Zarządzanie twórczością organizacyjną. Podejście procesowe
- Autor: Dereń Aldona Małgorzata Skonieczny Jan
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-067-5
- Data wydania: 2016
- Liczba stron/format: 268/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
58,50 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,50 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Książka zawiera bogatą wiedzę z zakresu twórczości organizacyjnej. Autorzy w publikacji przedstawiają problematykę, która stosunkowo niedawno znalazła swoje miejsce w naukach o zarządzaniu. W ramach oryginalnego wkładu autorskiego w znacznym stopniu zidentyfikowano naturę współczesnej twórczości, przekładając ją umiejętnie w obszar działalności społeczno-gospodarczej na poziom podstawowej jednostki organizacyjnej.
Zaletą książki są pogłębione studia literaturowe z róznych dziedzin - od filozofii i sztuki poczynając, na specjalistycznych pracach z zarządzania kończąc. Konstatacje o naturze i istocie twórczości organizacyjnej oparte na przeprowadzonych badaniach empirycznych i formułowane na tej podstawie wnioski i propozycje, stanowią niewątpliwy autorski wkład do dorobku naukowego w dziedzinie zarządzania.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Autor książki
Dereń Aldona Małgorzata Skonieczny JanSpis treści:
Wprowadzenie
Rozdział I. Ogólna charakterystyka pojęcia twórczości
1.1. Ewolucja pojęcia twórczości
1.2. Współczesne rozumienie pojęcia twórczości
1.3. Twórczość jako składnik hierarchicznej teorii potrzeb Abrahama Maslowa
1.4. Twórczość jako wielopostaciowy proces
1.5. Koncepcje poziomów twórczości indywidualnej
1.6. Twórczość a kreatywność
Rozdział II. Gospodarka oparta na twórczości
2.1. Twórczość a wiedza
2.2. Twórczość a doświadczenie
2.3. Twórczość a gospodarka
Rozdział III. Twórczość organizacyjna jako nowy paradygmat zarządzania organizacją
3.1. Przegląd definicji twórczości organizacyjnej
3.2. Propozycja nowego ujęcia twórczości organizacyjnej
3.3. Poziomy twórczości organizacyjnej
3.4. Twórczość organizacyjna – elementy procesu twórczego
3.5. Środowisko twórczości organizacyjnej
3.6. Twórcza organizacja
3.7. Działania strategiczne twórczej organizacji
3.8. Efektywność organizacji twórczej
Rozdział IV. Konstrukt twórczości organizacyjnej – propozycja pomiaru
4.1. Wprowadzenie do badań
4.2. Metodyka postępowania badawczego
4.3. Omówienie wyników badań
Zakończenie
Załączniki
Bibliografia
Spis tabel, rysunków i wykresów