Szanujący rodzice szanujące dzieci. Jak zmienić rodzinne konflikty we współdziałanie?
- Autor: Hart Sura
- Wydawca: MiND
- ISBN: 978-83-62445-23-3
- Data wydania: 2012
- Liczba stron/format: 256/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
33,21 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,21 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
SZANUJĄCY RODZICE, SZANUJĄCE DZIECI
Jak zmienić rodzinne konflikty we współdziałanie?
„Ta niezwykle ważna, ale i bardzo praktyczna książka nauczy cię, jak naprawdę przygotować dziecko do życia w świecie.”
Marshall B. Rosenberg, twórca Porozumienia Bez Przemocy(NVC)
Książka Sury Hart i Victorii Kindle Hodson, doświadczonych trenerek Porozumienia bez Przemocy (Nonvilent Communication – NVC), to pozycja dla rodziców gotowych zmieniać swój sposób myślenia, działania i słuchania.
Jest ona świetnym wprowadzeniem do komunikacji empatycznej z dzieckiem, która pomaga w rozwiązywaniu konfliktów i wspiera współdziałanie wszystkich członków rodziny.
Może stanowić pomoc dla rodziców i dzieci, szukających wyjścia z błędnego koła wzajemnej krytyki, nieporozumień i niezaspokojonych potrzeb.
„Autorki tej bardzo potrzebnej polskim rodzicom książki, doświadczone trenerki NVC, pokazują, na czym polega pełna wzajemnego szacunku relacja z dziećmi. Oprócz pytań skłaniających do refleksji przekazują mnóstwo prostych wskazówek i zabaw, które pomagają budować kontakt i bezpieczeństwo w domu, o jakim każdy marzy.”
Zofia Aleksandra Żuczkowska, trenerka Porozumienia bez Przemocy
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Wydawnictwo MiND, ul. Modrzewiowa 33/4, 05-807 Podkowa Leśna (PL), numer telefonu: 505 455 151, adres e-mail: mind@wydawnictwomind.pl
Autor książki
Hart SuraSŁOWO WSTĘPNE
PRZEDMOWA (Marshall B. Rosenberg) 8
WPROWADZENIE 11
Twoje życie zdecyduje o tym, czego nauczą się dzieci 12
Obudź w sobie umiejętność stworzenia kochającego domu 15
CZĘŚĆ I. PODSTAWA SZACUNKU I WSPÓŁDZIAŁANIA 18
Rozdział 1. Szacunek i współdziałanie. Czego chcą rodzice i jak mogą to zdobyć? 19
Współdziałanie to droga dwukierunkowa 20
Współdziałanie jest elementem strategii przetrwania 22
Współdziałanie to sprawowanie władzy rodzicielskiej razem z dzieckiem 25
Szacunek to sposób patrzenia 28
Skupianie się na złym zachowaniu 29
Skupianie się na potrzebach 29
Rozdział 2. Szacunek dla samego siebie. Rodzice także mają potrzeby 33
Twoje potrzeby są ważne! 34
Uświadom sobie swoje potrzeby36
Uświadom sobie, jaki jest koszt niezaspokojonych potrzeb 37
Wypracuj w sobie nowe nawyki dbania o siebie 39
Wylecz swoje bóle z przeszłości 41
Trzeba wiedzieć, kiedy nacisnąć przycisk STOP 42
Trzeba wiedzieć, kiedy konieczna jest pomoc 42
Poszukaj wsparcia i inspiracji 42
Szacunek dla siebie jest ważny! 43
Ucz się na błędach 44
Rozdział 3. Co niszczy współdziałanie? 45
Brak czasu dla siebie 46
Znajdź czas na budowanie więzi 47
Nadawanie etykietek, porównywanie i wytykanie błędów 47
Wyrażaj się szczerze, nie wydawaj ocen, nie wytykaj błędów 49
Nagrody i kary 50
Karzące i obronne użycie siły 51
Wyrażaj jasno, czego chcesz od dziecka 52
Nawyki w myśleniu i komunikowaniu się 53
Używaj języka szacunku 55
Podsumowanie 55
CZĘŚĆ II
. SIEDEM KROKÓW DO WSPÓŁDZIAŁANIA 56
Krok 1. Rodzic ma cel 58
Wybierz swój cel 59
Uświadom sobie cel 60
Myśl zgodnie ze swoim celem 62
Działaj zgodnie ze swoim celem 64
Słuchaj i mów zgodnie ze swoim celem 65
Mów prawdę na temat wyborów 67
Wspieraj dzieci w ich wyborach 69
Podsumowanie 71
Krok 2. Dostrzeż potrzebę stojącą za działaniem 72
Każde działanie jest próbą zaspokojenia jakiejś potrzeby 75
Dzieci za wszelką cenę dążą do zaspokojenia swoich potrzeb 79
Jesteście odpowiedzialni za realizację swoich potrzeb 80
Uczucia informują nas o zrealizowanych lub niezrealizowanych potrzebach 81
Dzieci chcą być dostrzegane i rozumiane 82
Podsumowanie 84
Krok 3. Zbuduj poczucie bezpieczeństwa, zaufanie i więź 85
Aby się rozwijać, dziecko potrzebuje bezpieczeństwa emocjonalnego 86
Twoje czyny mają wpływ na poczucie bezpieczeństwa emocjonalnego dziecka 87
Przyjmij punkt widzenia dziecka 88
Poznaj etapy rozwoju dziecka89
Zaakceptuj indywidualność swojego dziecka i jego styl uczenia się 91
Więź z rodzicami ? pierwszy i ostatni warunek bezpieczeństwa emocjonalnego u dziecka 92
Nie chowajcie urazy 93