Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36.00 zł
10% taniej
Teatr Forum stanowi narzędzie pracy ze społecznościami, wspierające takie wartości jak wolność, relacje międzyludzkie, poczucie sprawiedliwości, poczucie wpływu samoskuteczności, możliwość samorealizacji. Metodologia Teatru Forum koresponduje z wartościami kreującymi dialogiczne relacje człowieka ze światem. Dialog w Teatrze Forum oznacza, że kształt rzeczywistości jest negocjowany zarówno przez widzów, jak i aktorów, a podstawową zasadą jest demokracja. Teatr Forum polega na generowaniu pytań, szukaniu raczej różnorodnych strategii rozwiązania problemu, niż dawaniu jednoznacznych, gotowych odpowiedzi. „Dzieje się tak, ponieważ Teatr Forum nie jest teatrem propagandowym, nie jest starym teatrem dydaktycznym. Jest teatrem pedagogicznym w tym sensie, że my wszyscy uczymy się razem, aktorzy i publiczność” (Augusto Boal, Games for Actors and Non-actors ). W Teatrze Forum publiczność i aktorzy są równie kompetentnymi osobami, które mogą znać odpowiedzi na postawione pytania. Mogą ich nie znać, ale na pewno są zainteresowane ich poszukiwaniem. Publikacja składa się z dwóch części. Pierwsza z nich dotyczy teorii i metodyki Teatru Forum. Opisuje jego procedurę i cechy konstytutywne. Pokazuje, w jaki sposób zbudować Teatr Forum, poczynając od budowy grupy, poprzez pracę z pojęciami: opresji, ról i statusu, poczucia mocy i sprawstwa, aż po budowę samego przedstawienia. Druga część opisuje próbę wykorzystania Teatru Forum w projekcie profilaktyki bierności społecznej młodych ludzi określanych jako NEETs. Partner wydania:
Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Teatr Forum
1.1. Procedura Teatru Forum 1.2. Jak (dlaczego) działa Teatr Forum? 1.2.1. Dynamizacja vs katharsis 1.2.2. Homogeniczność widzów i aktorów 1.2.3. Edukacja rówieśnicza (peer education) 1.2.4. Działanie 1.2.5. Demokracja i rola jokera 1.3. Ludzie Teatru Forum 1.3.1. Augusto Boal 1.3.2. Adrian Jackson 1.3.3. Teatr Forum w Polsce
Rozdział 2. Budowanie Teatru Forum
2.1. Budowanie grupy 2.1.1. Ćwiczenia otwierające grupę 2.1.2. Ćwiczenia ułatwiające poznawanie się 2.1.3. Ćwiczenia na wypracowanie zasad pracy i współpracy, norm grupowych 2.1.4. Ćwiczenia budujące i wzmacniające tożsamość grupową 2.2. Praca z pojęciem opresji, ról i statusu, poczucia mocy i sprawstwa 2.3. Budowanie przedstawienia 2.3.1. Przywołanie historii opresji 2.3.2. Budowanie fabuły i bohaterów 2.3.3. Improwizowanie dialogów, budowanie scen 2.3.4. Wzmocnienie scen środkami teatralnymi/technikami dramowymi 2.3.5. Przedstawienie. Improwizacja sytuacji w interwencjach
Rozdział 3. neetS – grupa formalnie bierna
3.1. Krótka historia NEET 3.2. NEETs w Europie 3.3. Klastry NEETs
Rozdział 4. Projekt „act your job” jako przykład zastosowania teatru Forum w profilaktyce bierności społecznej młodzieży – neetS
4.1. Założenia projektu „Act Your Job” 4.2. Wykorzystanie Teatru Forum w realizacji projektu 4.3. Marta, nie przegap tego! – szkic scenopisu
Bibliografia
prof. dr hab. Krystyna Pankowska: Książka Kamili Witerskiej „Teatr Forum” to interesująca i wartościowa książka, która zapełniając lukę w publikacjach i badaniach nad edukacją teatralną, może jednocześnie stać się inspiracją i punktem wyjścia do następnych badań na styku teatr-drama-edukacja. Książka, która powinna znajdować się w podręcznej biblioteczce każdego praktyka teatralnych działań twórczych, kierowana jest jednocześnie do szerszego grona odbiorców. Przedstawione w niej propozycje mogą bowiem mieć zastosowanie w wielu sytuacjach edukacyjnych, począwszy od pracy w placówkach oświatowych, aż po różnego rodzaju pozainstytucjonalne inicjatywy grup środowiskowych zaangażowanych społecznie. Odbiorcami książki będą zatem studenci kierunków pedagogicznych, zainteresowanych pedagogiką w działaniu, jak i działający społecznie animatorzy kultury, nauczyciele i wychowawcy.
Kamila Witerska adiunkt w Katedrze Pedagogiki Twórczości Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki uzyskała na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Interesuje się dramą, stymulowaniem motywacji i kreatywnego myślenia a także mechanizmami wpływu społecznego na procesy uczenia się. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w pracy dramą z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Jest autorką pierwszej w Polsce publikacji dotyczącej porównania metody dramy stosowanej w różnych grupach wiekowych.
38.70 zł 43.00 zł Cena netto: 36.86 zł
42.30 zł 47.00 zł Cena netto: 40.29 zł
31.50 zł 35.00 zł Cena netto: 30.00 zł
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
41.40 zł 46.00 zł Cena netto: 39.43 zł
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
35.10 zł 39.00 zł Cena netto: 33.43 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..