Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej
- Autor: Stokowska-Zagdan Elżbieta
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-462-8
- Data wydania: 2020
- Liczba stron/format: 325/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
58,50 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,50 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Od nauczyciela/pedagoga/logopedy/diagnosty, współcześnie oczekuje się wysokich kompetencji w zakresie diagnozy, profilaktyki i terapii pedagogicznej. Na owe kompetencje składają się przede wszystkim wiedza teoretyczna, metodologiczna, sprawności oraz umiejętności praktyczne, a także samoświadomość w zakresie kompetencji osobistych. Posiadanie kompetencji w tych trzech obszarach, pozwala opracować właściwy program pomocy dziecku, w którym zostaną uwzględnione najbardziej optymalne metody i formy pracy pedagogicznej. Na tym etapie ważna jest współpraca ze środowiskiem rodzinnym, w którym rozwija się dziecko. Zazwyczaj czynniki determinujące zaburzenia w harmonijnym rozwoju nie pochodzą z jednego źródła, nie tkwią tylko w osobowości dziecka, ale również w jego najbliższym otoczeniu społecznym. Identyfikowanie wszelkich zagrożeń i czynników działających destrukcyjnie na rozwój dziecka, jest jednym z elementów nie tylko diagnozy, ale przede wszystkim stanowi wstęp dobrze prowadzonej profilaktyki.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Autor książki
Stokowska-Zagdan ElżbietaSpis treści:
Wprowadzenie
Część 1. WYBRANE OBSZARY DIAGNOZY W PEDAGOGICE
Małgorzata Przybysz-Zaremba
Diagnoza czynników ryzyka i czynników chroniących w zakresie zachowań suicydalnych młodzieży – zarys problemu
Renata Gardian-Miałkowska
Zachowania suicydalne dzieci i młodzieży w świetle badań
Urszula Kazubowska
Holistyczna diagnoza rodziny jako najważniejszego środowiska wychowawczego w perspektywie familiologii
Hewilia Hetmańczyk
Środowisko rodzinne a kompetencje społeczne uczniów w młodszym wieku szkolnym
Anna Lis-Zaldivar
Współczesne dyskursy wokół diagnozy i terapii słuchu
Piotr Klimczyk
Samoocena ucznia w perspektywie pracy nauczyciela szkoły podstawowej
Natalia Filipchuk
Współczesne problemy rozwoju pedagogiki muzealnej w Ukrainie
Dorota Skrocka
Dobre samopoczucie czy zdrowie psychiczne? Refleksje nad kondycją psychiczną współczesnego człowieka
Oleksandr Serdiuk
Instytucjonalizm jako kwintesencja mentalności społeczeństwa
Część 2. PROFILAKTYKA WOBEC WYBRANYCH PROBLEMÓW, SYTUACJI I ZAGROŻEŃ
Jolanta Gebreselassie
Gotowość logopedów do realizacji zadań w zakresie profilaktyki zaburzeń komunikacji
Edyta Sielicka
Szkoła w profilaktyce sytuacji granicznych
Magdalena Pluskota, Marcin Radziwołek
Rodzaje zachowań ryzykownych wśród uczniów szkół ponadpodstawowych i sposoby ich niwelowania
Renata Gardian-Miałkowska
Zapobieganie zachowaniom suicydalnym
Część 3. WYBRANE METODY PRACY, POMOCY I WSPARCIA (TERAPEUTYCZNEGO) DZIECI, MŁODZIEŻY ORAZ DOROSŁYCH
Izabela Bieńkowska
Metody wspomagające pracę dydaktyczną nauczyciela akademickiego
Hanna Rugała
Żywa biblioteka jako metoda edukacji antydyskryminacyjnej
Aleksandra Siedlaczek-Szwed, Agata Jałowiecka-Frania
Aromaterapia, chromoterapia, luminoterapia i chi ball wsparciem oddziaływań logopedycznych
Katarzyna Miłek
Bajkoterapia w edukacji dziecka w wieku przedszkolnym
Krzysztof Polok, Magdalena Szkoda
Changing the Known into the Fresh; Modernizing Traditional TEFL Methods and Techniques When Teaching English to Young Learners as a Segment of Lifelong Education
Małgorzata Stopikowska
Pomoc rodzinie i dziecku z FASD – okiem pedagoga: potrzeby, możliwości, propozycje rozwiązań systemowych
Konrad Rokoszewski
Metoda projektów jako element rozwoju kompetencji i narzędzie pracy pracowników socjalnych oraz edukatorów w kształceniu i pracy z młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Noty o autorach