Szkoła jako przestrzeń budowania edukacyjnego dialogu
- Autor: Elżbieta Stokowska-Zagdan Grażyna Cęcelek Elżbieta Woźnicka redakcja naukowa
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8270-039-8
- Data wydania: 2021
- Liczba stron/format: 298/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
65.00 zł
58.50 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58.50 zł
10% taniej
Spis treści:
Wstęp
CZĘŚĆ I. MIEJSCE I SPECYFIKA DIALOGU EDUKACYJNEGO W SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ
1. Grażyna Cęcelek
Specyfika funkcjonowania szkoły jako przestrzeni uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych
2. Kamila Witerska
Dialog jako podstawowy warunek, narzędzie i efekt metod performatywnych w edukacji
3. Teresa Janicka-Panek
Dialog dorosłego z dzieckiem jako źródło wiedzy o rozwoju wychowanka oraz jego środowisku wychowawczym
4. Daria Modrzejewska
Profilaktyka szkolna jak sposób na budowanie dialogu edukacyjnego
5. Małgorzata Piasecka
Rola dialogu nauczyciel-uczeń w ograniczaniu zachowań ryzykownych wśród uczniów
6. Piotr Klimczyk
Użyteczność psychologii narracyjnej w badaniach nad edukacją
CZĘŚĆ II. SZKOŁA UCZENIA SIĘ W PRZESTRZENI SPOŁECZNEJ
7. Teresa Myjak
Opinie studentów o praktykach zawodowych i proponowanych kierunkach zmian w obszarze merytorycznym i organizacyjnym
8. Konrad Rokoszewski
Wybrane aspekty współpracy szkół z otoczeniem w tworzeniu warunków edukacji obywatelskiej w kontekście możliwości Programu Erasmus+
9. Alojzy Pilich
Bezpieczeństwo państwa a kształcenie pracowników wywiadu
10. Zdzisław Jezierski
Rola szkoły w działaniach edukacyjno-wychowawczych dla społeczności lokalnych
CZĘŚĆ III. ŚWIAT WARTOŚCI I DIALOGU MŁODEGO CZŁOWIEKA W SPOŁECZEŃSTWIE KONSUMPCYJNYM
11. Dorota Kulik-Nowak
Aksjologiczny wymiar zajęć wychowania do życia w rodzinie
12. Mirosław Wójcik
Refleksje nad szkołą jako przestrzenią aksjologiczną uczennic i uczniów
13. Danuta Kocurek
Wybrane aspekty wychowania do wartości we współczesnym procesie dydaktycznym (w świetle dokumentów szkolnych)
14. Aleksandra Stankiewicz
Kompetencje, wartości, postawa a rola nauczyciela w oczach uczniów pokolenia Alfa
CZĘŚĆ IV. DIALOG EDUKACYJNY W CZASIE PANDEMII I NIEPEWNOŚCI JUTRA
15. Agata Jopkiewicz
Zdrowie psychiczne młodzieży szkolnej w czasie lockdownu w pandemii COVID-19
16. Agnieszka Gołębieska-Wesołowska
Blaski i cienie zdalnego nauczania w dobie pandemii jako bliskie spotkanie ze światem wirtualnym
17. Małgorzata Gajak-Toczek
Wybrane aspekty nauczania zdalnego na lekcjach języka polskiego w szkole średniej
18. Aleksandra Szczygieł
„Między słowami” – wieloaspektowość komunikacji uczeń–nauczyciel w kontekście cyfryzacji życia i nauczania online
Noty o autorach
Szkoła jako przestrzeń budowania dialogu edukacyjnego ma wiele wymiarów, autorzy niniejszej monografii ukazali te wymiary z perspektywy różnych dyscyplin naukowych i subdyscyplin pedagogiki. Treści zawarte w publikacji odnoszą się zarówno do rozważań teoretycznych, badań naukowych, analizy literatury, ale również zawierają własne refleksje autorów nad współczesną szkołą, zmieniającą się rzeczywistością i konsekwencjami pedagogiczno-psychologicznymi wynikającymi z pandemii COVID-19. Dlatego może być ona lekturą zarówno dla badaczy zajmujących się problematyką szkoły, czynnych nauczycieli, a także studentów kierunków pedagogicznych.
Elżbieta Stokowska-Zagdan
doktor, profesor PUSB, rektor Państwowej Uczelni im. Stefana Batorego.
Zainteresowania naukowe: kształtowanie kooperacji pedagogiki z medycyną,
pedagogizowanie pacjentów, związki między naukami biologicznymi i społecznymi.
![]() | ![]() | ![]() |
Grażyna Cęcelek doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, profesor Państwowej Uczelni im. Stefana Batorego. Obszary zainteresowań naukowo-badawczych: środowiskowe uwarunkowania rozwoju i wychowania dzieci i młodzieży, pedagogiczne aspekty funkcjonowania podstawowych środowisk wychowawczych, organizowanie i przetwarzanie środowiska życia człowieka, funkcjonowanie szkoły jako środowiska uczenia się, bariery w dostępie do edukacji oraz instrumenty równania szans w dostępie do kształcenia, bezpieczeństwo społeczne dzieci i młodzieży, edukacja permanentna, kształcenie na odległość, e-learning oraz blended learning w procesie edukacji i wyrównywania szans edukacyjnych.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Elżbieta Woźnicka dr nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, absolwentka kierunku pedagogika na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Zainteresowania naukowe w obszarze: andragogiki, gerontologii społecznej, surdopedagogiki. Zajmuje się problematyką kształcenia dorosłych, aktywizacji osób starszych, a także zagadnieniami z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej oraz edukacji i sytuacji społeczno-kulturowej osób niesłyszących. Członek Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego i Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego, członek redakcji Rocznika Andragogicznego, zastępca redaktora naczelnego czasopisma Kultura i Wychowanie.
![]() | ![]() | ![]() |
redakcja naukowa
Produkty polecane
Nauczyciel mentor. Zbuduj klasę mar...
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Szkoła w sytuacji trudnej. Zdążyć z...
62.10 zł 69.00 zł Cena netto: 59.14 zł
Q edukacji cyfrowej
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Szkoła na miarę ucznia z dysleksją
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Nierówności ekonomiczne a szanse ed...
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Nauczycielska diagnoza pedagogiczna...
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Nauczyciel w obliczu szans i zagroż...
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Szkoła jako przestrzeń uczenia się
60.30 zł 67.00 zł Cena netto: 57.43 zł
Kompetencje cyfrowe i ich cyfrowy r...
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Nauczyciel a szkoła jako przestrzeń...
71.10 zł 79.00 zł Cena netto: 67.71 zł