Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,50 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Autorka po raz kolejny przygotowała publikację, która wprowadza w świat wartości, uczuć, budowania relacji, szacunku i etyki w wychowaniu młodego człowieka. Ten cenny materiał w postaci konspektów lekcji dla klas IV–VIII skierowany jest do nauczycieli, wychowawców i pedagogów i ma pomóc w pracy z uczniem w zakresie kształtowania kompetencji społecznych, rozpoznawania i nazywania emocji, radzenia sobie w trudnych dla ucznia sytuacjach. Jako polonistka, autorka proponuje do wykorzystania przykłady bohaterów literackich, metodę dramy i umiejętnie łączy je z rzeczywistymi sytuacjami.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Antoni Buchała, profesor oświaty, polonista, ekspert MEiN-u, autor publikacji o tematyce oświatowej, literackiej i teatralnej:W publikacji autorka proponuje metodę dramy, czyli wchodzenia w role i działanie w sztucznie wytworzonej sytuacji wychowawczej. Co ważne – wszystko odbywa się w bezpiecznym otoczeniu, a to pozwala przełożyć wyćwiczone reakcje na sytuacje, które mogą przydarzyć się w rzeczywistości. (…) Dobry nauczyciel pomoże uczniom teoretycznie wytworzyć i obserwować emocje u siebie – po to, by pokazać, że (…) można reagować inaczej, niż się to wydaje oczywiste w pierwszym odruchu; że można postępować mądrze lub bezmyślnie; dobrze lub źle. To ogromna zaleta tej książki.
Przeczytaj fragment
Dyplomowana nauczycielka języka polskiego, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz dwuletniego Podyplomowego Studium Filologii Polskiej na UW. Nauczycielka akademicka w Wyższej Szkole Rolniczo-Pedagogicznej w Siedlcach i na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika, w Instytucie Nauk Pedagogicznych w Toruniu. Autorka licznych publikacji metodycznych, współautorka trzech programów języka polskiego dla szkoły podstawowej i gimnazjum. Rzeczoznawczyni MEiN ds. opiniowania podręczników szkolnych, edukator. Redaktor naczelna czasopisma Polski w Praktyce w latach 2009-2012. Współzałożycielka Stowarzyszenia Nauczycieli Polonistów w 1993 r., przewodnicząca ZG SNaP-u w latach 1998-2001, 2013-2018, obecnie honorowa przewodnicząca SNaP-u. Nagrodzona Złotym Krzyżem Zasługi, Medalem Komisji Edukacji Narodowej, odznaką Zasłużony dla Kultury Polskiej.
Spis treści:WstępCZYM SĄ EMOCJE? JAKI MAJĄ WPŁYW NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY?DZIECKO WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIEKONSPEKTY ZAJĘĆWartości, emocjeTemat 1. Być grzecznym to…Temat 2. Wyrazić szacunek to wielka sztukaTemat 3. Jak żyć w prawdzie?Temat 4. Życzę Ci… Redagowanie życzeń świątecznychTemat 5. Co znaczy być pięknym/pięknąBudowanie relacjiTemat 1. Jak uczynić ten świat godnym jego dzieci – o budowaniu relacjiTemat 2. Pan Tadeusz Adama Mickiewicza to utwór o…Temat 3. "Zbrodnia to niesłychana, Pani zabija Pana" − Lilije Adama MickiewiczaTemat 4. Pokonam strach, ponieważ…Media, przekaz, fakty, opinieTemat 1. Zalety i wady internetuTemat 2. Faktem jest, że… – o odróżnianiu faktów i opiniiŚmierć i samobójstwoTemat 1. "Teraz już wszystko będzie dobrze, on nigdy nie zrobi już czegoś tak głupiego"Temat 2. Kataklizmy w życiu człowiekaTemat 3. Ból ojca po śmierci dziecka. Jan Kochanowski – Tren VIIITemat 4. Wybór drogi życiaTemat 5. Czy ktoś mi może pomóc?Temat 6. Czym jest życie człowieka?Rodzina, dom Temat 1. Kocham mój domTemat 2. O rodzinie XXI wiekuTemat 3. A ty mnie na wyspy szczęśliwe zabierz…Alienacja rodzicielska, wykluczenie, odrzucenieTemat 1. O wykluczeniuTemat 2. Do czego są potrzebne zdania pojedyncze? Lekcja nauki o języku z wykorzystaniem dramyTemat 3. Jestem piękna/jestem piękny, ponieważ…Temat 4. W świecie ciemności… O smutnym losie niewidomej dziewczynki. Bolesław Prus − KatarynkaTemat 5. Znieczulica to… NadziejaTemat 1. Nadzieja – złudna czy trzymająca przy życiuZ NOTESU NAUCZYCIELA – WSKAZÓWKI METODYCZNEZAKOŃCZENIEBIBLIOGRAFIA
Amen D.G., Neuroplastyczność mózgu. Proste ćwiczenia i techniki, które wyeliminują złe nawyki, negatywne emocje, stres, i depresję, Wydawnictwo Vital, Białystok 2022. Bono de E ., Jak myśleć sprawniej. Przewodnik myślenia innowacyjnego, Wydawnictwo Medium, Warszawa 1985Bourgeis P., Clark B., Franklin mówi ,,przepraszam”, Wydawnictwo Debit, Bielsko-Biała 1999.Chatizow J., Depresja i samobójstwa dzieci i młodzieży. Żyć, nie umierać – poradnik dla rodziców i nauczycieli, Difin, Warszawa 2018.Cloud H., Townsend J., Sztuka mówienia ,,Nie”. Jak chronić własne życie przed manipulacją ze strony innych ludzi, Oficyna Wydawnicza VOCATIO, Warszawa 1995.Dziedzic A., Gudro M., Drama w szkole podstawowej, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce 1998.Gozdek-Michaelis K., Rozwiń swój genialny umysł, Wydawnictwo J-BF, Warszawa 1996 Gudro M., Drama w szkole podstawowej. Lekcje języka polskiego – materiały metodyczne, CODN, Warszawa 1994Gudro M., Przygoda z dramą, Wydawnictwo Ligra, Wrocław 1994. Gudro M., Jak rozwijać aktywność twórczą dzieci i młodzieży. Drama w nauczaniu, wychowaniu i biblioterapii, Difin, Warszawa 2015.Gut J., Haman W., Docenić konflikt. Od walki i manipulacji do współpracy, Wydawnictwo Kontrakt, Warszawa 1995.Kasdepke G. Kocha, lubi, szanuje… czyli jeszcze raz o uczuciach, Wydawnictwo Nasza Księgarnia, Warszawa 2009.Nowak E., Orkan. Depresja, Harper Collins Polska, Warszawa 2021.Perry B. D., Oprah W., Co ci się przydarzyło? Rozmowy o traumie, odporności psychicznej i zdrowieniu, wydawnictwo Agora, Warszawa 2022. Powell J., Jak kochać i być kochanym, Wydawnictwo Diecezjalne, Pelpin 1990.Smith S., Hayes S. C., W pułapce myśli. Jak skutecznie poradzić sobie z depresją, stresem i lękiem, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2021.