Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,50 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Jedną z charakterystycznych cech współcześnie rozumianego sukcesu jest jego interdyscyplinarny charakter. Oznacza to, że w zależności od osoby, której sukces dotyczy, może on być interpretowany bardzo subiektywnie i wielowymiarowo. Znajdujące się w niniejszej monografii wieloautorskiej teksty posiadają charakter zarówno teoretyczny, jak również empiryczny. Dodatkowo, zostały one napisane przez autorów, którzy funkcjonują w różnych obszarach przestrzeni edukacyjnej, tj.: edukacja wczesnoszkolna, edukacja w szkole podstawowej i średniej, edukacja zawodowa, szkolnictwo wyższe, pedagogika społeczna, pedagogika inkluzyjna, pedeutologia, praca socjalna czy pedagogika resocjalizacyjna. Takie ujęcie problematyki sukcesu i sukcesu życiowego sprawia, że ten zróżnicowany, interdyscyplinarny charakter publikacji może być atutem w kreowaniu powszechnej, interesującej i przynoszącej konstruktywne efekty ogólnospołecznej dyskusji dotyczącej zagadnień szeroko rozumianego sukcesu życiowego.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
dr hab. Marta Czechowska-Bieluga, prof. nadzw.:Podjęte przez Autorów problemy mają wysoką rangę poznawczą, ponieważ trafnie dociekają Oni wielce złożonych kwestii, które podlegają dynamicznym zmianom. W związku z tym powinny być przedmiotem pogłębionego zainteresowania badaczy nauk społecznych, zwłaszcza reprezentujących różne środowiska. Treści zawarte w pracy zogniskowane zostały, w moim przekonaniu, wokół szeroko rozumianych potencjałów, co odzwierciedla pożądany nurt eksploracji teoretycznych i empirycznych, umożliwiający cenne spojrzenie na nauki społeczne (…). Moim zdaniem, przystępny, a jednocześnie szczegółowy sposób przekazu oma wianej problematyki czyni publikację inspirującą zarówno dla praktyków (pedagogów, doradców zawodowych, pracowników socjalnych, a nawet terapeutów), jak również dla studentów nauk społecznych i humanistycznych oraz badaczy problemów społecznych.
pedagog, nauczyciel akademicki. Doktor nauk humanistycznych zatrudniony w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach (Wydział Pedagogiki i Psychologii, Zakład Badań nad Edukacją). Zainteresowania naukowe i badawcze dotyczą pedagogiki społecznej ze szczególnym uwzględnieniem problematyki sukcesu życiowego młodzieży.
Spis treści:Tomasz ŁączekWprowadzenieCZĘŚĆ I. SUKCES W SPOŁECZEŃSTWIE KONSUMPCYJNYMAneta SmolińskaSukces życiowy na kanwie sukcesu edukacyjnego w socjologicznej koncepcji Geerta HofstedeMateusz PenczekRzetelność w ujęciu Bertranda Russella a sukces w społeczeństwie konsumpcyjnymCezary MarasińskiIdea sukcesu życiowego w kontekście granic społeczeństwa konsumpcyjnegoTomasz ŁączekSukces życiowy młodzieży w społeczeństwie konsumpcyjnymCZĘŚĆ II. POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI – WYMIAR AKSJOLOGICZNY SUKCESU DZIECI W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYMJanusz MółkaPedagogiczne uwarunkowania odniesienia życiowego sukcesuMaria JanasAksjologiczny wymiar sukcesu życiowego w opinii uczniów edukacji wczesnoszkolnejAgnieszka Kosek, Monika KowalskaKoncepcja Inteligencji Wielorakich, jako szansa na osiągnięcie sukcesu edukacyjnego przez uczniaKatarzyna Potaczała-PerzPoczucie własnej wartości jednostki w kontekście osiągania sukcesu życiowegoBeata SufaKształtowanie poczucia własnej skuteczności jako przyczynek do sukcesu edukacyjnego i życiowego dzieci w młodszym wieku szkolnymCZĘŚĆ III. SUKCES ZAWODOWY JEDNOSTKIJoanna Olszewska-GniadekUwarunkowania wyborów edukacyjno-zawodowych 15–16-latków – determinanty sukcesuMagdalena BarańskaSukces to nie przypadek. Projekty z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego jako przykład wsparcia karierowego młodzieży i młodych dorosłychMarian PiekarskiZawód jako kategoria poznawcza w perspektywie sukcesu zawodowego jednostkiPiotr BaućInternet i jego zasoby w planowaniu sukcesu zawodowego – wyzwania edukacyjne w społeczeństwie konsumpcyjnymCZĘŚĆ IV. ZNACZENIE SUKCESU WYCHOWAWCZEGO W PRZESTRZENI EDUKACYJNEJIwona MaciejewskaSukces pedagogiki specjalnej na szczeblu szkoły średniej – z zapisków szkolnego subiektaGrażyna CęcelekZnaczenie nauczycielskich kompetencji z zakresu wyrównywania szans edukacyjnych w procesie kreowania sukcesu szkolnego dziecka z rodziny ubogiej – raport z badańŁukasz HajdukKomercjalizacja efektów kształcenia jako droga do sukcesu zawodowego absolwentów uczelni wyższych (na przykładzie magisterskich prac wdrożeniowych w naukach społecznych i humanistycznych)Anna Szkolak-StępieńAwans zawodowy jako element sukcesu w pracy nauczycielaAnna BrojekPrzystosowanie do studiów sposobem dążenia do osiągnięcia sukcesu przez studentów PWSIiP w ŁomżyCZĘŚĆ V. UWARUNKOWANIA SUKCESU SPOŁECZNEGO MŁODYCH POLAKÓW W RÓŻNYCH ŚRODOWISKACHJolanta Machowska-GocSukces życiowy a świat wartości i marzeń w perspektywie oglądu pokolenia ZetKatarzyna Gucwa-PorębskaWpływ oddziaływań reintegracyjnych i postpenitencjarnych na osiągnięcie sukcesu życiowego osób osadzonych w środowisku wolnościowym – odniesienie do wyników badań własnychSergiusz ProkuratProgram Rodzina 500+ a aspiracje życiowe PolakówJoanna ZemlikResocjalizacja kobiet – poprawa kompetencji opiekuńczo-wychowawczych jako sukces społecznyO autorach