• Identyfikacja tożsamości organizacyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Identyfikacja tożsamości organizacyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem

  • Autor: Anna Zarębska
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-007-4
  • Data wydania: 2009
  • Liczba stron/format: 348/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 55.00 zł

    9.35 zł

  • 83% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Opracowanie jest pierwszym na polskim rynku kompendium wiedzy na temat tożsamości organi­zacyjnej. Prezentuje także wyniki badań nad tożsamością polskich spółek. Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na pytania:

- Dlaczego przedsiębiorstwa (mimo posiadanej strategii) nie osiągają, bądź tylko częściowo osiągają zakładane cele?
- W jakim stopniu przedsiębiorstwa potrafią realizować spójne programy zarządzania tożsamością organizacyjną?
- Czy tożsamość organizacyjna jest zależna od stopnia rozwoju przedsiębiorstwa?
- Jak identyfikować i mierzyć tożsamość organizacyjną?
- Co zrobić, by przedsiębiorstwo było konkurencyjne na rynku?

Spis treści:
 
Wprowadzenie
 
Rozdział 1. Teoretyczne ujęcie tożsamości organizacyjnej
 
1.1. Istota tożsamości organizacyjnej
1.2. Uporządkowanie pojęciowe obszaru badawczego
1.3. Czynniki kształtujące tożsamość organizacyjną
1.4. Obszary w zarządzaniu tożsamością organizacyjną
1.5. Rozwój organizacyjny jako proces kształtujący tożsamość
 
Rozdział 2. Praktyczne ujęcie tożsamości organizacyjnej – zarządzanie tożsamością organizacyjną
 
2.1. Istota zarządzania tożsamością organizacyjną
2.2. Modele zarządzania tożsamością organizacyjną
2.3. Proces budowania systemu tożsamości organizacji
2.4. Zarządzanie systemem tożsamości organizacyjnej ugrupowań kapitałowych
2.5. Tożsamość organizacyjna a problemy zarządzania przedsiębiorstwem
2.6. Efekty zarządzania tożsamością organizacyjną
2.6.1. Ilościowe efekty zarządzania tożsamością organizacyjną
2.6.2. Jakościowe efekty zarządzania tożsamością organizacyjną
 
Rozdział 3. Identyfikacja i pomiar tożsamości organizacyjnej
 
3.1. Metody identyfikacji i pomiaru stopnia zarządzania tożsamością
3.2. Pomiar efektywności przedsiębiorstwa jako wyznacznik efektów w obszarze zarządzania tożsamością
3.2.1. Klasyczne metody pomiaru efektów zarządzania tożsamością
3.2.2. Systemy wczesnego ostrzegania
3.2.3. Współczesne mierniki efektywności przedsiębiorstwa
 
Rozdział 4. Koncepcja modelu badawczego
 
4.1. Model zarządzania tożsamością organizacyjną
4.1.1. Problemy metodologiczne związane z badaniem tożsamości organizacyjnej
4.1.2. Koncepcja tożsamości organizacyjnej i model zarządzania tożsamością organizacyjną w przedsiębiorstwie
4.1.3. Metody pomiaru efektów zarządzania tożsamością organizacyjną
4.1.4. Opis metody i próby badawczej
4.1.5. Narzędzia i techniki obróbki danych
4.2. Tożsamość organizacyjna wybranych polskich spółek giełdowych – wyniki badań
4.2.1. Teza i hipotezy badawcze 1
4.2.2. Wyniki badań w obszarze identyfikacji i zarządzania tożsamością organizacyjną wybranych polskich spółek giełdowych
4.2.3. Wnioski i podsumowanie wyników badań
 
Rozdział 5. Rozwijanie obszaru zarządzania tożsamością organizacyjną w przedsiębiorstwach – zalecenia
 
5.1. Tworzenie spójnych strategii działania, w tym działań z zakresu public relations
5.2. Wdrażanie programów związanych z zachowaniami organizacji
5.3. Rozwijanie kompetencji organizacyjnych i kompetencji osobistych pracowników
5.4. Realizowanie skutecznego przywództwa w organizacji
5.5. Kształtowanie spójnych programów zarządzania przez wartości
5.6. Tworzenie zintegrowanych systemów zarządzania tożsamością organizacyjną

Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów
Spis załączników
Załączniki
Załącznik 1. Nazwy i skróty użyte w badaniach własnych
Załącznik 2. Kwestionariusz identyfikacji poziomów tożsamości
Załącznik 3. Kwestionariusz diagnostyczny rozwoju organizacyjnego
Załącznik 4. Algorytm liczenia EVA
Załącznik 5. Szczegółowe wyniki analiz statystycznych

Anna Zarębska

doktor habilitowany nauk ekonomicznych Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego w specjalności zarządzanie. Profesor Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie. Autorka kilkudziesięciu artykułów naukowych z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami.


Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane