Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52.20 zł
10% taniej
Monografia stanowi zbiór tekstów skoncentrowanych wokół dyskusji na temat szkoły, nauczyciela oraz kształcenia ustawicznego. Adresowana jest do pedagogów, nauczycieli, wychowawców, rodziców i opiekunów dzieci i młodzieży, również ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Tematyka monografii stanowi także przyczynek do podjęcia cyklu debat i dyskusji na temat roli i zadań szkoły, wizerunku współczesnego nauczyciela, a także miejsca ucznia (dziecka) w procesie edukacyjnym realizowanym w warunkach dynamicznych przeobrażeń społecznych i zmian technologicznych. Wierzymy zatem, że prezentowana publikacja przyczyni się do nowego spojrzenia zarówno na szkolę, nauczyciela, jak i najważniejszy podmiot procesu edukacji, a więc ucznia.
Spis treści:WstępCzęść 1. Szkoła jako przestrzeń edukacyjna wspierająca uczniaAgnieszka Gołębieska-WesołowskaOblicza gotowości szkolnej w realiach współczesnej szkołyJolanta KoniecznyNiepowodzenia szkolne na I etapie edukacyjnym w perspektywie uczniówŁukasz KubieniecFormuła integracyjna w edukacji osób niepełnosprawnychMałgorzata Przybysz-ZarembaDiagnoza pedagogiczna – studium jednego przypadku. W kierunku „autentycznej” pomocy i wsparciaCzęść 2. Nauczyciel – kalejdoskop działań edukacyjnych, pomocowych i wspomagającychJoanna StepaniukNauczyciel wobec procesu zmiany w szkole jako organizacji uczącej sięLidia Grażyna ZielkowskaWspółdziałanie nauczyciela wiodącego i wspomagającego w klasie integracyjnej w edukacji wczesnoszkolnejJolanta FlanzDziałania podejmowane przez nauczycieli liceów ogólnokształcących i techników w tworzeniu klimatu społeczno-wychowawczego klas szkolnych – raport z badańGrażyna CęcelekOptymalizacja procesu kształtowania kompetencji społecznych nauczyciela jako warunek niezbędny dla realizacji konstruktywistycznego modelu edukacji – raport z badańAnna SuchonNauczyciel w jego postmodernistycznej realności – możliwości, fikcje, koniecznościAleksandra SzczygiełBariery komunikacyjne w interakcji nauczyciel – uczeń oraz ich potencjalny wpływ na funkcjonowanie ucznia w szkoleAgnieszka Twaróg-KanusKomunikacja interpersonalna w przestrzeni edukacjiCzęść 3. Kształcenie ustawiczne a potrzeby, wymagania i oczekiwania rynkuTeresa MyjakKształcenie studentów w zakresie przedsiębiorczości a potrzeby rynku pracyAnna KarowiczTrudności w efektywnej pracy logopedy w przedszkolu i szkole oraz rola pedagoga jako ogniwa we wczesnej diagnostyce zaburzeń rozwoju u dzieciElżbieta Stokowska-Zagdan, Lilla Szynkowska, Aleksandra Stankiewicz, Agata BroniszEdukacja zdrowotna jako obszar kształcenia ustawicznego w profilaktyce wybranych chorób stylu życiaTeresa Janicka-PanekKompetencje kluczowe jako zadanie i cel kształcenia – szanse, możliwości i zagrożenia w kontekście niepełnosprawności wychowankaStanisław Myjak, Teresa MyjakKształtowanie kompetencji społecznych wobec oczekiwań rynku pracyNoty o autorach
Wstęp
Małgorzata Przybysz-Zaremba dr hab., prof. PUSB w Skierniewicach. Państwowa Uczelnia im. Stefana Batorego w Skierniewicach. Autorka wielu monografii naukowych (autorskich i współredaktorskich) oraz ponad 180 publikacji wydanych w czasopismach i monografiach naukowych w kraju oraz zagranicą. Zainteresowania naukowo-badawcze: zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży, zachowania suicydalne, agresja, przemoc, pedagogika specjalna, pedagogika resocjalizacyjna, profilaktyka, diagnoza (pedagogiczna, rozwojowa, funkcjonalna), terapia.
Joanna Stepaniuk dr, Państwowa Uczelnia im. Stefana Batorego w Skierniewicach. Zainteresowania naukowe: edukacja międzykulturowa, zjawisko migracji i uchodźstwa, mniejszości narodowe i etniczne w Polsce, przekaz kulturowy w rodzinach imigrantów, socjologia edukacji, prawa dziecka w praktyce edukacyjnej, współczesne problemy pedeutologii.
Aleksandra Szczygieł mgr, Państwowa Uczelnia im. Stefana Batorego w Skierniewicach. Obszary zainteresowań: neuropsychologia i neurodydaktyka, zjawisko empatii, psychologia stresu, psychologia multimediów, wpływ kultury na nabywanie postaw, jungowska psychologia archetypów transkulturowych.
redakcja naukowa
22.50 zł 45.00 zł Cena netto: 21.43 zł
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
41.40 zł 46.00 zł Cena netto: 39.43 zł
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
85.50 zł 95.00 zł Cena netto: 81.43 zł
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
44.10 zł 49.00 zł Cena netto: 42.00 zł
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..