencji i zainteresowań zawodowych. Przegląd teorii i metod, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Warszawa 2006.Bartosiak M., Ciepucha E., Falkowski A. i in., Kim chciałbym być – kim będę. Poradnik dla nauczycieli, Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, Łódź 2013.Bennet P.D., Dictionary of Marketing Terms, AMA, Chicago 2007.Berg M., The Social 100: Twitter’s Most Followed Celebrities, „Forbes”, http://www.forbes.com/sites/maddieberg/2015/06/29/twitters-most-followed-celebrities-retweets-dont-always-mean-dollars/#636c62a37ef3 (dostęp: 11.04.2019).Bergh J. van den, Behrer M., How To Create Brands That Generation Y Will Love?, Samo Sedno Edgard, Warszawa 2012.Bieniok H., System zarządzania zasobami ludzkimi przedsiębiorstwa, Akademia Ekonomicz-na w Katowicach, Katowice 2006.Bonigala M., The Very First UK Trademark, Spellbrand, http://www.spellbrand.com/the--very-first-uk-trademark (dostęp: 14.12.2019).Boorstin D.J., The Image: A Guide To Pseudo-Events In America, Harper & Row Publishers, New York 1964.Borczyk A., Kierunek talent, „Personel Plus” 2016, nr 1(98).Breuer W., Quinten B., Cultural Finance, 2009, http://ssrn.com/abstract=1282068 (do-stęp: 14.12.2019).Brief.pl, YouTube w Polsce w 2014 roku, 2014, http://www.brief.pl/artykul,2330,youtube-_w_polsce_w_2014_roku.html (dostęp: 13.08.2019).Brzozowska-Woś M., Media społecznościowe a wizerunek marki, „Journal of Management and Finance” 2013, nr 11 (1/1).142 BibliografiaBudac C., Baltador L., The Value of Brand Equity, „Procedia Economics and Finance” 2013, no. 6.Całka A., Mróz-Gorgoń B., Rola mediów społecznościowych w procesie komunikacji marketin-gowej – przykład marek modowych, „Marketing i Rynek” 2014, nr 11.Chojnacki W., Balasiewicz A., Człowiek w nowoczesnej organizacji. Wybrane problemy do-radztwa zawodowego i personalnego, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2006.Colapinto J., Famous Names. Does it matter what a product is called?, „The New Yor-ker”, http://www.newyorker.com/magazine/2011/10/03/famous-names (dostęp: 14.12.2019).Constine J., Facebook Climbs To 1.59 Billion Users And Crushes Q4 Estimates With $5.8B Re-venue, 27.01.2016, http://techcrunch.com/2016/01/27/facebook-earnings-q4–2015 (dostęp: 11.04.2019).Czerwonka M., Charakterystyka wskaźników modelu kulturowego Hofstede, http://kolegia.sgh.waw.pl/pl/KZiF/struktura/IF/konferencje/Documents/M_Czerwonka.pdf (do-stęp: 14.12.2019).DeMers J., 10 Reasons Your Brand Needs To Be On YouTube, http://www.forbes.com/sites/jaysondemers/2015/07/23/10-reasons-your-brand-needs-to-be-on-youtube/#4cefccc235a0 (dostęp: 11.04.2019).Dewalska-Opitek A., Bilińska-Reformat K., Employer branding jako determinanta rozwoju sieci handlu detalicznego w Polsce, „Problemy Zarządzania” 2016, vol. 14, nr 1 (57).Dewalska-Opitek A., Mitręga M., Wielowymiarowość zachowań obywatelskich konsumen-tów na przykładzie dzielenia się opiniami o markach, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie” 2018, t. 19, z. 5/1.Digital Report January 2020, https://wearesocial.com/digital-2020 (dostęp: 15.02.2020).Dołhasz M., Celebrity Endorsement w działaniach reklamowych polskich przedsiębiorstw, [w:] Marketing, red. D. Surówka-Marszałek, Krakowska Akademia im. Andrzeja Fry-cza Modrzewskiego, Kraków 2009.Domurat A., Przywiązanie do marki a wartości indywidualne konsumentów, „Marketing i Rynek” 2000, nr 3.Doroszewski W. (red.), Słownik języka polskiego, t. 9, PWE, Warszawa 1967.Dunaj B. (red.), Słownik współczesnego języka polskiego, Wydawnictwo Wilga, Warszawa 1996.Dzieńdziora J., Dacko-Pikiewicz Z., Smolarek M., Rozwój kariery zawodowej kobiet wo-jewództwa śląskiego, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie”, 2017, nr 4.Dzieńdziora J., Rozwój kariery zawodowej szeregowych Służby Więziennej, [w:] Szeregowcy w grupach dyspozycyjnych, red. J. Maciejewski, A. Krasowska- Marut, A. Rusak, Wydaw-nictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2009, s. 361–362.Forstenlchner I., Baruch Y., Contemporary Caree Concepts And Their Fit For The Arabian Gulf Context, „Career Development International” 2013, vol. 18 (6).Foster C., Punjaisri K., Cheng R., The Relationship Between Corporate, Internal And Employ-er Branding, „Journal of Product & Brand Management” 2010, nr 19/6.143 BibliografiaFrączyk J., Coca-Cola podniosła ceny napojów. Zyski spółki wzrosły powyżej najlepszych prognoz, money.pl, http://www.money.pl/gielda/wiadomosci/artykul/coca-cola-podniosla--ceny-napojow-zyski,69,0,1864517.html (dostęp: 14.12.2019).Franzen G., Moriarty S., The Science And Art Of Branding, Routledge, London 2008.Gableta M., Potencjał pracy w przedsiębiorstwie. Problemy praktyczne, Wydawnictwo Akade-mii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław 1999.Garbarski L. (red.), Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, PWE, Warszawa 2011.Gede O., Marki, znaki i symbole, „Magazyn Komunikacji Marketingowej Impact” 2000, nr 12.Gesteland R., Cross-Cultural Business Behavior: Negotiating, Selling, Sourcing And Managing Across Cultures, Copenhagen Business School Press, Copenhagen 2005.Godzic W., „Money listens” kontra „money speaks”, czyli jak celebryci komunikują się z nami (jeśli się komunikują), [w:] Komunikologia. Teoria i praktyka komunikacji, red. E. Kulczyc-ki, M. Wendland, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii UAM, Poznań 2012.Gołąb-Andrzejak E., Lojalność w społeczeństwie informacyjnym na przykładzie „pokolenia Mi-lenium”, „Marketing i Rynek” 2014, nr 11.Goldman D., TOP 10 największych marek perfum gwiazd, http://www.olfaktoria.pl/2012/03/top-10-najwiekszych-marek-perfum-gwiazd (dostęp: 11.04.2019).Greenhaus J.H., Callanan G.A., Career Managament, The Dryden Press, Fort Worth TX, 1994.Gruchoła M., Kruczek E., Elementy wizerunku medialnego w internetowych serwisach plotkar-skich w świetle badań ankietowych, „Rozprawy Społeczne” 2013, nr 1 (VII).Grzesiak M., Personal Brand Creation in the Digital Age: Theory, Research and Practice, Pal-grave McMillan, 2018.Grzesiak M., E-Branding vs. Traditional Branding, „Modern Management Review” 2015, vol. 22 (4/2015).Guzek D., Celebryci i ich medialna moralność, „Studia Socialia Cracoviensia” 2012, nr 4 (2).Hall D.T., Careers Organizations, Goodyear, Santa Monica 1976.Hibbert C., Golden Celebration For ‘Oldest Brand’, BBC News, http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/london/7180268.stm (dostęp: 14.12.2015).Hill N., Myśl i bogać się, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2013.Hirsh W., Jackson C., Strategies for Career Development: Promise, Practice and Pretence, The Institute for Employment Studies, Brighton 1996.Hofstede G., Hofstede J., Kultury i organizacje, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, War-szawa 2007.Howe N., Strauss W., 13th Gen: Abort, Retry, Ignore, Fail?, Vintage Books 1993.http://edition.cnn.com/2015/08/21/sport/world-championships-jamaican-sprinting (dostęp: 14.12.2019).http://kultura.dziennik.pl/ksiazki/artykuly/387365,polskie-gwiazdy-w-kampanii-promujacej-czytelnictwo-z-okazji-swiatowego-dnia-ksiazki.html (dostęp: 14.12.2019).http://leonardodicaprio.org (dostęp: 11.04.2019).144 Bibliografiahttp://moto.pl/MotoPL/1,88389,19008875,jurgen-klopp-i-opel-insignia-stara--milosc-nie-rdzewieje.html (dostęp: 14.12.2019).http://portugalisparadise.com/2014/09/09/7-reasons-to-retire-in-portugal-by-john-malkovich (dostęp: 14.12.2019).http://prnews.pl/marketing-i-pr/jak-projektowac-reklamy-w-e-biznesie-66846.html (dostęp: 11.04.2019).http://sport.se.pl/pilka-nozna/pilka-nozna/pilkarze-jedza-banany-akcja-przeciwko-rasizmowi-zdjecia_395025.html (dostęp: 14.12.2019).http://ulicaekologiczna.pl/inspiracje/joanna-krupa-przeciwko-hodowli-zwierzat-na-futra-w-polsce (dostęp: 11.04.2019).http://us.fashionmag.com/news/Calzedonia-chooses-Julia-Roberts-as-brand-ambassador-once-more,583750.html (dostęp: 11.04.2019).http://weekend.gazeta.pl/weekend/1,152121,16856499,Wizyta_u_barbarzynskiego_go-librody__Nergal__Dbanie.html (dostęp: 11.04.2019).http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,11471198,Wojewodzki_i_Figurski_ponownie_ukarani_za_rasizm_.html (dostęp: 11.04.2019).http://www.antichefornaci.it/storia (dostęp: 14.12.2019).http://www.coca-colacompany.com/stories/2008/03/bite-the-wax-ta (dostęp: 14.12.2019).http://www.coca-colacompany.com/stories/coke-lore-santa-claus (dostęp: 14.12.2019).http://www.eska.pl/hotplota/news/madonna-dziewczyna-ktora-gwiazda-rozebrala-na-koncercie-przyszla-na-kolejne-show-zobacz-video/n/92639 (dostęp: 11.04.2019).http://www.exchangemagazine.com/morningpost/2009/week51/Wednesday/121611.htm (dostęp: 14.12.2019).http://www.forbes.pl/artykuly/sekcje/sekcja-strategie/licencja-gessler---jak-ona-to---ro-bi,1911,3 (dostęp: 14.12.2019).http://www.hip-hop.pl/news/projector.php?id=1239050906 (dostęp: 14.12.2019).http://www.ibtimes.com/top-10-most-popular-celeb-brand-ambassadors-world-photos-554575 (dostęp: 11.04.2019).http://www.mediafun.pl/adam-malysz-ponownie-w-reklamie-teekanne-jest-lepiej (do-stęp: 14.12.2019).http://www.newcreative.pl/blog/e-biznes/gwiazdy-i-celebryci-w-reklamach-czyli-produkt-nie-zawsze-najwazniejszy (dostęp: 14.12.2019).http://www.olympic.org/sponsors/coca-cola (dostęp: 14.12.2019).http://www.opel.pl/poznaj-opla/o-oplu/opel-aktualnosci/2015/grudzien/adam-yourself.html (dostęp: 11.04.2019).http://www.peta.org/features/joanna-krupa-anti-fur-ads (dostęp: 14.12.2019).http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/1570431,1,nergal-podarl-biblie-ale-nie-obrazil-uczuc-religijnych-jest-prawomocny-wyrok.read (dostęp: 11.04.2019).http://www.se.pl/rozrywka/gwiazdy/madonna-zabawia-sie-krzyzem_138365.html (do-stęp: 11.04.2019).http://www.statista.com/statistics/269304/international-brands-on-facebook-by-number-of-fans (dostęp: 11.04.2016).145 Bibliografiahttp://www.storynet.org/resources/whatisstorytelling.html (dostęp: 14.12.2019).http://www.telegraph.co.uk/technology/2015/12/14/the-ten-most-popular-instagram-accounts-in-pictures (dostęp: 11.04.2019).http://www.tvn24.pl/kultura-styl,8/szczepan-twardoch-zostal-ambasadorem-marki-mercedes-benz,557072.html (dostęp: 11.04.2019).http://www.tvs.pl/informacje/wybory-2014-z-poparciem-piotra-uszoka-marcin-krupa-kandydatem-na-prezydenta-katowic (dostęp: 14.12.2019).http://www.unicef.org/people/people_ambassadors_international.html (dostęp: 11.04. 2019).http://www.viva-tv.pl/newsy/83220-kolejna-prowokacja-miley-cyrus-media-az-hucza (dostęp: 11.04.2019).http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/matthew-mcconaughey-w-reklamie-samochodu-lincoln-mkx (dostęp: 14.12.2019).http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiecej-reklam-napojow-w-magazynach-i-kinach-coca-cola-z-dwa-razy-wiekszym-budzetem-od-pepsi (dostęp: 14.12.2019).https://mobirank.pl/2015/11/07/kim-sa-uzytkownicy-facebooka-i-twittera-w-polsce (dostęp: 11.04.2019).https://przegladmarketingowy.wordpress.com/2012/07/17/swiadomosci-markiwplyw--reklamy-na-marke (dostęp: 14.12.2019).https://www.gemius.pl/agencje-aktualnosci/kim-sa-uzytkownicy-serwisu-linkedin.html (dostęp: 11.04.2019).Internauci 2014, komunikat z badań CBOS, http://www.cbos.pl/SPISKOM.PO-L/2014/K_082_14.PDF (dostęp: 14.10.2019).Isaak B., Brand Protection Matters, Sweet & Maxwell, London 2000.Januszkiewicz K., Rozwój zawodowy pracownika. Szanse i zagrożenia, Wydawnictwo Uni-wersytetu Łódzkiego, Łódź 2009.Johnson K., Review: ‘Ennion,’ at the Met, Profiles an Ancient Glassmaker, „New York Times”, 5.03.2015, http://www.nytimes.com/2015/03/06/arts/design/review-ennion-at-the-met-profiles-an-ancient-glassmaker.html (dostęp: 14.12.2019).Juchnowicz M., Zarządzanie kapitałem ludzkim: procesy, narzędzia, aplikacje, Polskie Wy-dawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2014.Kall J., Branding na smartfonie. Komunikacja mobilna marki, Wolters Kluwer, Warszawa 2015.Kall J., Jak zbudować silną markę od podstaw, Helion, Gliwice 2006.Kasperek K., Książki celebrytów, czyli pisarze, gwiazdy i literatura, „Śląskie Studia Poloni-styczne” 2014, nr 5.Khedher M., A. Brand for Everyone: Guidelines for Personal Brand Managing, „Journal of Global Business Issues” 2015, vol. 9 (1).Kiefaber D., IBM’s Outdoor Ads Actually Try to Be Useful and Make Cities Better, http://www.adweek.com/adfreak/ibms-outdoor-ads-actually-try-be-useful-and-make-cities-better-150091 (dostęp: 14.10.2019).146 BibliografiaKieżel M., Wiechoczek J., Behawioralne zaangażowanie klientów w przestrzeni wirtualnej, „Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania. Zarządzanie” 2016, t. 3, nr 43/3.Kisiel A., Louis Vuitton i Chanel warte jeszcze więcej! NIKE największą marką odzieżową, vu-mag.pl, http://vumag.pl/newsy/louis-vuitton-i-chanel-warte-jeszcze-wiecej-nike-najwieksza-marka-odziezowa/6z1nmv (dostęp: 14.12.2019).Kiszluk G., Nowacki M., Twardoch dumą Mercedesa, brief.pl, http://www.brief.pl/artyku-l,3052,twardoch_duma_mercedesa.html (dostęp: 14.12.2019).Klein N., No logo, Świat Literacki, Warszawa 2004.Kłosiewicz U., Słomińska B., Marki producenta i marki handlowe jako narzędzie konkurencji, Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Warszawa 2000.Koniewski M., Świadomość marki a lojalność konsumentów, PMR Research, luty 2012, http://www.research-pmr.com/pl/userfiles/file/wp/swiadomosc-marki-a-lojal-nosc-konsumentow.pdf (dostęp: 14.12.2019).Kopertyńska M.W., Zarządzanie kadrami, Seria Wydawnicza Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Legnicy, Legnica 2002.Kostera M., Zarządzanie personelem, PWE, Warszawa 1998.Kotler Ph., Keller K.L., Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012.Kożusznik B. (red.), Kapitał ludzki w dobie integracji i globalizacji, Wydawnictwo Uniwer-sytetu Śląskiego, Katowice 2005.Krause E., Planowanie rozwoju kariery zawodowej przez studentów, Wydawnictwo Uniwer-sytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2012.Król H., Ludwiczyński A., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo PWN, Warsza-wa 2006.Królewski J., Sala P. (red.), E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014.Kubiak K., Kapitał marki w sieci wymiany wartości, „Polityki Europejskie. Finanse i Mar-keting” 2013, nr 10 (59).Kucharski S., Znani polscy aktorzy walczą z homofobią. Nakręcili film o tym, jak obsesja może zniszczyć życie, wyborcza.pl, 21.08.2013, http://wyborcza.pl/1,76842,14471316,Zna-ni_polscy_aktorzy_walcza_z_homofobia__Nakrecili.html (dostęp: 14.12.2019).Lembrych-Furtak R., Strategiczne aspekty zarządzania marką, „Annales H – Oeconomia” 2015, http://oeconomia.annales.umcs.pl (dostęp: 14.12.2019).Liczmańska K., Silna marka jako źródło przewagi konkurencyjnej w momencie zakupu, Wy-dawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej, Bydgoszcz 2008.Listwan T. (red.), Słownik zarządzania kadrami, C.H. Beck, Warszawa 2005.Łukasik P., Schivinski B., Pomiar kapitału marek własnych detalistów, „Annales H – Oeco-nomia”, http://oeconomia.annales.umcs.pl (dostęp: 14.12.2019).Lutek P., Maik R., Szczepański A., Czy wiemy czym jest jakość?, „Magazyn Komunikacji Marketingowej Impact” 2002, nr 6.Malinowska-Parzydło J., Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą, Wydawnictwo One Press, Gliwice 2015.147 BibliografiaMarshall P.D., Celebrity And Power: Fame In Contemporary Culture, University of Minne-sota Press, Minneapolis Minn 1997.Matysiak K., Środowisko wspierające rozwój talentów, „Personel Plus" 2016, nr 1(98). Maurya U.K., Mishra P., What is a brand? A perspective of brand meaning, „European Journal of Business and Management” 2012, vol. 4, no. 3.Maverick L.A., The Term „Maverick” Applied to Unbranded Cattle, „California Folklore Qu-arterly” 1942, t. 1, nr 1.Mayo A., Kształtowanie strategii szkoleń i rozwoju organizacji, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.Mazurkiewicz A., Talent jako konfiguracja wzajemnie oddziaływujących atrybutów – rozważa -nia teoretyczne, „Zarządzanie i Finanse. Journal of Management and Finance” 2016, vol. 14, no. 2/2.Mazurkiewicz B., Rola liderów opinii w komunikacji nieformalnej, „Marketing i Rynek” 2014, nr 11.McCrindle M., Hooper D., Generation Y. Attracting, Engaging And Leading A New Gene-ration At Work, http://avpma.ava.com.au/sites/default/files/AVPMA_website/re -sources/5.2%20Generation%20Y%20-%20Attracting,%20Engaging%20%26%20Leading%20a%20New%20Generation%20at%20Work.pdf (dostęp: 14.10.2019).Meggs P.B., A History of Graphic Design, John Wiley & Sons, Inc.Miś A., Kształtowanie karier w organizacji, [w:] Zarządzanie zasobami ludzkimi, red. A. Pocz-towski, PWN, Warszawa 2016.Młynarczyk K., Linkedin – podsumowanie kierunków rozwoju serwisu w 2015, http://socjo-mania.pl/linkedin-podsumowanie-roku-2015Molitor S.U., Strategia planowania kariery. Jak świadomie kształtować własną drogę zawodo-wą, BC Edukacja, Warszawa 2009.Motyka A., Facebookowi niestraszne konta widma. Zuckerberg ma już miliard!, 4.10.2012, http://media2.pl/internet/96698-Facebookowi-nie-straszne-konta-widma.-Zuckerberg-ma-juz-miliard.html (dostęp: 11.04.2019).Mróz B., Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Warszawa 2013.Mróz-Gorgoń B., Nazwisko jako marka na przykładzie rynku mody, „Marketing i Zarządza-nie” 2013, nr 32.Mruk H., Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, Wydawnictwo PWN, War-szawa 2012.Müller U.R., Zmiana warty w zarządzaniu, dramat i szansa, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2000.Neary S., Dodd V., Hooley T., Understanding Career Management Skills, International Cen-tre for Guidance Studies, Derby 2015.Niedźwiedziński M., Klepacz H., Szymańska K., Budowanie marki osobistej w mediach spo-łecznościowych, „Marketing i Zarządzanie” 2016, nr 4 (45).Olczak A., Sobczyk R., Marka w sieci: jak Internet może zniszczyć reputację marki, „Marke-ting i Rynek” 2010, nr 12.148 BibliografiaOlczyk T., Teoria i praktyka celebrytyzacji politycznej. Celebryci polityczni w internetowych ser-wisach plotkarskich, „Środkowoeuropejskie Studia Polityczne” 2013, nr 1.Oleksyn T., Systemy ocen, rozwoju zawodowego i awansów, Międzynarodowa Szkoła Mene-dżerów, Warszawa 1998.Oleksyn T., Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji, Wolters Kluwer, Warszawa 2014.Online branding – potrzeba nowych strategii, http://www.migomedia.pl/online-branding--potrzeba-nowych-strategii (dostęp: 14.10.2019).Orlic M., The 7 Key Elements Of En Effective Personal Brand, https://www.entrepreneur.com/article/280268 (dostęp: 14.12.2019).Panfil M., Czynniki kształtujące wartość marki, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębior-stwa” 1999, nr 4.Parris J.A., Is your self-service Millennial friendly?, „Speech Technology”, styczeń–luty 2010, http://www.speechtechmag.com/Articles/Column/Inside-Outsourcing/Is-Your--Self-Service-Millennial-Friendly-60407.aspx (dostęp: 14.10.2019).Patkowski P., Potencjał konkurencyjny marki, Poltext, Warszawa 2010.Patton W., MacMahon M., Career Development and Systems Theory, Sense Publishers, Rot-terdam 2014.Paul P., Getting Inside Gen Y, „American Demographics”, nr 23(9).Pavar A., The Power Of Personal Branding, „International Journal of Engineering and Ma-nagement Research” 2016, vol. 6, issue 2.Pawlak Z., Zarządzanie zasobami ludzkim w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Poltext, War-szawa 2011.Peters T., Movers & Shakers: The 100 Most Influential Figures In Modern Business, Basic Bo-oks, Londyn 2003.Peters T., The Brand Called You, „Fast Company” 1997, no. 10.Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWE, Warszawa 2018.Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategie Procesy Metody, Polskie Wydaw-nictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008.Polasik M., Piotrowska A., Kunkowski J., Wykorzystanie serwisów społecznościowych w pol-skim handlu elektronicznym, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia Informatica” 2012, nr 29.Poradnik dla osób poszukujących pracy. Planowanie kariery zawodowej, Centrum Informacji i Planowania Kariery, Łódź 2015.Raport IGRZ o wynikach reklamy OOH w Polsce w roku 2014, http://igrz.home.pl/Rapor-ty/2014%20RAPORT%20ROCZNY%20IGRZ.pdf (dostęp: 14.10.2019).Reber A.S., Reber E.S., Słownik psychologii, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2008.Ritson M., Mark Ritson On Branding: Norse Fire Smokes Out Bland Brands, „Marketing Magazine”, 11.01.2006, http://www.marketingmagazine.co.uk/article/534969/mark-ritson-branding-norse-fire-smokes-bland-brands (dostęp: 14.12.2019).Rudawska E., Znaczenie relacji z klientami w procesie kształtowania wartości przedsiębiorstwa, Wydawnictwa Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008.149 BibliografiaRudnicki, J., Koncepcja przyszłościowego modelu kariery zawodowej, „Edukacja Ekonomi-stów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty” 2014, nr 1 (31).Schawbel D., Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki, OnePress, Gliwice 2012.Shepherd L.D.H., From Cattle and Coke to Charlie: Meeting the Challenge of Self Marketing and Personal Branding, „Journal of Marketing Management” 2005, no. 21.Sidor–Rządkowska M., Personal branding – wyzwanie dla zarządzania kapitałem ludzkim we współczesnych organizacjach, „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów” 2016, nr 2 (40).Simpson D., Modele analizowania różnorodności kulturowej w biznesie międzynarodowym, „Wyzwania gospodarki globalnej. Prace i Materiały Instytutu Handlu Zagraniczne-go Uniwersytetu Gdańskiego” 2012, nr 31.Skrzypek E., Pinzaru F., Marka jako ważny element marketingu, „Zeszyty Naukowe Uni-wersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach”, seria: „Administracja i Zarządzanie” 2017, nr 114 (41).Śmid W., Leksykon menedżera, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.Smith C., Here’s Why Instagram’s Demographics Are So Attractive To Brands, http://www.businessinsider.com/instagram-demographics-2013–12 (dostęp: 11.04.2019).Suchar M., Kariera i rozwój zawodowy, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 2003.Suchar M., Modele karier. Przewidywanie kolejnego kroku, C.H. Beck, Warszawa 2010.Szewczyk P., Najpopularniejsza „łyżwa” świata – historia marki Nike, biznesflow.pl, http://biznesflow.pl/historia-marki-nike (dostęp: 14.12.2019).Sztompka P., Socjologia, Wydawnictwo Znak, Warszawa 2002.Szwajca D., Analiza motywów lojalności klienta w kontekście budowania relacji partnerskich, „Ekonomiczne Problemy Usług” 2009, nr 41.Theurer C.P., Tumasjan A., Welpe I.M., Lievens F., Employer Branding: A Brand Equity--based Literature Review and Research Agenda, „International Journal of Management Reviews” 2018, vol. 20.Thomas G.M., Building The Buzz In The Hive Mind, „Journal of Consumer Behaviour” 2004, t. 4.Trzeciak S., Coching marki osobistej czyli kariera lidera, GWP, Gdańsk 2015.Trzeciak S., Wizerunek publiczny w internecie. Kim jesteś w sieci?, Helion, Gliwice 2015.Urbanek G., Marka a wartość przedsiębiorstwa na przykładzie spółek giełdowych, „Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia” 2016, nr 1 (79).Urbaniak M., Wyjątkowa wartość marki, „Marketing w Praktyce” 2000, nr 2.Urzędowska M., Aktorzy, raperzy, gwiazda porno: kto z Obamą, kto z Romneyem? I komu to pomoże?, wyborcza.pl, http://wyborcza.pl/1,76842,12804614,Aktorzy__raperzy__gwiazda_porno__kto_z_Obama__kto.html (dostęp: 14.12.2019).Wandzik A., Jak zarządzanie marką może przyczynić się do zwiększenia wartości marki (kapi-tału marki), Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów, Gdańsk 2010.150 BibliografiaWaśniewski P., Zarządzanie wartością firmy jako narzędzie sterowania jego działalnością , „Ze-szyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekono-micznych i Zarządzania” 2011, nr 21.We Are Social. Digital Report 2020, https://wearesocial.com/digital-2020 (dostęp: 15.02.2020).Webber R.A., Zasady zarządzania organizacjami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996.Wiekiera D., Mantra marki – zastosowanie i kryteria, „Marketing i Rynek” 2000, nr 12.Wiernek B., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie, Kraków 2001.Williams K.C., Page R.A., Marketing to the Generations, „Journal of Behavioral Studies in Business”, kwiecień 2011, http://www.aabri.com/manuscripts/10575.pdf (dostęp: 14.10.2019).Wiśniewska S., Zatrudnialność – pojęcie, wymiary, determinanty, „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty” 2015, 1 (35).Witek-Hajduk M.K., Zarządzanie silną marką, Wydawnictwo Nieoczywiste, Warszawa 2019.Witkowski J., Znaczenie marki produktu w kształtowaniu lojalności nabywców względem firmy, VII Kongres Ekonomistów Polskich. Materiały konferencyjne, Warszawa 2001, z. 18.Wojciechowska E., Elementy marki osobistej, https://emiliawojciechowska.com/elem enty--marki-osobistej (dostęp: 14.12.2019).Wojtasik B., Podstawy poradnictwa kariery. Poradnik dla nauczycieli, Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej, Warszawa 2011.Wojtaszczyk K., Maszewski F., Różnorodność metod zarządzania marką osobistą, „Prace Na-ukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2014, nr 349.Wróbel M., Dacko-Pikiewicz Z., Uwarunkowania kariery zawodowej kobiet z województwa śląskiego, „Marketing i Rynek”, 2017, nr 4.Wróblewski Ł., Bilińska-Reformat K., Grzesiak M., Sustainable Activity of Cultural Service Consumers of Social Media Users Influence on the Brand Capital of Cultural Institutions, „Sustainability” 2018, nr 10(11).Zając C., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Po-znań 2017.Zboralski M., Nazwy firm i produktów, PWE, Warszawa 2000.
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących.W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psych..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość...
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Psychoedukacja jest jedną z kluczowych metod terapeutycznych na początkowym etapie terapii. Jej znaczenie w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu jest ogromne. Dzięki niej pacjent staje się współodpowiedzialny za własne leczenie, a zdobywana wiedza ułatwia identyfikację z własną chorobą oraz buduje motywację do dalszego leczenia. Tylko jak tego dokonać? Każdy terapeuta doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromnego wysiłku wymaga jego praca.Książka będąca efektem wieloletniej ..
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zes..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Publikacja uwzględnia zakres wiedzy w ramach programów dydaktycznych wydziałów prawa, administracji i nauk o bezpieczeństwie. Autorami poszczególnych tekstów są doświadczeni praktycy i naukowcy z danej dziedziny naukowej. Struktura książki różni się nieco od powszechnie przyjętych układów w innych publikacjach. Obszernie bowiem uwzględniono statystykę kryminalną w Polsce, przestępstwa z nienawiści, podkultury przestępcze, profil sprawców i ofiar przestępstw rozbójniczych, przestępczość nieletnic..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł