Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,10 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Publikacja przedstawia zabawy terapeutyczne do integracji sensorycznej z propozycjami ćwiczeń i narzędzi diagnostycznych możliwych do wykorzystania w przedszkolu i szkole. Zawarte są w niej także wybrane narzędzia diagnostyczne do przetwarzania sensorycznego i rozwoju motoryki u dzieci, m.in. lista kontrolna sensoryczno-motoryczna, arkusz obserwacji klinicznej oraz kwestionariusz lateralizacji.Autorami niniejszej publikacji są specjaliści z zakresu medycyny, terapii i edukacji wczesnej, pedagogiki specjalnej i fizjoterapii.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
dr hab. Dorota Podgórska-Jachnik, prof. UKW:(...) praca obejmuje ściśle to, co zapowiada w tytule: całe bogactwo propozycji metodycznych, dobranych pod kątem znaczenia dla aktywizacji sensoryczno-motorycznej dziecka i kształtowania jego integracji sensorycznej. Ćwiczenia są przemyślane, dobrze opisane pod kątem ich funkcji, co pełni podwójną rolę – podsuwa Czytelnikowi gotowe propozycje do wykonania, ale także uczy patrzenia na ciało dziecka i jego funkcje sensoryczno-motoryczne.
Zabawy i ćwiczenia sensoryczne i motoryczne dla dzieci w wieku przedszkolnym
adiunkt Katedrze Edukacji Wczesnej i Obywatelskiej, Instytut Nauk Pedagogicznych.Zainteresowania naukowo-badawcze skupia wokół współczesnych zagadnień pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, edukacji językowej i literackiej, alternatyw w obszarze pedagogiki dziecka, problematyki językowego obrazu świata w narracjach dzieci, świadomości metapoznawczej i metajęzykowej w uczeniu (się), oceniania rozwojowego i trudności w uczeniu się. W nurcie współczesnych badań nad dzieciństwem dokonuje analizy standardów jakości w instytucjach wczesnej opieki i edukacji.
dr nauk społecznych w zakresie pedagogiki, terapeuta SI (II stopień), oligofrenopedagog, terapeuta zajęciowy, terapeuta NDT Bobath w terapii zajęciowej, międzynarodowy trener masażu Shantala, rewalidator osób chorych, terapeuta Prehtla, fizjoterapeuta, terapeuta monachijskiej funkcjonalnej diagnostyki rozwojowej, trener metody INPP, certyfikowany diagnosta ADOS-2, ASRS (autyzm), terapeuta metody AHA. Pracuje w SOSW w Szymanowie k./Morąga, w Ostródzie prowadzi własny gabinet terapeutyczny. Związany jest z Mazurskim Centrum Szkoleń, gdzie prowadzi szkolenia z zakresu: terapii ręki, metody INPP, masażu Shantala, DCD (rozwojowych zaburzeń koordynacji ruchowej). Uczestnik wielu konferencji na terenie Polski, jak i poza granicami. Autor licznych artykułów o tematyce terapeutycznej. Prekursor Terapii ręki w Polsce.
dr nauk pedagogicznych, w roku 2011 obronił pracę doktorską na temat: "Związek z edukacją zdrowotną, a jakością życia osób z trwałym i postępującym uszkodzeniem wzroku". Promotorem pracy był prof. dr hab. Stanisław Kowalik, a recenzentami byli: prof. nadz. Marzenna Zaorska, prof. dr hab. Roman Ossowski. Jest pedagogiem, tyflopedagogiem, psychologiem i terapeutą integracji sensorycznej oraz instruktorem masażu Shantala Special Care. Jest asolwentem UMK w Toruniu, APS w Warszawie, UKW w Bydgoszczy, WSB w Toruniu.Jest specjalistą w zakresie problemów osób z niepełnosprawnością ze szczególnym uwzględnieniem osób niewidomych i niedowidzących. Jest zatrudniony w Fundacji Społeczno-Charytatywnej "Pomoc Rodzinie i Ziemi", która prowadzi Hospicjum dla Dzieci "Nadzieja"
Spis treści:Część I. Strategie terapeutyczne w Integracji Sensorycznej – przykłady ćwiczeń i zabaw „Cyrk Sensoryczny”1. Zabawy i ćwiczenia sensoryczne z dzieckiem2. Zabawy motoryczne i sensoryczne z dziećmi3. Zabawy i ćwiczenia sensoryczne i motoryczne dla dzieci w wieku przedszkolnym4. Strategie terapeutyczne do wykorzystania przez rodziców i nauczycieli5. Obserwacja kliniczna dziecka z zastosowaniem prób diagnostycznych6. Ćwiczenia motoryczne (z zastosowaniem piłek, woreczków, taśmy) w terapii ręki i koordynacji7. Sensoryczne karty pracy indywidualnej dzieckaCzęść II. Wybrane narzędzia diagnostyczne do badania przetwarzania sensorycznego i rozwoju motoryki u dzieci1. Listy kontrolne sensoryczno-motoryczne2. Obserwacja dziecka z problemami przetwarzania sensorycznego3. Kwestionariusz do oceny lateralizacji