• Szkoła w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą

Szkoła w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą

  • Autor: Beata Szurowska redakcja naukowa
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-747-6
  • Data wydania: 2020
  • Liczba stron/format: 348/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 69.00 zł

    62.10 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Cykl książek Zdążyć z pomocą obejmuje cztery pozycje:
Przedszkole w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą
Szkoła w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą
Rodzina w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą. Część 1

Rodzina w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą. Część 2

Poszczególne rozdziały w książkach napisane zostały przez specjalistów w danej dziedzinie, którzy oprócz teorii zajmują się również określonym problemem w praktyce. Każdy rozdział oprócz  podstaw teoretycznych, dotyczących omawianego zagadnienia, zawiera również rady, wskazówki metodyczne, przykłady zabaw, utworów, które można wykorzystać w codziennych działaniach organizowanych przez nauczycieli w przedszkolu i szkole oraz przez rodziców w domu.

W prezentowanej publikacji przedstawione zostały zagrożenia współczesnego świata, sytuacje trudne, problemy wychowawcze w perspektywie szkoły oraz wskazówki, jak sobie z nimi radzić i jak pomóc dzieciom. Książka przedstawia problemy związane z rozwojem i wychowaniem zarówno małych, jak i starszych uczniów oraz sytuacje trudne, z którymi może spotkać się nauczyciel w szkole, tj.:
- wagary, niepowodzenia szkolne, niechęć do nauki;   
- rozstanie rodziców;   
- trudności w uczeniu się czytania i pisania;  
- przyczyny niepowodzeń w nauce matematyki;   
- szkoła wobec objawów niedostosowania społecznego;
- zagrożenia cyberprzestrzeni;   
- szkoła a rozwój ucznia zdolnego;   
- uczeń z niepełnosprawnością (niesłyszący, słabo słyszący, niewidomy).

Wskazówki, pomoce dydaktyczne pomogą nauczycielom zrozumieć problem, będą podpowiedzią przed spotkaniem z rodzicami. Nauczyciele i rodzice otrzymają również konkretne rozwiązania metodyczne i wychowawcze.

Spis treści:

Wstęp

Beata Szurowska
Mały uczeń w szkole – wybrane sytuacje trudne

Joanna Zalewska
Wagary, niepowodzenia szkolne, niechęć do nauki. Jak szkoła może pomóc dziecku

Agnieszka Gąstoł
Zadania szkoły w opiece nad dzieckiem znajdującym się w sytuacji rozstania rodziców

Karolina Skarbek
Uczeń ze specyficznymi trudnościami w  uczeniu się czytania i pisania. Jak szkoła może wspierać rozwój dziecka w zakresie nabywania kompetencji polonistycznych

Monika Czajkowska
Przyczyny niepowodzeń w nauce matematyki. Jak szkoła może wspierać rozwój dziecka w zakresie rozwijania zdolności myślenia i nabywania kompetencji matematycznych

Dominika Bardzińska
Uczeń zdolny w szkole. Jak szkoła może wspierać rozwój dziecka

Joanna Pajączkowska
Zagrożenia i pierwsza pomoc w szkole

Anna Dymek-Kucińska, Beata Szurowska
Nadwaga i otyłość u dziecka w wieku szkolnym. Jak szkoła może pomóc dziecku i rodzinie

Aleksandra Lukasek
Przemoc w rodzinie. Jak szkoła może pomóc dziecku

Aleksandra Lukasek
Kradzieże, rozboje, nieletni przestępcy. Działania szkoły w obliczu objawów niedostosowania społecznego

Anna Andrzejewska, Adam Andrzejewski
Wyzwania dla szkoły wobec zagrożeń cyberprzestrzeni

Beata Szurowska
Anoreksja i bulimia. Działania szkoły w zakresie profilaktyki oraz wspierania chorych w powrocie do zdrowia

Dariusz Sarzała
Zażywanie narkotyków i innych substancji psychoaktywnych. Działania szkoły w zakresie zapobiegania oraz profilaktyki uzależnień

Agnieszka Gąstoł, Beata Szurowska
Uczeń z ADHD. Jak szkoła może wspierać rozwój dziecka

Kamila Miler-Zdanowska, Beata Sawicka
Uczeń niewidomy. Jak szkoła może wspierać rozwój dziecka

Katarzyna Wereszka
Uczeń niesłyszący i słabo słyszący. Jak szkoła może wspierać rozwój dziecka

Patrycja Jurkiewicz
Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną. Jak szkoła może  wspierać rozwój dziecka

Beata Szurowska
Edukacja włączająca. Jak szkoła może wspierać rozwój dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Noty o autorach

dr hab. Elżbieta Sałata, prof. nadzw. UTH:

Publikacja wpisuje się w nurt dyskusji na temat konieczności zmian w edukacji szkolnej uczniów edukacji wczesnoszkolnej oraz w nurt dyskusji na temat konieczności poszukiwań nowych i jeszcze bardziej skutecznych rozwiązań, które będą zaakceptowane przez nauczycieli. Książka jest dobrą propozycją lektury dla nauczycieli, kandydatów do zawodu nauczycielskiego.

dr hab. Teresa Janicka-Panek, prof. WSBiNoZ:

W monografii podjęto niezwykle aktualne zagadnienia, wpisujące się w organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i placówkach oświatowych. Książka zawiera treści niezwykle przydatne nauczycielom i rodzicom uczniów. Przedkłada Czytelnikom materiał przygotowany teoretycznie i praktycznie.

Beata Szurowska
doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki; adiunkt w Instytucie Pedagogiki w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Autorka licznych książek i artykułów na temat zaburzeń odżywiania oraz wychowania i wspomagania rozwoju małych dzieci. Od wielu lat współpracuje z wydawnictwami edukacyjnymi (jest autorką podręczników, pakietów dla dzieci, pomocy dydaktycznych dla dzieci i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz opowiadań, wierszy, słuchowisk radiowych). Jest laureatem Nagrody im. W. Hulewicza (przyznanej za poezję i eseistykę) i Nagrody im. L. Wiszniewskiego (przyznanej za twórczość dla dzieci). Zainteresowania naukowe i badawcze: kompleksowe wspomaganie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, zaburzenie odżywiania.

redakcja naukowa

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane