Wiedza dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną o emocjach
- Autor: Buchnat Marzena Jasielska Aleksandra
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8270-107-4
- Data wydania: 2022
- Liczba stron/format: 144/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
44,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,10 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Recenzja
Prof. Dr hab. Zenon Gajdzica:
Monografia dotyczy wiedzy o
emocjach dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami, zwłaszcza z
niepełnosprawnością intelektualną – to pierwszy
poznawczy walor publikacji. Drugi – dostrzegam w integrowaniu wiedzy
psychologicznej i pedagogicznej w obszarze podjętej problematyki.
Istotną
wartością książki są prezentowane wyniki badań zawierające dane zebrane
przy pomocy autorskiego narzędzia badania wiedzy o emocjach. Wskazane
walory już na wstępie przesądzają o wartości poznawczej monografii.
Prócz tego w opracowaniu dostrzegam również wątki ważne dla praktyki,
stanowiące podstawę do pozytywnej oceny w aspekcie aplikacyjnym.
Prof. dr hab. Barbara Gawda:
Publikacja zawiera omówienie
bardzo oryginalnych i wartościowych badań na temat wiedzy o emocjach
podstawowych u osób z niepełnosprawnością
intelektualną. (…) Szczegółowo analizom poddane zostały wyniki dotyczące
wiedzy o zdziwieniu w grupie z niepełnosprawnością intelektualną w
stopniu
lekkim oraz analiza wiedzy odnośnie do wszystkich emocji podstawowych u
osób z niepełnosprawnością intelektualną umiarkowaną. Bardzo
wartościowym materiałem jest prezentacja jakościowego efektu badań, tzn.
leksykonu
emocjonalnego oraz podjęte analizy tego materiału. (…) Publikacja
stanowi ważne źródło informacji wzbogacając wiedzę czytelnika na temat
tego, jak
rozpoznają, definiują i opisują emocje podstawowe osoby z
niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym, jaką
wiedzę na temat tych emocji posiadają, czy potrafią nazywać je oraz stany
z nimi powiązane. (…) Badania mają bezsprzecznie nowatorski charakter.
Pokazują precyzyjnie, jakiego rodzaju deficyty w zakresie wiedzy o emocjach podstawowych
i w zakresie jakich procesów (semantyzacja, desemantyzacja itd.) są
obecne u osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Autor książki
Buchnat Marzena Jasielska AleksandraSpis treści:
Wykaz skrótów i oznaczeń
Wprowadzenie
Rozdział 1. Wiedza o emocjach
1.1. Modele wiedzy o emocjach
1.2. Emocje podstawowe
1.3. Możliwości rozwojowe dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie budowania wiedzy o emocjach
1.4. Poznanie dziecięcej wiedzy o emocjach
1.4.1. Opis narzędzia
1.4.2. Przebieg badania
1.4.3. Obszary zastosowania
Rozdział 2. Badania nad wiedzą o emocjach u dzieci o różnym poziomie rozwoju intelektualnego
2.1. Wiedza o zdziwieniu – badania porównawcze dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną i dzieci w normie intelektualnej
2.1.1.Wprowadzenie
2.1.2. Badanie
2.1.3. Dyskusja
2.2. Wiedza o emocjach u młodzieży z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną
2.2.1. Wprowadzenie
2.2.2. Badanie
2.2.3. Dyskusja
Rozdział 3. Leksykon emocji dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną
3.1. Słownictwo używane do identyfikacji emocji w kodzie obrazowym
3.2. Słownictwo używane do opisywania emocji w kodzie werbalnym
3.3. Słownictwo używane do rozumienia emocji w kodzie abstrakcyjnym
3.4. Językowy obraz emocji – wnioski
Podsumowanie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Streszczenie
Biogramy