• Uczeń w szkolnej przestrzeni uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych. Tom 1

Uczeń w szkolnej przestrzeni uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych. Tom 1

  • Autor: Stokowska-Zagdan Elżbieta Woźnicka Elżbieta Cęcelek Grażyna redakcja naukowa
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8270-311-5
  • Data wydania: 2024
  • Liczba stron/format: 266/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

58,00 zł

52,20 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52,20 zł

10% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

Książka analizuje kwestie związane z procesem nauki i edukacją, ze szczególnym uwzględnieniem działań mających na celu wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów. Autorzy przedstawiają różnorodne metody i strategie pedagogiczne, które mogą być stosowane w szkolnej praktyce, aby umożliwić każdemu uczniowi rozwój i realizację jego potencjału. Książka skupia się na tematach takich jak diagnoza potrzeb edukacyjnych, dostosowanie procesu nauczania do indywidualnych umiejętności i możliwości uczniów oraz tworzenie warunków sprzyjających efektywnemu uczeniu się. Autorzy podkreślają także znaczenie współpracy między nauczycielami, rodzicami i innymi specjalistami w obszarze edukacji, by stworzyć kompleksowe wsparcie dla uczniów.

W serii:

        

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Recenzja

Prof. dr hab. Joanna Madalińska-Michalak:

Książka Uczeń w szkolnej przestrzeni uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych koncentruje się na różnych aspektach edukacji i roli nauczycieli w kształtowaniu kompetencji uczniów. Ma ona szeroki zakres tematyczny, obejmujący zagadnienia dotyczące m.in. kreatywności, edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami i nauki zdalnej. Publikacja dostarcza zarówno teoretycznych rozważań, jak i praktycznych wskazówek, co może być cenne dla nauczycieli, badaczy i innych zainteresowanych edukacją. (…) Osoby pracujące jako doradcy edukacyjni, psycholodzy szkolni czy pedagodzy szkolni mogą korzystać z tej książki, aby lepiej zrozumieć różne aspekty pracy z uczniami, w tym z uczniami o specjal- nych potrzebach edukacyjnych. Studenci pedagogiki oraz nauczyciele akademiccy mogą wykorzystać te treści jako materiał do nauki i dyskusji na kursach związanych z edukacją. Chociaż publikacja jest skierowana głównie do profesjonalistów z dziedziny edukacji, to niektóre artykuły mogą być również przydatne dla rodziców, którzy chcą lepiej zrozumieć proces edukacji swoich dzieci i pomóc im w rozwoju. Osoby odpowiedzialne za podejmowanie decyzji w dziedzinie edukacji, takie jak dyrektorzy szkół, kuratorzy oświaty czy politycy edukacyjni, mogą znaleźć tu ważne wskazówki dotyczące zarządzania szkołami i systemami edukacyjnymi. (…) Publikacja może przyczynić się do dalszej dyskusji nad edukacją, wzbogacaniem szans edukacyjnych uczniów oraz nad wartościami i wyzwaniami edukacji, w tym nad złożonością roli nauczyciela we współczesnej szkole.

Autor książki

Stokowska-Zagdan Elżbieta

doktor, profesor PUSB, rektor Państwowej Uczelni im. Stefana Batorego. Zainteresowania naukowe: kształtowanie kooperacji pedagogiki z medycyną, pedagogizowanie pacjentów, związki między naukami biologicznymi i społecznymi.

Woźnicka Elżbieta

dr nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, absolwentka kierunku pedagogika na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Zainteresowania naukowe w obszarze: andragogiki, gerontologii społecznej, surdopedagogiki. Zajmuje się problematyką kształcenia dorosłych, aktywizacji osób starszych, a także zagadnieniami z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej oraz edukacji i sytuacji społeczno-kulturowej osób niesłyszących. Członek Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego i Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego, członek redakcji Rocznika Andragogicznego, zastępca redaktora naczelnego czasopisma Kultura i Wychowanie.

Cęcelek Grażyna

doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, profesor Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego. Autorka i współredaktorka monografii pedagogicznych, skryptów akademickich oraz około 150 artykułów naukowych z pogranicza pedeutologii, pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, społecznej, opiekuńczo-wychowawczej i resocjalizacyjnej, a także z obszaru doradztwa edukacyjno-zawodowego, edukacji permanentnej, e-edukacji i pedagogiki medialnej, opublikowanych w polskich i zagranicznych periodykach oraz monografiach naukowych.

Spis treści:

Wstęp

1. Kompetencje nauczyciela współczesnej szkoły jako ważne wyznaczniki procesu kształtowania kompetencji uczniowskich
Grażyna Cęcelek

2. Nauczyciel wczesnej edukacji w roli diagnosty
Anna Szkolak-Stępień

3. Nauczyciel – mądry doradca ucznia w poszukiwaniu i odkrywaniu wartości
Dorota Sipińska

4. Uczeń w relacji z mistrzem – przywołanie wzorca oratorskiego
Mirosław Wójcik

5. Znaczenie autorytetu w edukacji szkolnej
Adam Przybysz

6. Twórczość i kreatywność współczesnego ucznia
Katarzyna Miłek

7. Dziecko w wieku wczesnoszkolnym jako współtwórca procesu edukacyjnego
Marlena M. Kowalczyk, Wioleta Połajdowicz, Elżbieta Smolarek

8. Odkrywanie przez dociekanie jako strategia dynamizowania rozwoju umiejętności dostrzegania problemów u uczniów edukacji wczesnoszkolnej
Anna Ozga

9. Wzbogacanie szans edukacyjnych dzieci i młodszych uczniów z wykorzystaniem profilu inteligencji wielorakich
Teresa Janicka-Panek

10. Stosowanie przez nauczycieli metod aktywizujących w edukacji uczniów niższych klas szkoły podstawowej
Jolanta Flanz

11. Edukacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej – w perspektywie rodziców i nauczycieli
Justyna Strykowska-Nowakowska

12. Talent to (nie) wszystko, czyli o tym, jak dzieci postrzegają znaczenie zdolności i wysiłku
Agnieszka Leszcz-Krysiak

13. Realne szanse szkoły na wychowawcze wsparcie w warunkach pracy zdalnej
Daria Modrzejewska, Joanna Paul-Kańska

14.  Metoda design thinking na poziomie planowania i prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych z uczniami
Olga Zamecka-Zalas

Noty autorskie   

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę

Q edukacji cyfrowej

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Design thinking. Inspiracje dla dydaktyki

54,00 zł 60,00 zł Netto: 51,43 zł

Edukacja w zmieniającym się społeczeństwie

45,00 zł 50,00 zł Netto: 42,86 zł

Kompetencje cyfrowe i ich cyfrowy rozwój

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Szkoła przyjazna kreatywności. Czynniki sukcesu

54,00 zł 60,00 zł Netto: 51,43 zł

Wokół podstawowych zagadnień pedeutologii

58,50 zł 65,00 zł Netto: 55,71 zł

Przyszłość edukacji. Szkoła przyszłości

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

Pakiet: Uczeń w szkolnej przestrzeni

99,00 zł Netto: 94,29 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł