Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,00 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Książka analizuje rolę ucznia we współczesnym świecie, w którym społeczność i media odgrywają coraz większą rolę w kształtowaniu zachowań i wartości. Autorzy omawiają wpływ społeczności i mediów na rozwój i edukację ucznia, zwracając uwagę na różnorodne aspekty takie jak cyberprzemoc, uzależnienia od internetu czy manipulacje informacyjne. To istotna lektura dla wszystkich zainteresowanych tematyką edukacji, rozwoju młodzieży i wpływu społeczności i mediów na nasze życie codzienne. Pozwala zrozumieć, jak wykorzystać nowoczesne technologie w sposób pozytywny i jak chronić ucznia przed negatywnymi skutkami nadmiernego eksponowania się w mediach społecznościowych.W serii:
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Prof. dr hab. Joanna Madalińska-Michalak: Książka Uczeń w przestrzeni społecznej i medialnej odzwierciedla zmiany i wyzwania, z którymi obecnie muszą się zmierzyć uczniowie, ich nauczyciele i rodzice oraz społeczeństwo jako całość. Podejmowany temat jest niezwykle ważny i aktualny. Wpływ mediów społecznościowych, internetu i nowych technologii na życie uczniów i edukację jest coraz bardziej widoczny i znaczący, co objawia się poprzez to, jak uczniowie się uczą, komunikują i funkcjonują w społeczeństwie. Dostęp do ogromnej ilości zasobów edukacyjnych, możliwość zdalnego uczenia się, intensywne korzystanie z mediów społecznościowych przez uczniów ma zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki. Uczniowie muszą być świadomi zagrożeń związanych z korzystaniem z internetu, w tym z cyberprzemocą i innymi formami nadużyć online, stąd edukacja medialna i cyfrowa są kluczowe dla ich bezpieczeństwa. Uczniowie powinni także nauczyć się, jak korzystać z nowych technologii w sposób zrównoważony, zarządzając czasem online i offline oraz dbając o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne. Zakres tematyczny książki jest szeroki i obejmuje zarówno zagadnienia praktyczne, jak i teoretyczne. W ramach podejmowanego w książce tematu poruszane są chociażby takie kwestie, jak: rozwijanie postaw twórczych uczniów, bezpieczeństwo online, uzależnienie dzieci i młodzieży od świata wirtualnego, edukacja medialna, międzykulturowość i kompetencje społeczne, wpływ nowych technologii na rozwój dzieci, rola nauczycieli i rodziców w edukacji medialnej oraz w zarządzaniu wpływem mediów społecznościowych i technologii na uczniów, rola mediów, w tym gier językowych, w edukacji i w kształtowaniu obrazu świata i człowieka. (…) Publikacja stanowi istotny wkład w dziedzinę badań związanych z funkcjonowaniem ucznia w różnych przestrzeniach, w tym z wpływem mediów, technologii i świata wirtualnego na życie uczniów i edukację. Jej znaczenie jest trudne do przecenienia, biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój nowych technologii i coraz większą obecność mediów społecznościowych w życiu młodych ludzi.
doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, profesor Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego. Autorka i współredaktorka monografii pedagogicznych, skryptów akademickich oraz około 150 artykułów naukowych z pogranicza pedeutologii, pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, społecznej, opiekuńczo-wychowawczej i resocjalizacyjnej, a także z obszaru doradztwa edukacyjno-zawodowego, edukacji permanentnej, e-edukacji i pedagogiki medialnej, opublikowanych w polskich i zagranicznych periodykach oraz monografiach naukowych.
nauczyciel akademicki, trener, doradca zawodowy, Dziekan Kolegium Społeczno-Ekonomicznego Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego, od wielu lat współpracujący również jako dydaktyk z Uniwersytetem SWPS. Socjolog organizacji i zarządzania, specjalizujący się w problematyce: zarządzania zasobami ludzkimi, przemian rynku pracy, współczesnych modeli karier zawodowych, rozwoju kompetencji awodowych, uczenia osób dorosłych oraz brandingu personalnego.
magister psychologii, doktorant na Uniwersytecie Łódzkim, asystent Akademii Nauk Stefana Batorego z siedzibą w Skierniewicach. Badawczo zajmuje się zagadnieniami mieszczącymi się w problematyce cyberpsychologii, psychologii narracyjnej oraz psychologii wychowawczej. Jako praktyk zajmuje się udzielaniem wsparcia psychologicznego uczniom, rodzicom oraz gronu pedagogicznemu w Szkole Podstawowej nr 4 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Skierniewicach.
Spis treści:Wstęp1. Rozwijanie postaw twórczych uczniów. Wybrane aspektyMałgorzata Gajak-Toczek2. Przestrzeń funkcjonowania ucznia a warunki kryzysoweRoksolyana Shvay3. Uczeń w przestrzeni międzykulturowej a możliwość rozwijania kompetencji społecznych przez sztukęKamila Lasocińska4. Dziecko w świecie kultury audiowizualnej z perspektywy rodziców i nauczycieli edukacji elementarnejMagdalena Grochowalska5. Uczeń bezpieczny w cyfrowym świecie Alojzy Pilich6. Uzależnienie dzieci i młodzieży od świata wirtualnegoAgnieszka Gołębieska-Wesołowska7. Znajomość wirtualnej codzienności uczniów wśród psychologów szkolnych na tle innych pracowników szkoły – raport z badańPiotr Klimczyk8. Wpływ korzystania z wysokich technologii na rozwój mowy dzieckaAnna Karowicz9. Nowe media a rozwój dzieci. Rola kontroli rodzicielskiej i edukacji medialnejDorota Gawlik10. Media w przestrzeni edukacyjnej – szanse i zagrożenia (na przykładzie roli gier językowych w kreowaniu obrazu świata i człowieka w mediach tradycyjnych oraz przestrzeni internetowej)Anna Maćkowiak11. „Swoje chwalicie, cudzego nie znacie” – nauczyciel wobec pozytywnego wpływu cyberprzestrzeni na funkcjonowanie i rozwój dzieci i młodzieżyAleksandra Szczygieł12. Współczesne metody rozwoju kompetencji pracowniczych i ewaluacja ich efektywnościPiotr Miller13. Rola efektywnego procesu doradczego w świadomym planowaniu przyszłości przez uczniaBarbara Sikora14. Ukraińskie dzieci w zagranicznych szkołach: nowe doświadczenia i potrzebyNellia Nychkalo15. „Rozpad słońca – ostateczny kataklizm globu”, czyli uczeń wobec technologicznej paidei późnego kapitalizmu. Między biopolityką a psychowładząTomasz KrakowiakNoty autorskie