Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49.50 zł
10% taniej
Wydanie 2 zawiera nowe spojrzenie na autyzm. Treści zapewniają głęboką perspektywę, która dodaje nadziei i podnosi na duchu specjalistów i członków rodziny, ukazując autyzm nie jako straszliwą niepełnosprawność, lecz jako niezwykły wymiar człowieczeństwa. Treści mogą stać się postulatem niezbędnych zmian w naszym postrzeganiu osób z autyzmem oraz udzielaniu im pomocy przez wsparcie i akceptację. W poradniku przedstawiono m.in.:- metody wsparcia terapeutycznego, które są stosowane i akceptowane przez profesjonalnych terapeutów zajmujących się tematem rozwoju w spektrum autyzmu;- znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rodziny;- analizy indywidualnych przypadków (np. zaburzenia przystosowania społecznego, niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym).Publikacja skierowana jest do pedagogów, psychologów, terapeutów-rewalidatorów, psychologów-terapeutów, rodziców i opiekunów dzieci autystycznych, studentów pedagogiki specjalnej i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz ośrodków interwencji.
Spis treści:WstępPodziękowanieRozdział 1. Autyzm dziecięcy – charakterystyka odmienności rozwojowych1.1. Kryteria diagnostyczne autyzmu w obowiązujących w świecie klasyfikacjach zaburzeń psychicznych1.2. Charakterystyka stanów ze spektrum autyzmu oparta na kryteriach diagnostycznych ICD-10. Triada autystyczna1.3. Objawy mogące świadczyć o rozwoju dziecka w spektrum autyzmu. Pierwsze lata życia1.4. Charakterystyka odmienności rozwojowych w zespole Aspergera, jako jednego ze stanów w autyzmie, oparta na kryteriach diagnostycznych zawartych w ICD-101.5. Objawy mogące świadczyć o istnieniu odmienności rozwojowych charakterystycznych dla zespołu Aspergera u dziecka w kolejnych okresach rozwojowychRozdział 2. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w spektrum autyzmu. Zasady pracy oraz metody terapeutyczne dostosowane do odmienności rozwojowych 2.1. Specyfika wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rodziny2.2. Znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka dla skuteczności oddziaływań terapeutycznych względem dzieci w spektrum autyzmu2.3. Zasady postępowania terapeutycznego względem dzieci rozwijających się ze spektrum autyzmu w zależności od istniejących dysfunkcji rozwojowych2.4. Przegląd metod terapeutycznych stosowanych w terapii osób z odmiennościami rozwojowymi w spektrum autyzmu Rozdział 3. Analiza indywidualnych przypadków Podsumowanie Zakończenie Bibliografia
Przeczytaj fragment
Małgorzata Mikołajczyk oligofrenopedagog; po 40 latach pracy z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami skoncentrowała się na prowadzeniu terapii odmienności rozwojowych w spektrum autyzmu. Bierze czynny udział w licznych konferencjach naukowych, prowadząc wykłady na temat potrzeb osób ze spektrum i metod stosowanych w terapii autyzmu. Udoskonala na bieżąco warsztat pracy terapeutycznej o oryginalne metody i środki. Pracuje na co dzień z dziećmi i młodzieżą z autyzmem oraz ich rodzinami wspomagając wzajemne funkcjonowanie i dążenie do obopólnego zadowolenia.
Bobkowicz-Lewartowska L., Autyzm dziecięcy – zagadnienia diagnozy i terapii, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2005Bogdanowicz M., Dostosowanie Metody Dobrego Startu do potrzeb dzieci autystycznych – efektywność tej metody, [w:] Autyzm: kontrowersje i wyzwania, (red.) W. Dykcik, Eruditus, Poznań 1994 Bogdanowicz M., Kisiel B., Przasnyska M., Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka, WSiP, Warszawa 1992Borkowska A., Grotowska B., Codzienność dziecka z zespołem Aspergera okiem rodzica i terapeuty, Harmonia, Gdańsk 2012Delacato C.H., Dziwne, niepojęte. Autystyczne dziecko, Fundacja Synapsis, Warszawa 1999Frączek A., Metoda Dobrego Startu jako jedna z form terapii dzieci z autyzmem, „Dziecko Autystyczne”, 2002, nr 56Gąsecka L., Działalność terapeutyczna i wspierająca rozwój dzieci z autyzmem, „Dziecko Autystyczne”, 2001 Knill Ch., Dotyk i komunikacja, Kompendium, Warszawa 1995 Knill M., Knill Ch., Programy aktywności, Świadomość Ciała, Kontakt i Komunikacja, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Warszawa 1995Kruk-Lasocka J., Autyzm czy nie autyzm? Problemy terapii i diagnozy pedagogicznej małych dzieci, Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji, Wrocław 1999Krupiński J., Hipoterapia – podejście neurofizjologiczne, Fundacja Hipoterapia na rzecz rehabilitacji dzieci niepełnosprawnychMaciarz A., Biadasiewicz M., Dziecko autystyczne i z zespołem Aspergera, Impuls, Kraków 2010Mesibov G.B., Czym jest TEACCH?, „Autyzm” 2004Multan M., Nie tylko profesjonaliści mogą być terapeutami, „Dziecko Autystyczne”, 2001Pisula E., Autyzm i przywiązanie. Studia nad interakcjami dzieci z autyzmem i ich matek, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003 Pisula E., Autyzm u dzieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000Pisula E., Autyzm. Przyczyny, symptomy, terapie, Harmonia, Gdańsk 2010Pisula E., Małe dziecko z autyzmem. Diagnoza i terapia, GWP, Gdańsk 2005 Raczkowska A., Koń – wspaniały terapeuta, Fundacja Hipoterapia za: „Koń Polski”, Warszawa 2009 Smolak W., Jaki powinien być koń do hipoterapii, „Konie Wortale”Stano G., Zastosowanie metody Knilla w indywidualnym nauczaniu dziecka autystycznego, [w:] Autyzm: Wyzwanie naszych czasów, (red.) Gałkowska T., Kossewska J., Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2004Suchowierska M., Ostaszewski P., Bąbel P., Terapia behawioralna dzieci z autyzmem. Teorie, badania i praktyka stosowanej analizy zachowania, GWP, Sopot 2012 Szot Z., Aktywność ruchowa w terapii dzieci autystycznych, Wydawnictwo Uczelniane AWF, Gdańsk 1997Taylor P.G., Spektrum zaburzeń autystycznych. Przewodnik dla początkujących. Podstawowe informacje dla rodziców i pedagogów, Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2011Winczura B. (red.), Autyzm. Na granicy zrozumienia, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010, wyd. II
34.20 zł 38.00 zł Cena netto: 32.57 zł
43.20 zł 48.00 zł Cena netto: 41.14 zł
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
76.50 zł 85.00 zł Cena netto: 72.86 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł