Wdrażanie innowacji technologicznych
- Autor: Marek Brzeziński
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7930-853-8
- Data wydania: 2015
- Liczba stron/format: 214/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
45.00 zł
40.50 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40.50 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Publikacja jest podręcznikiem do nauki przedmiotu zarządzanie innowacjami i wielu specjalistycznych programów na kierunkach: zarządzanie, zarządzanie i inżynieria produkcji oraz logistyka. Zawiera kompleksową wiedzę o charakterze interdyscyplinarnym, wiążącą problematykę organizacji i zarządzania z aspektami technicznymi, ekonomicznymi i społecznymi w działalności innowacyjnej przedsiębiorstw oraz sieci innowacji.
Książka podzielona jest na trzy części, w których zaprezentowano tematykę w zakresie:
- charakterystyki działalności innowacyjno-wdrożeniowej,
- organizacji przygotowania działalności innowacyjno-wdrożeniowej,
- zarządzania działalnością innowacyjno-wdrożeniową,
z właściwymi instrumentami pobudzającymi i doskonalącymi działalność tego typu. Zawarta w publikacji wiedza jest również przydatna dla praktyków przemysłowych, tj. ekspertów firm doradczych i projektowych oraz kadry menedżerskiej.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
CZĘŚĆ I
CHARAKTERYSTYKA DZIAŁALNOŚCI INNOWACYJNEJ I WDROŻENIOWEJ
Rozdział 1
Działalność innowacyjna
1.1. Proces innowacyjny i powiązania w działalności innowacyjnej
1.2. Od kreatywności do innowacji
1.3. Procesy i subprocesy kreatywności i innowacji
1.4. Wdrażanie innowacji jako pomost między teorią a praktyką
działalności innowacyjnej
Rozdział 2
Działalność wdrożeniowa
2.1. Przedsiębiorstwo i systemy produkcyjne jako podstawowe ogniwa
działalności wdrożeniowej
2.2. Działalność wdrożeniowa jako proces i podprocesy oraz ich
uwarunkowania organizacyjne
Rozdział 3
Diagnozowanie działalności innowacyjno-wdrożeniowej
3.1. Badanie innowacyjności w systemach przemysłowych i w regionach
3.1.1. Założenia i opis metody badawczej
3.1.2. Wyniki i wnioski badawcze
3.2. Badanie wdrażania nowej produkcji w przedsiębiorstwach
przemysłowych
3.2.1. Założenia i opis metody badawczej
3.2.2. Wyniki i wnioski badawczej
CZĘŚĆ II
ORGANIZACJA PRZYGOTOWANIA DZIAŁALNOŚCI
INNOWACYJNO-WDROŻENIOWEJ
Rozdział 4
Podstawy organizacji przygotowania działalności
innowacyjno-wdrożeniowej
4.1. Metodyczne przygotowanie działalności innowacyjno-wdrożeniowej
4.2. Organizacja przygotowania prac badawczo-rozwojowych
4.3. Organizacja przygotowania prac wdrożeniowych
Rozdział 5
Organizacja pracy zespołowej w działalności innowacyjno-wdrożeniowej
5.1. Architektura zespołowej działalności innowacyjno-wdrożeniowej
według idei organizacji kreatywnej
5.2. Zespoły i tylko zespoły
Rozdział 6
Projektowanie wdrożenia i rozruchu produkcji innowacji
6.1. Metodyka projektowania organizacji wdrażania i rozruchu nowej
produkcji
6.2. Organizacyjne aspekty wdrażania nowej produkcji
6.2.1. Warunki i strategie wdrożeniowe
6.2.2. Problemy projektowania i wdrażania rozruchu produkcji
w bieżącej eksploatacji komórek produkcyjnych
CZĘŚĆ III
ZARZĄDZANIE DZIAŁALNOŚCIĄ INNOWACYJNO-WDROŻENIOWĄ
Rozdział 7
Podstawy zarządzania działalnością innowacyjno-wdrożeniową
7.1. Koordynacja łańcucha tworzenia i wdrażania innowacji
7.2. Twórcze zarządzanie działalnością innowacyjno-wdrożeniową
7.2.1. Organizacja kreatywna jako fundament zarządzania działalnością
innowacyjno-wdrożeniową
7.2.2. Zarządzanie działalnością innowacyjno-wdrożeniową jako
rozwinięcie kreatywnego kierowania zespołami
7.3. Integracja zarządzania innowacjami w organizacjach przyszłości
Rozdział 8
Zarządzanie siecią działalności innowacyjno-wdrożeniowej
8.1. Sieciowy proces tworzenia i wdrażania innowacji
8.2. Integracja przedmiotowo-podmiotowa w sieci innowacyjno-
-wdrożeniowej
8.3. Kierowanie kapitałem ludzkim w sieci działalności innowacyjno-
-wdrożeniowej
Rozdział 9
Stabilizowanie zmian innowacyjnych
9.1. Cykl życia zmiany
9.2. Psychospołeczny obraz organizacji – istotny wymiar zmian
9.3. Ugruntowywanie zmian
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
ZAŁĄCZNIKI
prof. dr hab. Marek Pawlak:
Książka podejmuje bardzo aktualny i ważny w polskiej gospodarce temat – Wdrażanie innowacji technologicznych, którego znaczenie wynika z kilku przesłanek. Po pierwsze, ogromny postęp czy nawet wyścig technologiczny wymusza na przedsiębiorstwach, które chcą być konkurencyjne, uczestniczenie w tym wyścigu i podejmowanie prób sprostania liderom w skali światowej. Po drugie, polskie przedsiębiorstwa z racji otwarcia granic odczuwają skutki postępu i wynikającej z niego rywalizacji i także chciałyby być konkurencyjne. Czy jednak mają szansę konkurowania z dużymi koncernami międzynarodowymi wydającymi na badania i rozwój ogromne kwoty pieniędzy?Z opracowania Marka Brzezińskiego wynika, że jest to możliwe, a – co ważne – Autor podaje wiele własnych oryginalnych pomysłów, jak można tego dokonać.
Marek Brzeziński dr hab. nauk o zarządzaniu i jakości oraz mgr inż. organizacji produkcji (Politechnika Warszawska). Wiele lat pracował na stanowisku profesora w kilku ośrodkach akademickich. Jest autorem i współautorem ponad 100 publikacji z dyscypliny nauk o zarządzaniu i jakości, w tym 27 książek oraz promotorem trzech prac doktorskich i kilkuset prac magisterskich. Jego zainteresowania naukowe obejmują: zarządzanie wiedzą i innowacjami, zarządzanie produkcją oraz modelowanie organizacji przyszłości.