Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Publikacja ma na celu pokazanie użytecznych narzędzi zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem w wymagających i trudnych uwarunkowaniach rynkowych, z jakimi mamy współcześnie do czynienia. Wskazuje, iż oprócz uwarunkowań ekonomicznych, istotne w procesach zarządzania działalnością biznesową jest także uwzględnianie oczekiwań zewnętrznych i wewnętrznych interesariuszy. A to oznacza konieczność wzięcia pod uwagę w procesach zarządzania przedsiębiorstwem określonych ograniczeń i możliwości środowiskowych oraz społecznych i etycznych. Książka nawiązuje do tych warunków, pokazując, jak zastosować określone narzędzia zarządzania strategicznego i operacyjnego, zarządzania zasobami i procesami w kontekście wymagań zrównoważonego rozwoju.
Spis treści: WPROWADZENIE Anna Skowronek-Mielczarek Rozdział 1. ISTOTA I STRUKTURA OTOCZENIA WSPÓŁCZESNYCH MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW Celina Sołek-Borowska 1.1. Wprowadzenie 1.2. Rola otoczenia przedsiębiorstwa i jego struktura 1.3. Wymiary zrównoważonego rozwoju w otoczeniu małych i średnich przedsiębiorstw 1.4. Otoczenie bliższe i dalsze w rozwoju przedsiębiorstw 1.5. Stymulanty i destymulanty rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w koncepcji sustainability 1.6. Wzajemne interakcje ? otoczenie a małe i średnie przedsiębiorstwa 1.7. Podsumowanie Bibliografia
Rozdział 2. ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ A MAŁE I ŚREDNIE PRZEDSIĘBIORSTWA Katarzyna Bachnik 2.1. Wprowadzenie 2.2. Społeczna odpowiedzialność biznesu, zrównoważony rozwój, etyka – istota i różnice w kontekście biznesowy 2.3. Stopień i sposób realizacji założeń CSR i zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwach 2.4. Korzyści i zagrożenia związane z realizacją założeń CSR przez przedsiębiorstwa 2.5. Wpływ najnowszych technologii oraz preferencji i oczekiwań konsumentów na rozwój projektów o charakterze CSR 2.6. Nowe modele biznesowe oparte na idei CSR i zrównoważonego rozwoju 2.7. Podsumowanie Bibliografia Rozdział 3.SPECYFIKA FUNKCJONOWANIA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW W WARUNKACH ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU Anna Skowronek-Mielczarek 3.1. Wprowadzenie 3.2. Pojęcie i cechy małych i średnich przedsiębiorstw 3.3. Rola małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce 3.4. Wewnętrzne możliwości rozwojowe małych i średnich przedsiębiorstw 3.5. Wewnętrzne ograniczenia rozwojowe małych i średnich przedsiębiorstw 3.6. Podsumowanie Bibliografia Rozdział 4. ZASOBY I PROCESY JAKO PRZEDMIOT ZARZĄDZANIA MAŁYMI I ŚREDNIMI PRZEDSIĘBIORSTWAMI Katarzyna Bachnik, Anna Skowronek-Mielczarek 4.1. Wprowadzenie 4.2. Zarządzanie i jego podstawowe funkcje we współczesnych małych i średnich przedsiębiorstwach 4.3. Istota zasobów w zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami 4.4. Struktura zasobów przedsiębiorstwa i ich znaczenie w warunkach zrównoważonego rozwoju 4.5. Procesy w zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami 4.6. Podsumowanie Bibliografia Rozdział 5. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH Katarzyna Bachnik 5.1. Wprowadzenie 5.2. Miejsce strategii w procesach zarządzania strategicznego w małych i średnich przedsiębiorstwach 5.3. Etapy procesu zarządzania strategicznego 5.4. Proces formułowania strategii oraz wybrane narzędzia planowania strategicznego 5.5. Rodzaje strategii – wybory strategiczne w przedsiębiorstwie 5.6. Strategie przedsiębiorstw w warunkach zrównoważonego rozwoju 5.7. Podsumowanie Bibliografia Rozdział 6. ZARZĄDZANIE OPERACYJNE W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH Celina Sołek-Borowska, Anna Skowronek-Mielczarek 6.1. Wprowadzenie 6.2. Procesy realne i ich optymalizacja w przedsiębiorstwach 6.3. Modelowanie procesów biznesowych – procesy podstawowe i pomocnicze 6.4. Wybrane modele i metody zarządzania procesami w małych i średnich przedsiębiorstwach 6.5. Schematy modeli biznesowych 6.6. Internetowe modele biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach 6.7. Podsumowanie Bibliografia Rozdział 7. ZARZĄDZANIE FINANSAMI MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW Anna Skowronek-Mielczarek 7.1. Wprowadzenie 7.2. Rola zasobów finansowych w zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami 7.3. Procesy finansowania funkcjonowania i rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw 7.4. Procesy inwestycyjne jako wyznacznik rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw 7.5. Koncepcja zarządzania wartością (VBM) w małych i średnich przedsiębiorstwach 7.6. Podsumowanie Bibliografia Rozdział 8. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH W WARUNKACH ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU Barbara Bojewska 8.1. Wprowadzenie 8.2. Znaczenie zasobów ludzkich w małych i średnich przedsiębiorstwach a zrównoważony rozwój 8.3. Cele i uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi a zrównoważony rozwój 8.4. Istota i rodzaje strategii personalnych w przedsiębiorstwie a zrównoważony rozwój 8.5. Znaczenie outsourcingu w zarządzaniu zasobami ludzkimi a zrównoważony rozwój 8.6. Podsumowanie Bibliografia Rozdział 9. ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH Marta Ziółkowska 9.1. Wprowadzenie 9.2. Istota marketingu zrównoważonego 9.3. Istota i poziomy zarządzania marketingowego w małych i średnich przedsiębiorstwach 9.4. Tworzenie i wykorzystanie narzędzi marketingowych w małych i średnich przedsiębiorstwach 9.5. Budowa relacji z klientem ? koncepcja CRM w zarządzaniu zasobami marketingowymi 9.6. Współtworzenie wartości z klientem – koncepcja DART 209 9.7. Podsumowanie Bibliografia Rozdział 10. ZARZĄDZANIE TECHNOLOGIAMI INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNYMI W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH Celina Sołek-Borowska 10.1. Wprowadzenie 10.2. Technologie ICT w procesach zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami 10.3. Wykorzystanie internetu i mediów społecznościowych w małych i średnich przedsiębiorstwach 10.4. Zastosowanie cloud computingu w małych i średnich przedsiębiorstwach 10.5. E-biznes w małych i średnich przedsiębiorstwach 10.6. Podsumowanie Bibliografia Rozdział 11. ZARZĄDZANIE MAŁYMI I ŚREDNIMI PRZEDSIĘBIORSTWAMI W SKALI PONADNARODOWEJ Marta Ziółkowska 11.1. Wprowadzenie 11.2. Procesy umiędzynarodowienia działalności małych i średnich przedsiębiorstw 11.3. Formy ekspansji na rynki zagraniczne 11.4. Podejście sieciowe do umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstw 11.5. Działalność na rynkach międzynarodowych jako źródło wzrostu konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw 11.6. Podsumowanie Bibliografia
Rozdział 12. KONKURENCYJNOŚĆ I INNOWACYJNOŚĆ MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW W WARUNKACH ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU Barbara Bojewska 12.1. Wprowadzenie 12.2. Uwarunkowania konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw 12.3. Znaczenie innowacji w budowaniu przewagi konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw 12.4. Znaczenie projektów w podwyższaniu konkurencyjności i innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw 12.5. Podsumowanie Bibliografia
prof. SGH dr hab. Piotr Wachowiak:
Recenzowana monografia stanowi bardzo dobre opracowanie dotyczące zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami. Jej wyróżnikiem jest spojrzenie na zarządzanie przez pryzmat zrównoważonego rozwoju, a mocną stroną – kompleksowe podejście do tematu. Opisuje wszystkie najważniejsze obszary kierowania firmą. Uwzględnia specyfikę małych i średnich przedsiębiorstw. Autorzy w sposób kompetentny omawiają zarządzanie strategiczne, operacyjne, marketingowe, a także finansami, zasobami ludzkimi i technologiami informacyjno-komunikacyjnymi oraz małymi i średnimi przedsiębiorstwami w skali ponadnarodowej. Prowadzone rozważania są dobrze osadzone w literaturze przedmiotu. Monografia zawiera wiele istotnych informacji, które mogą być wykorzystane w dalszych badaniach, zwłaszcza nad zarządzaniem małymi i średnimi firmami, oraz dużo cennych wskazówek, które dotyczą sposobów działania tego typu przedsiębiorstw w warunkach zrównoważonego rozwoju i mogą być wykorzystane w praktyce gospodarczej. Jej walorem jest przedstawianie opisywanych zagadnień w sposób logiczny i przystępny. Opracowanie to powinno być przedmiotem zainteresowania naukowców i studentów kierunków ekonomicznych, dla których może stać się bogatym kompendium wiedzy, pozwalającym na pełniejsze zrozumienie mechanizmów działania małych i średnich firm, a także dla menedżerów, którzy po jego przestudiowaniu będą mogli udoskonalić sposób zarządzania przedsiębiorstwem. Ze względu na aktualność i istotność poruszanych zagadnień oraz wymiar praktyczny uważam, że recenzowana monografia zajmuje ważne miejsce na polskim rynku wydawniczym.
Anna Skowronek-Mielczarek redakcja naukowa
prof. dr hab. Wicedyrektor Instytutu Zarządzania Kolegium Zarządzania i Finansów SGH.
24.00 zł 48.00 zł Cena netto: 22.86 zł
43.20 zł 48.00 zł Cena netto: 41.14 zł
13.75 zł 55.00 zł Cena netto: 13.10 zł
7.95 zł 53.00 zł Cena netto: 7.57 zł
35.10 zł 39.00 zł Cena netto: 33.43 zł
Poradnik przedstawia optymalny klimat szkoły, który sprzyja efektywnemu uczeniu się. Szkoła ukazana za pomocą metafory drzewa skupia w sobie wiele komponentów, z których każdy odgrywa konkretną rolę w zapewnieniu uczniom dobrostanu – zarówno w perspektywie „tu i teraz”, jak i w odniesieniu do przyszłości (i dorosłości). Ustalenia teoretyczne wsparte są solidnie opracowaną obudową metodyczną w postaci scenariuszy i kart pracy. Dzięki temu poradnik jest materiałem, który nie tylko może z..
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Autorzy omówili podstawowe elementy niezbędne w ramach podstawowego szkolenia taktycznego żołnierza i pododdziału do szczebla sekcji ogniowej. W przygotowaniu publikacji oparto się na dostępnej literaturze przedmiotu, wykorzystując w tym zakresie doświadczenia sił zbrojnych NATO: USA, Kanady, Wielkiej Brytanii, Francji oraz Wojska Polskiego. Po raz pierwszy autorzy sięgnęli również po szeroko cytowaną w pracy literaturę w języku rosyjskim (byłe ZSRR, Federacja Rosyjska) oraz z Ukrainy i Białorus..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
FBI jest prestiżową służbą specjalną o światowej renomie w zakresie pracy śledczej. Jako awangardowa agencja sięga po najnowsze osiągnięcia naukowe, rozwiązania taktyczne i technologiczne oraz zatrudnia profesjonalistów z wielu obszarów wiedzy naukowej. Prezentowana monografia odsłania kulisy pracy FBI i stanowi kompendium wiedzy na temat metodyki przesłuchiwania świadków i podejrzanych. Jest to pierwsza tego rodzaju publikacja na polskim rynku wydawniczym. W monografii zaprezentowano w sposób p..
72.00 zł 80.00 zł Cena netto: 68.57 zł