• Uczeń w przestrzeni społecznej i medialnej. Tom 2

Uczeń w przestrzeni społecznej i medialnej. Tom 2

  • Autor: Cęcelek Grażyna Miller Piotr Klimczyk Piotr redakcja naukowa
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8270-312-2
  • Data wydania: 2024
  • Liczba stron/format: 314/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

70,00 zł

63,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,00 zł

10% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

Książka analizuje rolę ucznia we współczesnym świecie, w którym społeczność i media odgrywają coraz większą rolę w kształtowaniu zachowań i wartości. Autorzy omawiają wpływ społeczności i mediów na rozwój i edukację ucznia, zwracając uwagę na różnorodne aspekty takie jak cyberprzemoc, uzależnienia od internetu czy manipulacje informacyjne.

To istotna lektura dla wszystkich zainteresowanych tematyką edukacji, rozwoju młodzieży i wpływu społeczności i mediów na nasze życie codzienne. Pozwala zrozumieć, jak wykorzystać nowoczesne technologie w sposób pozytywny i jak chronić ucznia przed negatywnymi skutkami nadmiernego eksponowania się w mediach społecznościowych.

W serii:

        

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Recenzja

Prof. dr hab. Joanna Madalińska-Michalak:

Książka Uczeń w przestrzeni społecznej i medialnej odzwierciedla zmiany i wyzwania, z którymi obecnie muszą się zmierzyć uczniowie, ich nauczyciele i rodzice oraz społeczeństwo jako całość. Podejmowany temat jest niezwykle ważny i aktualny. Wpływ mediów społecznościowych, internetu i nowych technologii na życie uczniów i edukację jest coraz bardziej widoczny i znaczący, co objawia się poprzez to, jak uczniowie się uczą, komunikują i funkcjonują w społeczeństwie. Dostęp do ogromnej ilości zasobów edukacyjnych, możliwość zdalnego uczenia się, intensywne korzystanie z mediów społecznościowych przez uczniów ma zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki. Uczniowie muszą być świadomi zagrożeń związanych z korzystaniem z internetu, w tym z cyberprzemocą i innymi formami nadużyć online, stąd edukacja medialna i cyfrowa są kluczowe dla ich bezpieczeństwa. Uczniowie powinni także nauczyć się, jak korzystać z nowych technologii w sposób zrównoważony, zarządzając czasem online i offline oraz dbając o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne. Zakres tematyczny książki jest szeroki i obejmuje zarówno zagadnienia praktyczne, jak i teoretyczne. W ramach podejmowanego w książce tematu poruszane są chociażby takie kwestie, jak: rozwijanie postaw twórczych uczniów, bezpieczeństwo online, uzależnienie dzieci i młodzieży od świata wirtualnego, edukacja medialna, międzykulturowość i kompetencje społeczne, wpływ nowych technologii na rozwój dzieci, rola nauczycieli i rodziców w edukacji medialnej oraz w zarządzaniu wpływem mediów społecznościowych i technologii na uczniów, rola mediów, w tym gier językowych, w edukacji i w kształtowaniu obrazu świata i człowieka. (…) Publikacja stanowi istotny wkład w dziedzinę badań związanych z funkcjonowaniem ucznia w różnych przestrzeniach, w tym z wpływem mediów, technologii i świata wirtualnego na życie uczniów i edukację. Jej znaczenie jest trudne do przecenienia, biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój nowych technologii i coraz większą obecność mediów społecznościowych w życiu młodych ludzi.

Autor książki

Cęcelek Grażyna

doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, profesor Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego. Autorka i współredaktorka monografii pedagogicznych, skryptów akademickich oraz około 150 artykułów naukowych z pogranicza pedeutologii, pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, społecznej, opiekuńczo-wychowawczej i resocjalizacyjnej, a także z obszaru doradztwa edukacyjno-zawodowego, edukacji permanentnej, e-edukacji i pedagogiki medialnej, opublikowanych w polskich i zagranicznych periodykach oraz monografiach naukowych.

Miller Piotr

nauczyciel akademicki, trener, doradca zawodowy, Dziekan Kolegium Społeczno-Ekonomicznego Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego, od wielu lat współpracujący również jako dydaktyk z Uniwersytetem SWPS. Socjolog organizacji i zarządzania, specjalizujący się w problematyce: zarządzania zasobami ludzkimi, przemian rynku pracy, współczesnych modeli karier zawodowych, rozwoju kompetencji awodowych, uczenia osób dorosłych oraz brandingu personalnego.

Klimczyk Piotr

magister psychologii, doktorant na Uniwersytecie Łódzkim, asystent Akademii Nauk Stefana Batorego z siedzibą w Skierniewicach. Badawczo zajmuje się zagadnieniami mieszczącymi się w problematyce cyberpsychologii, psychologii narracyjnej oraz psychologii wychowawczej. Jako praktyk zajmuje się udzielaniem wsparcia psychologicznego uczniom, rodzicom oraz gronu pedagogicznemu w Szkole Podstawowej nr 4 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Skierniewicach.

Spis treści:

Wstęp

1. Rozwijanie postaw twórczych uczniów. Wybrane aspekty
Małgorzata Gajak-Toczek

2. Przestrzeń funkcjonowania ucznia a warunki kryzysowe
Roksolyana Shvay

3. Uczeń w przestrzeni międzykulturowej a możliwość rozwijania kompetencji społecznych przez sztukę
Kamila Lasocińska

4. Dziecko w świecie kultury audiowizualnej z perspektywy rodziców i nauczycieli edukacji elementarnej
Magdalena Grochowalska

5. Uczeń bezpieczny w cyfrowym świecie   
Alojzy Pilich

6. Uzależnienie dzieci i młodzieży od świata wirtualnego
Agnieszka Gołębieska-Wesołowska

7. Znajomość wirtualnej codzienności uczniów wśród psychologów szkolnych na tle innych pracowników szkoły – raport z badań
Piotr Klimczyk

8. Wpływ korzystania z wysokich technologii na rozwój mowy dziecka
Anna Karowicz

9. Nowe media a rozwój dzieci. Rola kontroli rodzicielskiej i edukacji medialnej
Dorota Gawlik

10. Media w przestrzeni edukacyjnej – szanse i zagrożenia (na przykładzie roli gier językowych w kreowaniu obrazu świata i człowieka w mediach tradycyjnych oraz przestrzeni internetowej)
Anna Maćkowiak

11. „Swoje chwalicie, cudzego nie znacie” – nauczyciel wobec pozytywnego wpływu cyberprzestrzeni na funkcjonowanie i rozwój dzieci i młodzieży
Aleksandra Szczygieł

12. Współczesne    metody rozwoju kompetencji pracowniczych i ewaluacja ich efektywności
Piotr Miller

13. Rola efektywnego procesu doradczego w świadomym planowaniu przyszłości przez ucznia
Barbara Sikora

14. Ukraińskie dzieci w zagranicznych szkołach: nowe doświadczenia i potrzeby
Nellia Nychkalo

15. „Rozpad słońca – ostateczny kataklizm globu”, czyli uczeń wobec technologicznej paidei późnego kapitalizmu. Między biopolityką a psychowładzą
Tomasz Krakowiak

Noty autorskie

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę

Q edukacji cyfrowej

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Kompetencje cyfrowe i ich cyfrowy rozwój

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Szkoła przyjazna kreatywności. Czynniki sukcesu

54,00 zł 60,00 zł Netto: 51,43 zł

Przyszłość edukacji. Szkoła przyszłości

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

Pakiet: Uczeń w szkolnej przestrzeni

99,00 zł Netto: 94,29 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł