Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41.40 zł
10% taniej
Książka zawiera scenariusze zabaw, propozycje gier i projektów, które z założenia mają zabezpieczać potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży, także tych z deficytami. Zaproponowane aktywności dla dzieci i młodzieży w każdym wieku mają za zadanie wzmocnić wszechstronny rozwój dziecka od poczęcia do dojrzałości, a także przyczynić się do kompensacji deficytów rozwojowych. Dzieci i młodzież uczestnicząc w proponowanych zabawach, grach i projektach wzmocni obszary związane z rozwojem kluczowych kompetencji.
Spis treści: Przedmowa Rozdział 1. Charakter i tożsamość, kształtowane w relacji do ja i w grupie rówieśniczej przez gry i zabawy Zabawa nr 1. SZCZĘŚLIWY RZUT Zabawa nr 2. PALETA MOŻLIWOŚCI Zabawa nr 3. PUZZLE PRZYJAŹNI Zabawa nr 4. ZAMIANA Zabawa nr 5. LIKE Zabawa nr 6. POKOCHAĆ SIEBIE PRAWDZIWIE Zabawa nr 7. KIJ I MARCHEWKA Zabawa nr 8. PONIEDZIAŁKOWA REWOLUCJA Zabawa nr 9. SMAK ZWYCIĘSTWA Zabawa nr 10. NIETYPOWA SYTUACJA Rozdział 2. Projekty rozwijające kluczowe kompetencje społeczne, poznawcze, emocjonalne Zabawa nr 1. WORECZKI PEŁNE MIŁOŚCI Zabawa nr 2. DROGA DO CELU Zabawa nr 3. POZA HORYZONT Zabawa nr 4. WIRUS Zabawa nr 5. ZOSTAŃ WŁASNYM PREZES Zabawa nr 6. WIO LEOKADIO Zabawa nr 7. OGRODNIK Zabawa nr 8. PO NITCE DO KŁĘBKA Zabawa nr 9. SCHODY, SCHODY, SCHODY Zabawa nr 10. TABLICA CHWAŁY Rozdział 3. Zabawy i gry kompensacyjne dla dzieci i młodzieży z deficytami rozwojowymi Zabawa nr 1. KONCERT Z POCZUCIEM HUMORU Zabawa nr 2. ZACZAROWANA SKAŁA Zabawa nr 3. SOKOLE OKO Zabawa nr 4. TYGRYS POD ŁAWKĄ Zabawa nr 5. KONCENTRACJA NA CELU Zabawa nr 6. GWIAZDKA Z NIEBA Zabawa nr 7. SZACUNEK Zabawa nr 8. WODOSPAD Zabawa nr 9. FIGURY Z CHARAKTEREM Zabawa nr 10. WIDZĘ, SŁYSZĘ I CZUJĘ MUZYKĘ Rozdział 4. Projekty kształtujące świadomość i odpowiedzialność dzieci i młodzieży związane ze współczesnymi zagrożeniami Zabawa nr 1. WIRTUALNA NIESPODZIANKA Zabawa nr 2. UCZTA Zabawa nr 3. SMS-OWY WIRTUOZ Zabawa nr 4. PAJĘCZA SIEĆ Zabawa nr 5. OSOBISTY HERB Zabawa nr 6. FIKCYJNA GRA SŁÓW Zabawa nr 7. 100-letni NASTOLATEK Zabawa nr 8. KTO PYTA NIE BŁĄDZI, KTO ODPOWIADA MA KŁOPOTY Zabawa nr 9. ZDJĘCIE – OBRAZ KREOWANY ROZSĄDKIEM Zabawa nr 10. PANTOMIMA INFORMATYCZNA Rozdział 5. Scenariusze zajęć do indywidualnej pracy z dzieckiem Zabawa nr 1. LUSTERECZKO POWIEDZ PRZECIE… Zabawa nr 2. BRZYDKIE KACZĄTKO… Zabawa nr 3. MOJE MIEJSCE W ŚWIECIE Zabawa nr 4. MYŚLĘ, WIĘC JESTEM, BIJĘ WIĘC MNIE NIE MA Zabawa nr 5. KATHARSIS Zabawa nr 6. WZIĄĆ BYKA ZA ROGI Zabawa nr 7. WIRTUALNA TOŻSAMOŚĆ Zabawa nr 8. POMÓŻ FRANKOWI Zabawa nr 9. CZASEM DOBRY CZASEM ZŁY, PO PROSTU NORMALNY Zabawa nr 10. JESTEM SOBĄ I JESTEM Z TEGO DUMNY Rozdział 6. Zabawy dla rodziców Zabawa nr 1. UKRYTY SKARB Zabawa nr 2. DOMOWY TOR PRZESZKÓD Zabawa nr 3. SKLONOWANE ŻYCIE Zabawa nr 4. PALUSZEK I GŁÓWKA Zabawa nr 5. POWIEDZ MI JAK MNIE KOCHASZ Zabawa nr 6. POZNAJMY SIĘ… Zabawa nr 7. ETYKIETA Zabawa nr 8. W KRZYWYM ZWIERCIADLE Zabawa nr 9. ŚWIAT PRZEŻYĆ DZIECKA Zabawa nr 10. ŚRUBKOWY ŚWIAT TATY
» Agata Podgajska, www.dlalejdis.pl »
dr hab. Joanna Majchrzyk-Mikuła:
(…) publikacja wnosi szereg wartości, które należy polecić uwadze nie tylko rodzicom, nauczycielom, ale przede wszystkim studentom pedagogiki. Nie ulega wątpliwości, że wiele z tych proponowanych przez Autorkę zabaw, stanowi bardzo praktyczny materiał pomocny przy prowadzeniu zajęć. Staną się one inspiracją do poszukiwań odpowiedzi na pytania: Jaka szkoła? Jaka edukacja? Jakie wartości i wiedzę poznawczą należy realizować w procesie rozwojowym dziecka? dr Jolanta Lesiewicz: (…) książka Pani Agnieszki Kozdroń jest niezwykle cenna, ponieważ dotyka problematyki stymulacji rozwoju kompetencji społecznych z perspektywy pedagoga i rodzica świadomego potrzeb dziecka zdrowego i z deficytami. Autorka konsekwentnie podkreśla, że w stymulacji rozwoju dzieci (także tych z różnymi deficytami), obok zastosowania określonych metod i technik, niezwykle ważna jest wrażliwość i empatia, bez których identyfikacja potrzeb dziecka oraz indywidualizacja pracy pedagogicznej byłaby bardzo utrudniona. Pani Agnieszka Kozdroń dzieli się własnym, rozległym doświadczeniem pedagogicznym, wskazując, jak w sposób bezstresowy, wykorzystując różne gry i zadania, można rozwijać samodzielność życiową i przystosowanie dzieci do dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Wioletta Siedliska-Koter: Zabawa jest najważniejszą aktywnością dziecka, trudno przecenić jej role w rozwoju. Czas zabawy dzielony z najbliższymi, rodzicami, przyjaciółmi to najcenniejsze i najbardziej wartościowe chwile w życiu. W książce p. Agnieszki Kozdroń znajdujemy szereg fantastycznych zabaw, przynoszących radość, zadowolenie i będących inspiracją do kolejnych aktywności. Atutem dodatkowym książki są zabawy dla dzieci z deficytami rozwojowymi. (…)
Agnieszka Kozdroń właścicielka serwisu www.agnieszkakozdron.pl, pedagog zdrowia i profilaktyki społecznej, coach, specjalista analizy biograficznej, od kilkunastu lat zawodowo zajmuje się promowaniem zdrowych wzorców życia, a przede wszystkim prawidłowych postaw wychowawczych wobec dzieci zdrowych i z deficytami, organizując szkolenia dla rad pedagogicznych, warsztaty dla rodziców, kobiet, przyszłych rodziców w szkole rodzenia, najpierw pod marką AKSON Centrum Wspierania Rodziny, teraz Agnieszka Kozdroń. Była współzałożycielem i członkiem zarządu Stowarzyszenia Rodziców po Poronieniu. Brała udział w społecznym projekcie Możesz na mnie polegać, Bież Garściami Życie realizowanym przez Fundację BGŻ. Prowadziła w radio Puławy 24 autorskie audycje Pół godziny dla Rodziny, współpracowała ze Stowarzyszeniem TYM SPOSOBEM oraz Domem Kultury AMIK w Puławach w charakterze pedagoga i coacha. Współpracowała w charakterze wykładowcy z Uniwersytetem Jana Kochanowskiego w Kielcach, Filia w Piotrkowie Trybunalskim oraz w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Jest autorką kilku artykułów naukowych wydanych przez: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Filia w Piotrkowie Trybunalskim, Państwową Wyższą Szkołę Zawodową w Ciechanowie, Akademię im. Jana Długosza w Częstochowie oraz przez Uniwersytet Rzeszowski. W 2019 roku otworzyła przewód doktorski na Uniwersytecie Rzeszowskim, Wydział Pedagogiczny. Jest autorką kilku artykułów wydanych w miesięczniku Bliżej Przedszkole oraz wydała pod marką własną kilka e-poradników.
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł