Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,50 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Książka zawiera bogatą wiedzę z zakresu twórczości organizacyjnej. Autorzy w publikacji przedstawiają problematykę, która stosunkowo niedawno znalazła swoje miejsce w naukach o zarządzaniu. W ramach oryginalnego wkładu autorskiego w znacznym stopniu zidentyfikowano naturę współczesnej twórczości, przekładając ją umiejętnie w obszar działalności społeczno-gospodarczej na poziom podstawowej jednostki organizacyjnej.
Zaletą książki są pogłębione studia literaturowe z róznych dziedzin - od filozofii i sztuki poczynając, na specjalistycznych pracach z zarządzania kończąc. Konstatacje o naturze i istocie twórczości organizacyjnej oparte na przeprowadzonych badaniach empirycznych i formułowane na tej podstawie wnioski i propozycje, stanowią niewątpliwy autorski wkład do dorobku naukowego w dziedzinie zarządzania.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
doktor habilitowany w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości, profesor uczelni w Katedrze Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Prowadzi zajęcia dydaktyczne z zarządzania wiedzą i własnością intelektualną w przedsiębiorstwie oraz zarządzania ochroną informacji w organizacjach, a także zajmuje się działalnością naukowo-badawczą w wymienionych dziedzinach. Zainteresowania naukowe koncentruje wokół zagadnień związanych z twórczością organizacyjną, procesami komercjalizacji i zarządzania wiedzą oraz własnością intelektualną. Szczególną uwagę w swoich badaniach poświęca kwestii zarządczej, organizacyjnej i prawnej związanej z ochroną własności intelektualnej jako zasobu niematerialnego oraz narzędzi transferu wiedzy (technologii).
doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu, magister inżynier organizator przemysłu, adiunkt w Katedrze Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Prowadzi zajęcia dydaktyczne z zarządzania biznesem, zarządzania strategicznego, zarządzania przedsięwzięciami innowacyjnymi, a także zajmuje się działalnością naukowo-badawczą w wymienionych dziedzinach. Zainteresowania naukowe koncentruje na strategii przedsiębiorstwa, twórczości organizacyjnej oraz przedsiębiorczości inżynierskiej.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział I. Ogólna charakterystyka pojęcia twórczości
1.1. Ewolucja pojęcia twórczości1.2. Współczesne rozumienie pojęcia twórczości1.3. Twórczość jako składnik hierarchicznej teorii potrzeb Abrahama Maslowa1.4. Twórczość jako wielopostaciowy proces1.5. Koncepcje poziomów twórczości indywidualnej1.6. Twórczość a kreatywność
Rozdział II. Gospodarka oparta na twórczości
2.1. Twórczość a wiedza2.2. Twórczość a doświadczenie2.3. Twórczość a gospodarka
Rozdział III. Twórczość organizacyjna jako nowy paradygmat zarządzania organizacją
3.1. Przegląd definicji twórczości organizacyjnej3.2. Propozycja nowego ujęcia twórczości organizacyjnej3.3. Poziomy twórczości organizacyjnej3.4. Twórczość organizacyjna – elementy procesu twórczego3.5. Środowisko twórczości organizacyjnej3.6. Twórcza organizacja3.7. Działania strategiczne twórczej organizacji3.8. Efektywność organizacji twórczej
Rozdział IV. Konstrukt twórczości organizacyjnej – propozycja pomiaru
4.1. Wprowadzenie do badań4.2. Metodyka postępowania badawczego4.3. Omówienie wyników badań
Zakończenie
Załączniki
Bibliografia
Spis tabel, rysunków i wykresów