• Techniki perswazyjne

Techniki perswazyjne

  • Autor: Michał Gajlewicz
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-000-5
  • Data wydania: 2009
  • Liczba stron/format: 256/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 43.00 zł

    38.70 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Książka zawiera opis sposobów oddziaływania na ludzi, wpływania na posta­wy i zachowania. Omówione zostały tylko techniki perswazyjne, które są stosowane w bardziej klasyczny i zinstytucjonalizowany sposób, przede wszystkim w ramach promocji i reklamy, a także niektórych dziedzin pokrewnych. W większości publikacji na ten temat omawia się głównie językowe i erystyczne aspekty prze­konywania.

Praca wychodzi poza tak określoną problematykę, ukazuje także inne możliwości, wynikające np. ze sposobów umieszczania lub mody?kacji przekazów perswazyjnych albo wyboru innej drogi dotarcia do odbiorców.
Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Perswazja

1. Pojęcie perswazji
2. Technika perswazyjna
3. Masowe komunikowanie
4. Podejście prakseologiczne
5. Skuteczność a efektywność

Rozdział 2. Reklama

1. Pojęcie i istota reklamy
2. Pojęcia pokrewne (propaganda, public relations, promocja, opinia publiczna)
2.1. Propaganda
2.2. Public relations
2.3. Promocja
2.4. Opinia publiczna

Rozdział 3. Techniki perswazyjne

1. Techniki perswazyjne jako narzędzie oddziaływania
1.1. Pojęcie techniki perswazyjnej (źródłosłów, istota pojęcia)
1.2. Próby klasyfikacji technik perswazyjnych (sposoby ujmowania zagadnienia, kryteria klasyfikacji)
1.3. Techniki perswazyjne a argumenty i oddziaływanie za pomocą środków językowych
2. Rodzaje technik perswazyjnych
2.1. Inne techniki

Rozdział 4. Wyniki analizy zawartości

Zakończenie

Bibliografia

Aneks 1. Klucz kodowy zastosowany do analizy


Michał Gajlewicz

dr hab. - od 1972 roku związany z Instytutem Dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie pełnił m.in. funkcje wicedyrektora i dyrektora. Od 2003 roku wykłada także w Wyższej Szkole Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi i w innych uczelniach w Polsce. Odbył staże zagraniczne (Niemcy, Kanada). Zakres zainteresowań naukowych i badawczych obejmuje zagadnienia reklamy, nowych technologii w masowym komunikowaniu oraz analiz opinii publicznej. Z wykształcenia jest socjologiem; prowadził badania oraz analizy zawartości mediów dla celów naukowych i praktycznych. Jest autorem licznych publikacji w czasopismach i książkach.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane