• Zaangażowanie w pracę w kooperacji gospodarczej. Rola czynników psychologicznych

Zaangażowanie w pracę w kooperacji gospodarczej. Rola czynników psychologicznych

  • Autor: Chrupała-Pniak Małgorzata
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-510-6
  • Data wydania: 2017
  • Liczba stron/format: 198/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

50,00 zł

45,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,00 zł

10% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

Praca prezentuje autorski interdyscyplinarny model kompetencji relacyjnej w ramach współpracy gospodarczej. Nowością jest wprowadzenie do modelu, obok zmiennych ekonomicznych, dodatkowych zmiennych psychologicznych. Celem publikacji jest zintegrowanie teorii i koncepcji z obszaru nauk o zarządzaniu z dorobkiem współczesnej psychologii.

W pierwszej części pracy przedstawione zostały teoretyczne podstawy współpracy międzyorganizacyjnej na poziomie przedsiębiorstwa, zespołów zaangażowanych w kooperację i jednostkowym (kierowniczym i pracowniczym). W drugiej części w oparciu o wyniki badań własnych autorka buduje psychologiczny portret kierownika, pracownika i zespołu zaangażowanych w międzyorganizacyjną współpracę.

Książka zainteresuje menedżerów odpowiedzialnych za kooperację gospodarczą, ukazując rolę takich zmiennych, jak współdzielone przywództwo i regulowanie wpływu w procesach kierowania zespołami oraz motywacji autonomicznej i zaangażowania w pracę.

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Autor książki

Chrupała-Pniak Małgorzata

Doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie psychologii, magister prawa, adiunkt uczelni wyższej. Trener i konsultant w projektach szkoleniowo-doradczych dla biznesu m.in. Akademia Kompetencji Kierowniczych dla Mittal Steel Poland, Akademia Menedżera dla KHW S.A., GZE Sp. z o.o.; szkolenia dla służby przygotowawczej dla pracowników administracji skarbowej oraz szkolenia umiejętności kierowniczych dla pracowników samorządu terytorialnego. Członek założyciel i członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Organizacji. Stworzyła wspólny program studiów w zakresie psychologii pracy i organizacji z Tallinn University of Technology. Członek założyciel Uniwersytetu Śląskiego Dzieci. Autorka wielu publikacji z tematyki organizacji i zaangażowania w pracę.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Psychologiczne uwarunkowania kompetencji relacyjnej – przegląd teoretyczny

1.1. Rodzaje kooperacji gospodarczej – wprowadzenie
1.2. Współpraca gospodarcza jako przejaw współzależności społecznej
1.3. Współpraca gospodarcza na wymiarach sprawczości i wspólnotowości
1.4. Psychologiczne efekty współpracy gospodarczej – przegląd zagadnień
1.5. Współpraca międzyorganizacyjna w perspektywie teorii identyfikacji społecznej i jej rozszerzeń
1.6. Zaufanie jako warunek sine qua non współpracy
1.6.1. Charakterystyka zaufania interpersonalnego w organizacji

Rozdział 2. Psychologiczne zespołowe czynniki sukcesu w kooperacji gospodarczej

2.1. Cele a efektywność zespołów
2.2. Spójność zespołu a efektywność
2.3. Struktura oraz skład zespołu a efektywność
2.4. Procesy kierowania i regulacji wpływu w zespole a efektywność
2.5. Motywacja i zaangażowanie w pracę a efektywność zespołów

Rozdział 3. Założenia teoretyczne modelu badawczego

3.1. Ogólna charakterystyka modelu
3.1.1. Model wymagania – zasoby pracy
3.1.2. Oparty na dowodach model zaangażowania
3.2. Postawa prokooperacyjna
3.2.1. Indywidualny wymiar kompetencji relacyjnej – rola zasobów osobistych
3.2.2. Zespołowy wymiar kompetencji relacyjnej – rola zasobów pracy w zespole
3.2.3. Organizacyjny wymiar kompetencji relacyjnej

Rozdział 4. Badania własne

4.1. Założenia modelu badawczego
4.1.1. Cel, problemy i hipotezy
4.1.2. Zmienne i zastosowane narzędzia pomiaru
4.1.3. Etapy badania, dobór i charakterystyka próby, procedura badań
4.2. Ilościowa analiza wyników badań
4.2.1. Prokooperacyjna orientacja kierowników
4.2.2. Prokooperacyjna orientacja badanych członków zespołów
4.2.3. Predyktory zaangażowania w pracę
4.3. Orientacja prokooperacyjna zespołów a kompetencja relacyjna
4.3.1. Rola kierownika w kształtowaniu zaangażowania w pracę zespołów
4.3.2. Wpływ zaangażowania w pracę na kompetencje organizacyjne
4.4. Podsumowanie i wnioski z przeprowadzonych badań

Rozdział 5. Kształtowanie orientacji prokooperacyjnej pracowników zaangażowanych w międzyorganizacyjną współpracę – rekomendacje dla praktyki zarządzania ludźmi

Załączniki
Bibliografia
Spis tabel i rysunków

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł