Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52,20 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Książka analizuje kwestie związane z procesem nauki i edukacją, ze szczególnym uwzględnieniem działań mających na celu wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów. Autorzy przedstawiają różnorodne metody i strategie pedagogiczne, które mogą być stosowane w szkolnej praktyce, aby umożliwić każdemu uczniowi rozwój i realizację jego potencjału. Książka skupia się na tematach takich jak diagnoza potrzeb edukacyjnych, dostosowanie procesu nauczania do indywidualnych umiejętności i możliwości uczniów oraz tworzenie warunków sprzyjających efektywnemu uczeniu się. Autorzy podkreślają także znaczenie współpracy między nauczycielami, rodzicami i innymi specjalistami w obszarze edukacji, by stworzyć kompleksowe wsparcie dla uczniów.W serii:
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Prof. dr hab. Joanna Madalińska-Michalak:Książka Uczeń w szkolnej przestrzeni uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych koncentruje się na różnych aspektach edukacji i roli nauczycieli w kształtowaniu kompetencji uczniów. Ma ona szeroki zakres tematyczny, obejmujący zagadnienia dotyczące m.in. kreatywności, edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami i nauki zdalnej. Publikacja dostarcza zarówno teoretycznych rozważań, jak i praktycznych wskazówek, co może być cenne dla nauczycieli, badaczy i innych zainteresowanych edukacją. (…) Osoby pracujące jako doradcy edukacyjni, psycholodzy szkolni czy pedagodzy szkolni mogą korzystać z tej książki, aby lepiej zrozumieć różne aspekty pracy z uczniami, w tym z uczniami o specjal- nych potrzebach edukacyjnych. Studenci pedagogiki oraz nauczyciele akademiccy mogą wykorzystać te treści jako materiał do nauki i dyskusji na kursach związanych z edukacją. Chociaż publikacja jest skierowana głównie do profesjonalistów z dziedziny edukacji, to niektóre artykuły mogą być również przydatne dla rodziców, którzy chcą lepiej zrozumieć proces edukacji swoich dzieci i pomóc im w rozwoju. Osoby odpowiedzialne za podejmowanie decyzji w dziedzinie edukacji, takie jak dyrektorzy szkół, kuratorzy oświaty czy politycy edukacyjni, mogą znaleźć tu ważne wskazówki dotyczące zarządzania szkołami i systemami edukacyjnymi. (…) Publikacja może przyczynić się do dalszej dyskusji nad edukacją, wzbogacaniem szans edukacyjnych uczniów oraz nad wartościami i wyzwaniami edukacji, w tym nad złożonością roli nauczyciela we współczesnej szkole.
doktor, profesor PUSB, rektor Państwowej Uczelni im. Stefana Batorego. Zainteresowania naukowe: kształtowanie kooperacji pedagogiki z medycyną, pedagogizowanie pacjentów, związki między naukami biologicznymi i społecznymi.
dr nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, absolwentka kierunku pedagogika na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Zainteresowania naukowe w obszarze: andragogiki, gerontologii społecznej, surdopedagogiki. Zajmuje się problematyką kształcenia dorosłych, aktywizacji osób starszych, a także zagadnieniami z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej oraz edukacji i sytuacji społeczno-kulturowej osób niesłyszących. Członek Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego i Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego, członek redakcji Rocznika Andragogicznego, zastępca redaktora naczelnego czasopisma Kultura i Wychowanie.
doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, profesor Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego. Autorka i współredaktorka monografii pedagogicznych, skryptów akademickich oraz około 150 artykułów naukowych z pogranicza pedeutologii, pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, społecznej, opiekuńczo-wychowawczej i resocjalizacyjnej, a także z obszaru doradztwa edukacyjno-zawodowego, edukacji permanentnej, e-edukacji i pedagogiki medialnej, opublikowanych w polskich i zagranicznych periodykach oraz monografiach naukowych.
Spis treści:Wstęp1. Kompetencje nauczyciela współczesnej szkoły jako ważne wyznaczniki procesu kształtowania kompetencji uczniowskichGrażyna Cęcelek2. Nauczyciel wczesnej edukacji w roli diagnostyAnna Szkolak-Stępień3. Nauczyciel – mądry doradca ucznia w poszukiwaniu i odkrywaniu wartościDorota Sipińska4. Uczeń w relacji z mistrzem – przywołanie wzorca oratorskiegoMirosław Wójcik5. Znaczenie autorytetu w edukacji szkolnejAdam Przybysz6. Twórczość i kreatywność współczesnego uczniaKatarzyna Miłek7. Dziecko w wieku wczesnoszkolnym jako współtwórca procesu edukacyjnegoMarlena M. Kowalczyk, Wioleta Połajdowicz, Elżbieta Smolarek8. Odkrywanie przez dociekanie jako strategia dynamizowania rozwoju umiejętności dostrzegania problemów u uczniów edukacji wczesnoszkolnejAnna Ozga9. Wzbogacanie szans edukacyjnych dzieci i młodszych uczniów z wykorzystaniem profilu inteligencji wielorakichTeresa Janicka-Panek10. Stosowanie przez nauczycieli metod aktywizujących w edukacji uczniów niższych klas szkoły podstawowejJolanta Flanz11. Edukacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej – w perspektywie rodziców i nauczycieliJustyna Strykowska-Nowakowska12. Talent to (nie) wszystko, czyli o tym, jak dzieci postrzegają znaczenie zdolności i wysiłkuAgnieszka Leszcz-Krysiak13. Realne szanse szkoły na wychowawcze wsparcie w warunkach pracy zdalnejDaria Modrzejewska, Joanna Paul-Kańska14. Metoda design thinking na poziomie planowania i prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych z uczniamiOlga Zamecka-ZalasNoty autorskie