Koszty jakości wybrane aspekty
- Autor: Grażyna Paulina Wójcik
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7930-277-2
- Data wydania: 2014
- Liczba stron/format: 233/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
46,00 zł
11,04 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 11,04 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
76% taniej
Celem książki jest przedstawienie, rozwinięcie i usystematyzowanie ogólnej problematyki kosztów jakości w ujęciu: ekonomiczno-organizacyjnym jakości, zarządzania jakością z uwzględnieniem parametru wartości, przydatnej w zarządzaniu współczesną jakością. Syntetyczna postać książki wynika z założenia, że dla kadry zarządzającej jakością w przedsiębiorstwie w większym stopniu przydatne będzie w praktyce poznanie istoty omawianych zagadnień. Z tego powodu pominięte zostało analityczne ujęcie księgowo-finansowe prezentowanych treści, co warunkuje również zakres merytoryczny książki.
Przedmiotem książki są koszty jakości, ich definicje, modele oraz wybrane zagadnienia z obszaru zarządzania kosztami (metody, techniki i narzędzia). Przeprowadzona analiza literatury umożliwiła dobór prezentowanych treści, stąd też układ książki został tak pomyślany, by wskazać i uzasadnić przyczyny, dla których istnieje konieczność włączenia systemu kosztów jakości do zarządzania przedsiębiorstwem oraz podkreślić istnienie związków kosztów jakości z oceną efektywności, jak również doskonaleniem działań przedsiębiorstwa. Specyficznym atrybutem książki jest podjęta próba połączenia dorobku nauki z różnych dyscyplin, co pozwala na opisanie wybranych perspektyw współcześnie rozumianych kosztów jakości.
Recenzja
prof. zw. dr hab. inż. Stanisław Tkaczyk:
Książka jest interesującą pozycją naukową w zakresie szeroko rozumianej problematyki zarządzania jakością. Treści w niej zawarte mieszczą się w obszarze poznawczym zagadnień ekonomiczno-organizacyjnych – tak istotnym dla rozwoju nauki, a także gospodarki. W pracy Autorka przedstawia swoje przemyślenia i analizy w kontekście istniejącego stanu wiedzy i kierunków rozwoju w odniesieniu do kosztów jakości – w aspekcie filozofii Total Quality Management (TQM), jak i Zarządzania wartością (VBM), przy uwzględnieniu roli norm ISO serii 9000. Istotnym elementem pracy są ponadto wskazania metod badania i oceny jakości, a także ciekawe zadania dla czytelnika, po każdym z rozdziałów omawianej książki.
Prezentowana książka z uwagi na zawarte w niej treści jest adresowana do szerokiego kręgu odbiorców, poczynając od pracowników nauki, doktorantów, studentów, po kadrę kierowniczą naszych organizacji.
To kompendium wiedzy do poznania i pogłębienia w obszarze zarządzania jakością, a zwłaszcza zarządzania kosztami jakości i ich rozwoju.
Autor książki
Grażyna Paulina WójcikSpis treści:
Wstęp
ROZDZIAŁ 1. Podstawy zarządzania kosztami jakości
1.1. Koncepcje i metody zarządzania jakością
1.2. Narzędzia zarządzania jakością i kosztami jakości
1.2.1. Tradycyjne narzędzia zarządzania jakością
1.2.2. Nowe narzędzia zarządzania jakością
1.3. Kierunki rozwoju zarządzania jakością a koszty jakości
1.4. Zadania dla czytelnika
ROZDZIAŁ 2. Analiza ekonomiczno-organizacyjna kosztów jakości
2.1. Ekonomiczne aspekty jakości
2.2. Rachunek kosztów jakości
2.3. Analiza kosztów jakości
2.4. Zadania dla czytelnika
ROZDZIAŁ 3. Koszty jakości jako element wartości dla organizacji
3.1. Proces kreowania wartości, działania nietworzące wartości w organizacji
3.2. Wpływ zarządzania jakością i marketingu na kształtowanie pojęcia wartości
3.3. Modelowanie kosztów jakości opartych na wartości
3.4. Zadania dla czytelnika
ROZDZIAŁ 4. Wybrane narzędzia analizy kosztów jakości w organizacji
4.1. Tradycyjne narzędzia zarządzania jakością
4.1.1. Histogram
4.2.2. Schemat blokowy
4.1.3. Arkusz kontrolny
4.1.4. Diagram Pareto-Lorenza
4.1.5. Diagram Ishikawy
4.1.6. Karty kontrolne
4.1.7. Diagram korelacji
4.2. Nowe narzędzia zarządzania jakością
4.2.1. Diagram relacji
4.2.2. Diagram strzałkowy
4.2.3. Diagram pokrewieństwa
4.2.4. Diagram macierzowy
4.2.5. Macierzowa analiza danych
4.2.6. Diagram systematyki
4.2.7. Diagram programowania procesu decyzyjnego (PDPC)
4.3. Six Sigma strategicznym narzędziem doskonalenia organizacji
4.4. Zadania dla czytelnika
Podsumowanie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków