Wybrane aspekty zarządzania jakością i towaroznawstwa żywności. Systemy, metody, narzędzia
- Autor: Maria Szpakowska
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-004-0
- Data wydania: 2016
- Liczba stron/format: 198/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
48,00 zł
43,20 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,20 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Książka poświęcona jest wybranym, charakterystycznym problemom zarządzania jakością, od podstaw teoretycznych po uwarunkowania aplikacyjne. Autorzy odnoszą się do konkretnych przykładów w obszarze jakości, bezpieczeństwa i towaroznawstwa produktów żywnościowych.
Publikacja zainteresuje przedstawicieli przemysłu spożywczego, doktorantów i studentów specjalizujących się w obszarach zarządzania, zarządzania inżynierskiego, zarządzania produkcją, zarządzania jakością oraz towaroznawstwa.
Autor książki
Maria SzpakowskaSpis treści:
Wykaz najważniejszych skrótów
Wprowadzenie
Rozdział 1. Podstawy zarządzania projakościowego
1.1. Jakość w zarządzaniu przedsiębiorstwem
1.2. Wybrane kategorie instrumentarium zarządzania jakością
1.3. Systemy zarządzania oparte na kryterium jakości
1.4. Podejście procesowe
1.5. Integracja normatywnych systemów zarządzania
1.6. Aspekty ekonomiczne związane z jakością
Rozdział 2. Wybrane systemy związane z jakością i bezpieczeństwem żywności
2.1. Istota bezpieczeństwa żywności
2.2. Programy warunków wstępnych
2.3. System HACCP
2.4. Norma ISO 22000
Rozdział 3. Metody badania preferencji i satysfakcji konsumenta produktów żywnościowych
3.1. Istota badań satysfakcji konsumenta
3.2. Badania sondażowe
3.3. Wybrane metody sensorycznych badań konsumenckich
3.4. Metoda EsSENSE™ profile i metoda MUSA
3.5. Metoda CSI
Rozdział 4. Statystyczne metody doskonalenia procesów
4.1. Istota doskonalenia procesów z użyciem metod statystycznych
4.2. Analiza regresji
4.3. Projektowanie eksperymentów
Rozdział 5. Przykłady zastosowań wybranych metod w zarządzaniu jakością i w towaroznawstwie
5.1. System HACCP dla nowego dania serwowanego w restauracji
5.2. Konsumencka ocena sensoryczna metodą parzystą za pomocą testu dwustronnego
5.3. Metoda EsSENSE Profile™ w badaniach konsumenckich
5.4. Metoda MUSA w analizie satysfakcji konsumentów z produktu żywnościowego
5.5. Ocena satysfakcji konsumentów wybranych win metodą CSI
5.6. Tworzenie i weryfikacja prostego modelu regresyjnego
5.7. Tworzenie i weryfikacja modelu regresji wielorakiej
5.8. Zastosowanie metody projektowania eksperymentów DOE
Podsumowanie
Bibliografia
Załączniki
Spis tabel i rysunków