Współczesne problemy zarządzania i marketingu
- Autor: Aniela Styś Krzysztof Łobos
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7930-768-5
- Data wydania: 2016
- Liczba stron/format: 252/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
50.00 zł
45.00 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45.00 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Zarządzanie i marketing to obszary wiedzy cechujące się niezwykłą witalnością i dynamiką rozwojową. Mnogość powstających w ich ramach konceptów, zastosowań, dobrych praktyk jest ogromna. Praca ma za zadanie pokazać owe ważniejsze obszary współczesnego zarządzania i marketingu i ich perspektywy rozwojowe.
Pierwsze dwie części pracy zostały poświęcone aspektom ogólnym, metodycznym zarządzania i marketingu, szczególnie ważnym, kiedy rozpoczyna się pracę w danym obszarze nauki i należy znać jej korzenie, perspektywy badawcze, ale i ograniczenia. Dwa kolejne rozdziały poświęcone są kluczowym, rozwijającym się dynamicznie obszarom badawczym w ramach obydwu nauk. Znajdziemy w niej tak fragmenty przeglądowe, metodyczne, traktujące o trendach rozwojowych bądź takie, które mają charakter swoistych podsumowań wieloletnich badań własnych w obszarach takich jak: zarządzanie rozwojem pracowników, kulturą organizacyjną, wartość przedsiębiorstwa, wymiana informacji i komunikacja biznesowa, wartości w marketingu, społeczna odpowiedzialność, marketing internetowy i mobilny.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Nauki o zarządzaniu – zakres i perspektywy rozwoju
1. Perspektywa regulacyjno-formalna nauk o zarządzaniu
2. Nauki o zarządzaniu z perspektywy paradygmatów dyscypliny
3. Nauki o zarządzaniu z perspektywy metod badawczych
Rozdział 2. Marketing jako system aktywności
1. Postrzeganie, znaczenie i wyzwania marketingu
2. Marketing systemowy – perspektywa etyczna
3. Transformacja a polityka rynkowa
4. Znaczenie gospodarstw domowych w działaniach rynkowych
5. Polityka ochrony konsumentów w Polsce
Rozdział 3. Wybrane aspekty zarządzania
1. Uwarunkowania efektywnej wymiany informacji
2. Wartość w zarządzaniu przedsiębiorstwem
3. Zarządzanie przedsiębiorstwem rodzinnym – wyzwania dla teorii i praktyki
4. Klimat organizacyjny w zarządzaniu
5. Nowoczesne podejście do rozwoju pracowników
Rozdział 4. Wybrane aspekty marketingu
1. Wartości w marketingu B2B i B2C oraz ich badanie
2. Społeczna odpowiedzialność w systemach zarządzania i marketingu
3. Marketing internetowy i mobilny
Bibliografia
Spis tabel i rysunków
Aniela Styś
prof. dr hab., Dyrektor Instytutu Zarządzania i Marketingu Wydziału Finansów i Zarządzania WSB we Wrocławiu.
Krzysztof Łobos
dr hab., profesor Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, pracownik uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a następnie Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu i we Wrocławiu, w latach 2013-2016 prorektor WSB we Wrocławiu. Konsultant w zakresie doradztwa biznesowego dla przedsiębiorstw. Autor publikacji książkowych i artykułów naukowych z zakresu efektywności ekonomicznej, współczesnych metod zarządzania, uwarunkowań rozwoju i wzrostu małych oraz średnich przedsiębiorstw. Członek Polskiego Towarzystwa Statystycznego.