Terapeutyczne zabawy w integracji sensorycznej
- Autor: Wieczór Elżbieta Szmalec Jacek Brzuzy Grzegorz redakcja naukowa
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-918-0
- Data wydania: 2019
- Liczba stron/format: 166/141 x 218 mm
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
44,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,10 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Publikacja przedstawia zabawy terapeutyczne do integracji sensorycznej z propozycjami ćwiczeń i narzędzi diagnostycznych możliwych do wykorzystania w przedszkolu i szkole. Zawarte są w niej także wybrane narzędzia diagnostyczne do przetwarzania sensorycznego i rozwoju motoryki u dzieci, m.in. lista kontrolna sensoryczno-motoryczna, arkusz obserwacji klinicznej oraz kwestionariusz lateralizacji.
Autorami niniejszej publikacji są specjaliści z zakresu medycyny, terapii i edukacji wczesnej, pedagogiki specjalnej i fizjoterapii.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Recenzja
dr hab. Dorota Podgórska-Jachnik, prof. UKW:
(...) praca obejmuje ściśle to, co zapowiada w tytule: całe bogactwo propozycji metodycznych, dobranych pod kątem znaczenia dla aktywizacji sensoryczno-motorycznej dziecka i kształtowania jego integracji sensorycznej. Ćwiczenia są przemyślane, dobrze opisane pod kątem ich funkcji, co pełni podwójną rolę – podsuwa Czytelnikowi gotowe propozycje do wykonania, ale także uczy patrzenia na ciało dziecka i jego funkcje sensoryczno-motoryczne.
Fragment książki
Zabawy i ćwiczenia sensoryczne i motoryczne dla dzieci w wieku przedszkolnym
Autor książki
Wieczór Elżbieta Szmalec Jacek Brzuzy GrzegorzSpis treści:
Część I. Strategie terapeutyczne w Integracji Sensorycznej – przykłady ćwiczeń i zabaw „Cyrk Sensoryczny”
1. Zabawy i ćwiczenia sensoryczne z dzieckiem
2. Zabawy motoryczne i sensoryczne z dziećmi
3. Zabawy i ćwiczenia sensoryczne i motoryczne dla dzieci w wieku przedszkolnym
4. Strategie terapeutyczne do wykorzystania przez rodziców i nauczycieli
5. Obserwacja kliniczna dziecka z zastosowaniem prób diagnostycznych
6. Ćwiczenia motoryczne (z zastosowaniem piłek, woreczków, taśmy) w terapii ręki i koordynacji
7. Sensoryczne karty pracy indywidualnej dziecka
Część II. Wybrane narzędzia diagnostyczne do badania przetwarzania sensorycznego i rozwoju motoryki u dzieci
1. Listy kontrolne sensoryczno-motoryczne
2. Obserwacja dziecka z problemami przetwarzania sensorycznego
3. Kwestionariusz do oceny lateralizacji