Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Książka powstała w odpowiedzi na potrzeby nauczycieli poszukujących gotowych rozwiązań lub inspiracji do pracy wychowawczej z dziećmi w wieku szkolnym. Jest ona zbiorem propozycji metodycznych dla nauczycieli pełniących funkcje wychowawców klas. Publikacja zawiera miniprogramy zajęć wychowawczych (obejmujące kilka scenariuszy) o tematyce ważnej dla prawidłowego rozwoju psychospołecznego uczniów. Poszczególne tematy zajęć mogą być podejmowane według zaproponowanej w książce kolejności, albo też mogą być realizowane wybiórczo, w zależności od potrzeb grupy i celu wychowawczego. Oprócz nauczycieli z książki korzystać mogą psychologowie, pedagodzy i wychowawcy grup pracujący ze starszymi dziećmi w szkołach, poradniach, świetlicach (środowiskowych, socjoterapeutycznych) i innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Patron medialny:
Spis treści:
Wstęp 1. Uwarunkowania efektywności oddziaływań wychowawczych nauczyciela Teresa Zubrzycka-Maciąg 2. Rozwój psychospołeczny dziecka w wieku szkolnym Marcin Łagoda 3. „Poznajmy się bliżej” – tworzenie grupy Diana Czyrka-Wietrzyk, Marlena Stradomska 4. „Jestem sobą – jestem ważny” – samoocena w życiu ucznia Natalia Homa, Marlena Stradomska 5. „Co jest dla nas ważne” – wprowadzenie w świat wartości Izabela Łącka, Joanna Kiszka 6. „Inny nie znaczy gorszy” – o tolerancji i wykluczeniu Joanna Romanek, Magda Zielniak 7. „Nieznane warto poznać” – edukacja międzykulturowa Małgorzata Ociesa, Hubert Świtalski
8. „Jesteśmy kulturalni” – zasady dobrego wychowania Agnieszka Antonik, Aida Kosmowska 9. „Czuję, więc jestem” – jak rozumieć i wyrażać emocje Izabela Mamcarz, Eliza Iwan, Magdalena Alsahvi 10. „Słucham, rozumiem, mówię” – sztuka komunikowania się Ewelina Kupiec 11. „Porozumienie jest możliwe” – sztuka rozwiązywania konfliktów Paulina Anastazja Chmura, Sabina Dłuska 12. „Jak być w zgodzie ze sobą” – kształtowanie asertywnej postawy Beata Noga, Patrycja Pas, Monika Pawłowska 13. „Zmieniam się, bo dojrzewam” – psychologiczne aspekty dojrzewania Edyta Mikuła, Paulina Mołda 14. „Z internetem za pan brat” – jak mądrze korzystać z sieci Magda Flisiak, Paulina Gajewska 15. „Każdy może być twórczy” – trening kreatywności i twórczego myślenia Marcin Łagoda 16. „Koncentruję się i zapamiętuję” – doskonalenie pamięci i uwagi Katarzyna Trąbka, Aleksandra Rojek 17. „Uczę się efektywnie” – mnemotechniki w nauce szkolnej Anna Okrutna, Ewa Szewczykowska
» Małgorzata Koroś, Wychowanie w szkole, edukator.ore.edu.pl »
prof. dr hab. Mirosław J. Szymański:
(…) prezentowane tu scenariusze zajęć, dotyczą m.in. takich istotnych kwestii wychowania jak: tworzenie grupy, samoocena, świat wartości, tolerancja vs. wykluczenie, edukacja międzykulturowa, savoir-vivre, komunikowanie się, wyrażanie emocji, asertywność, rozwiązywanie konfliktów, dojrzewanie i korzystanie z internetu. (…) Propozycje przedstawione przez autorów kolejnych opracowań są interesujące, dobrze dostosowane do tematu wychowawczego, któremu mają służyć, odpowiednio zróżnicowane pod względem form zajęć. Jestem pewien, że wielu nauczycieli-wychowawców chętnie będzie z nich korzystać, co pozwoli nieprzekonanym zrozumieć, że podejście czysto werbalne do wyjaśniania kwestii wychowawczych niekoniecznie najlepiej służy stawianym celom.
Teresa Zubrzycka-Maciąg dr hab. nauk społecznych w zakresie pedagogiki, Kierownik Zakładu Teorii Wychowania w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (PST-TSR) oraz Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego (PTP). Od kilku lat związana z nurtem Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, w tym podejściu prowadzi spotkania indywidualne i grupowe. Prowadzi również treningi asertywności, Szkołę dla Rodziców i Wychowawców oraz warsztaty i szkolenia dla nauczycieli i wychowawców z zakresu rozwoju profesjonalnego (osobistego i zawodowego) oraz procesu wychowania dzieci i młodzieży. Jest autorką kilkudziesięciu artykułów oraz publikacji naukowych.
redakcja naukowa
35.10 zł 39.00 zł Cena netto: 33.43 zł
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł