• Wspomaganie rozwoju dziecka w spektrum autyzmu. Poradnik dla rodziców i terapeutów. Wydanie 2

Wspomaganie rozwoju dziecka w spektrum autyzmu. Poradnik dla rodziców i terapeutów. Wydanie 2

  • Autor: Małgorzata Mikołajczyk
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8270-159-3
  • Data wydania: 2023
  • Liczba stron/format: 174/141x218 mm
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 55.00 zł

    49.50 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49.50 zł

    10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Wydanie 2 zawiera nowe spojrzenie na autyzm. Treści zapewniają głęboką perspektywę, która dodaje nadziei i podnosi na duchu specjalistów i członków rodziny, ukazując autyzm nie jako straszliwą niepełnosprawność, lecz jako niezwykły wymiar człowieczeństwa. Treści mogą stać się postulatem niezbędnych zmian w naszym postrzeganiu osób z autyzmem oraz udzielaniu im pomocy przez wsparcie i akceptację.
W poradniku przedstawiono m.in.:

- metody wsparcia terapeutycznego, które są stosowane i akceptowane przez profesjonalnych terapeutów zajmujących się tematem rozwoju w spektrum autyzmu;
- znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rodziny;
- analizy indywidualnych przypadków (np. zaburzenia przystosowania społecznego, niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym).

Publikacja skierowana jest do pedagogów, psychologów, terapeutów-rewalidatorów, psychologów-terapeutów, rodziców i opiekunów dzieci autystycznych, studentów pedagogiki specjalnej i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz ośrodków interwencji.

Spis treści:

Wstęp
Podziękowanie

Rozdział 1. Autyzm dziecięcy – charakterystyka odmienności rozwojowych

1.1. Kryteria diagnostyczne autyzmu w obowiązujących w świecie klasyfikacjach zaburzeń psychicznych
1.2. Charakterystyka stanów ze spektrum autyzmu oparta na kryteriach diagnostycznych ICD-10. Triada autystyczna
1.3. Objawy mogące świadczyć o rozwoju dziecka w spektrum autyzmu. Pierwsze lata życia
1.4. Charakterystyka odmienności rozwojowych w zespole Aspergera, jako jednego ze stanów w autyzmie, oparta na kryteriach diagnostycznych zawartych w ICD-10
1.5. Objawy mogące świadczyć o istnieniu odmienności rozwojowych charakterystycznych dla zespołu Aspergera u dziecka w kolejnych okresach rozwojowych

Rozdział 2. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w spektrum autyzmu. Zasady pracy oraz metody terapeutyczne dostosowane do odmienności rozwojowych


2.1. Specyfika wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rodziny
2.2. Znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka dla skuteczności oddziaływań terapeutycznych względem dzieci w spektrum autyzmu
2.3. Zasady postępowania terapeutycznego względem dzieci rozwijających się ze spektrum autyzmu w zależności od istniejących dysfunkcji rozwojowych
2.4. Przegląd metod terapeutycznych stosowanych w terapii osób z odmiennościami rozwojowymi w spektrum autyzmu

Rozdział 3. Analiza indywidualnych przypadków


Podsumowanie
Zakończenie  
Bibliografia

Małgorzata Mikołajczyk
oligofrenopedagog; po 40 latach pracy z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami skoncentrowała się na prowadzeniu terapii odmienności rozwojowych w spektrum autyzmu. Bierze czynny udział w licznych konferencjach naukowych, prowadząc wykłady na temat potrzeb osób ze spektrum i metod stosowanych w terapii autyzmu. Udoskonala na bieżąco warsztat pracy terapeutycznej o oryginalne metody i środki. Pracuje na co dzień z dziećmi i młodzieżą z autyzmem oraz ich rodzinami wspomagając wzajemne funkcjonowanie i dążenie do obopólnego zadowolenia.

Książki tego autora

Bobkowicz-Lewartowska L., Autyzm dziecięcy – zagadnienia diagnozy i terapii, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2005
Bogdanowicz M., Dostosowanie Metody Dobrego Startu do potrzeb dzieci autystycznych – efektywność tej metody, [w:] Autyzm: kontrowersje i wyzwania, (red.) W. Dykcik, Eruditus, Poznań 1994
Bogdanowicz M., Kisiel B., Przasnyska M., Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka, WSiP, Warszawa 1992
Borkowska A., Grotowska B., Codzienność dziecka z zespołem Aspergera okiem rodzica i terapeuty, Harmonia, Gdańsk 2012
Delacato C.H., Dziwne, niepojęte. Autystyczne dziecko, Fundacja Synapsis, Warszawa 1999
Frączek A., Metoda Dobrego Startu jako jedna z form terapii dzieci z autyzmem, „Dziecko Autystyczne”, 2002, nr 56
Gąsecka L., Działalność terapeutyczna i wspierająca rozwój dzieci z autyzmem, „Dziecko Autystyczne”, 2001
Knill Ch., Dotyk i komunikacja, Kompendium, Warszawa 1995
Knill M., Knill Ch., Programy aktywności, Świadomość Ciała, Kontakt i Komunikacja, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Warszawa 1995
Kruk-Lasocka J., Autyzm czy nie autyzm? Problemy terapii i diagnozy pedagogicznej małych dzieci, Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji, Wrocław 1999
Krupiński J., Hipoterapia – podejście neurofizjologiczne, Fundacja Hipoterapia na rzecz rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych
Maciarz A., Biadasiewicz M., Dziecko autystyczne i z zespołem Aspergera, Impuls, Kraków 2010
Mesibov G.B., Czym jest TEACCH?, „Autyzm” 2004
Multan M., Nie tylko profesjonaliści mogą być terapeutami, „Dziecko Autystyczne”, 2001
Pisula E., Autyzm i przywiązanie. Studia nad interakcjami dzieci z autyzmem i ich matek, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003
Pisula E., Autyzm u dzieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000
Pisula E., Autyzm. Przyczyny, symptomy, terapie, Harmonia, Gdańsk 2010
Pisula E., Małe dziecko z autyzmem. Diagnoza i terapia, GWP, Gdańsk 2005
Raczkowska A., Koń – wspaniały terapeuta, Fundacja Hipoterapia za: „Koń Polski”, Warszawa 2009
Smolak W., Jaki powinien być koń do hipoterapii, „Konie Wortale”
Stano G., Zastosowanie metody Knilla w indywidualnym nauczaniu dziecka autystycznego, [w:] Autyzm: Wyzwanie naszych czasów, (red.) Gałkowska T., Kossewska J., Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2004
Suchowierska M., Ostaszewski P., Bąbel P., Terapia behawioralna dzieci z autyzmem. Teorie, badania i praktyka stosowanej analizy zachowania, GWP, Sopot 2012
Szot Z., Aktywność ruchowa w terapii dzieci autystycznych, Wydawnictwo Uczelniane AWF, Gdańsk 1997
Taylor P.G., Spektrum zaburzeń autystycznych. Przewodnik dla początkujących. Podstawowe informacje dla rodziców i pedagogów, Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2011
Winczura B. (red.), Autyzm. Na granicy zrozumienia, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010, wyd. II

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Dziecko z zespołem Aspergera

34.20 zł 38.00 zł Cena netto: 32.57 zł

Diagnozowanie rozwoju małego dzieck...

43.20 zł 48.00 zł Cena netto: 41.14 zł

Mój złośnik, czyli jak nauczyć dzie...

40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł

Zespół Aspergera. Zrozumieć, aby uz...

54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł

Diagnozowanie rozwoju małego dzieck...

45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł

Emocje komunikacja akceptacja. Prog...

67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł

Trening umiejętności emocjonalnych ...

63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł

Nastolatek w kryzysie. Karty terape...

76.50 zł 85.00 zł Cena netto: 72.86 zł

Autyzm a prawo. Wydanie 2

58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł

Najczęściej kupowane