Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zespół Aspergera, zespół Downa, afazja, autyzm, upośledzenie w stopniu lekkim, z niedosłuchem. W poradniku zamieszczone są wzory opinii wydawanej dla rodziców, zespołu orzekającego oraz wzór karty zajęć rewalidacyjnych oraz korekcyjno-kompensacyjnych.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I. OGÓLNE ZASADY PRACY Z UCZNIEM PODCZAS TERAPII PEDAGOGICZNEJ
Metoda Dobrego Startu Zastosowanie Metody Dobrego Startu
Rozdział II. POCZĄTKI
Jak rozpocząć naukę czytania? Scenariusz zajęć dla uczniów przygotowujących się do nauki czytania Jak przygotować dziecko do nauki pisania? Scenariusz zajęć – dla dzieci rozpoczynających przygodę z pisaniem
Rozdział III. FUNKCJE WZROKOWE – SCENARIUSZE
Temat: Czego tutaj brakuje? Temat: Spacer po lesie Temat: Obrazki Temat: Zabawa kolorem Temat: Jaki to wyraz, zdanie? Temat: Rodzinna wycieczka Temat: Zabawa słowem Temat: Jedna litera Temat: Wiosna, lato, jesień, zima Temat: Co tutaj nie pasuje?
Rozdział IV. FUNKCJE SŁUCHOWO-JĘZYKOWE
Scenariusze zajęć – usprawnianie funkcji słuchowo-językowych Temat: Nadaj tytuł Temat: Dokończ Temat: Jaka to melodia? Temat: Pomyśl, zamaluj i odpowiedz Temat: Głoski Temat: Co słyszysz? Temat: Głoska, sylaba, wyraz Temat: Coraz więcej Temat: Dźwięki Temat: Opowiem Ci bajkę
Rozdział V. KOORDYNACJA WZROKOWO-RUCHOWA
Temat: Patrz i pisz Temat: Przeciwieństwa Temat: Skojarz mnie! Temat: Zagadki Temat: Owoce i warzywa Temat: Zabawki Temat: Figury geometryczne Temat: Ułóż to, co ja Temat: Jesień
Rozdział VI. SCENARIUSZE ZAJĘĆ
Scenariusz zajęć dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera Temat: Emocje Scenariusz zajęć dla uczniów z niedosłuchem lub słabosłyszących Temat: Posłuchaj i opowiedz Scenariusz zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Temat: Znajdź, powtórz, pogrupuj Scenariusz zajęć dla uczniów z zaburzoną koncentracją uwagi Temat: Litery i cyfry Scenariusz zajęć dla uczniów z zespołem Downa Temat: Dwuznaki Scenariusz zajęć dla uczniów słabowidzących Temat: Ćwiczenia liter mylonych Scenariusz zajęć dla ucznia z afazją Temat zajęć: „Opowiedz mi...!”
Rozdział VII. PROGRAMY REWALIDACJI
Program rewalidacji dla ucznia ze stwierdzonym niedosłuchem Program rewalidacji dla ucznia z autyzmem Program rewalidacji dla ucznia z afazją Program rewalidacji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
Rozdział VIII. ZAMIAST ZAKOŃCZENIA
Wzór opinii wystawianej dla rodziców w celu przedłożenia innym specjalistom Wzór Karty Zajęć Specjalistycznych (np. korekcyjno-kompensacyjne) Wzór Karty Zajęć Rewalidacyjnych
Bibliografia
Rozdział III. Funkcje wzrokowe – scenariusze
Anna Radwańska pedagog i terapeuta pedagogiczny. Pracuje z małymi dziećmi mającymi liczne problemy (zaburzona percepcja wzrokowa, słuchowa, koncentracja uwagi, afazja, autyzm, mutyzm, zespół Downa). Autorka artykułów dla portali parentingowych oraz dla czasopisma Baby Junior. Prowadzi blog: http://przyjaznypedagog.blogspot.com/
BibliografiaBogdanowicz M., Diagnoza dysleksji rozwojowej w Polsce, cyt. za: Diagnoza dysleksji, pod red. B. Kaja, Bydgoszcz 2003, s. 19.Bogdanowicz M., Leworęczność u dzieci, Warszawa 1987.Bogdanowicz M., O dysleksji, czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu – odpowiedzi na pytania rodziców i nauczycieli, Lubin 1994.Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji, dysortografii i dysgrafii, Gdańsk 2012.Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji. Problem i diagnozowanie, Gdańsk 2002.Bogdanowicz M., Adryjanek A., Uczeń z dysleksją w szkole, Gdynia 2007.Bogdanowicz M., Adryjanek A., Rożyńska M., Uczeń z dysleksją w domu: poradnik nie tylko dla rodziców, Gdynia 2007.Bogdanowicz M., Bućko A., Czabaj R., Modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z dysleksja, Gdynia 2008.Broniewski W., Wiewiórka, Wiersze. Brzechwa J., Akademia Pana Kleksa, Kraków 2014.Cieszyńska J., Poradnik dla nauczycieli i rodziców – kocham uczyć, Kraków 2015.Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole. Poradnik dla Nauczycieli, Warszawa 1996.Grabałowska K., Jastrząb J., Mickiewicz J., Wojak M., Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu. Poradnik metodyczny do terapii dzieci dyslektycznych, Toruń 1996.Grimm B., O wilku i siedmiu koźlątkach, Warszawa 2014.Kopyść S., Wybrane ćwiczenia doskonalące umiejętność cichego czytania ze zrozumieniem, „Nauczanie Początkowe” 1992/93, nr 4.
Załącznik 1. DJ MIKI - Ręce do góryZałącznik 2. Głowa, ramiona, kolana, piętyZałącznik 3. Odgłosy naturyZałącznik 4. Odgłosy zwierząt
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących.W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psych..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość...
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Psychoedukacja jest jedną z kluczowych metod terapeutycznych na początkowym etapie terapii. Jej znaczenie w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu jest ogromne. Dzięki niej pacjent staje się współodpowiedzialny za własne leczenie, a zdobywana wiedza ułatwia identyfikację z własną chorobą oraz buduje motywację do dalszego leczenia. Tylko jak tego dokonać? Każdy terapeuta doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromnego wysiłku wymaga jego praca.Książka będąca efektem wieloletniej ..
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zes..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Publikacja uwzględnia zakres wiedzy w ramach programów dydaktycznych wydziałów prawa, administracji i nauk o bezpieczeństwie. Autorami poszczególnych tekstów są doświadczeni praktycy i naukowcy z danej dziedziny naukowej. Struktura książki różni się nieco od powszechnie przyjętych układów w innych publikacjach. Obszernie bowiem uwzględniono statystykę kryminalną w Polsce, przestępstwa z nienawiści, podkultury przestępcze, profil sprawców i ofiar przestępstw rozbójniczych, przestępczość nieletnic..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł