Sukces życiowy w społeczeństwie konsumpcyjnym
- Autor: Tomasz Łączek redakcja naukowa
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-66491-11-3
- Data wydania: 2020
- Liczba stron/format: 308/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
65.00 zł
58.50 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58.50 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Jedną z charakterystycznych cech współcześnie rozumianego sukcesu jest jego interdyscyplinarny charakter. Oznacza to, że w zależności od osoby, której sukces dotyczy, może on być interpretowany bardzo subiektywnie i wielowymiarowo. Znajdujące się w niniejszej monografii wieloautorskiej teksty posiadają charakter zarówno teoretyczny, jak również empiryczny. Dodatkowo, zostały one napisane przez autorów, którzy funkcjonują w różnych obszarach przestrzeni edukacyjnej, tj.: edukacja wczesnoszkolna, edukacja w szkole podstawowej i średniej, edukacja zawodowa, szkolnictwo wyższe, pedagogika społeczna, pedagogika inkluzyjna, pedeutologia, praca socjalna czy pedagogika resocjalizacyjna. Takie ujęcie problematyki sukcesu i sukcesu życiowego sprawia, że ten zróżnicowany, interdyscyplinarny charakter publikacji może być atutem w kreowaniu powszechnej, interesującej i przynoszącej konstruktywne efekty ogólnospołecznej dyskusji dotyczącej zagadnień szeroko rozumianego sukcesu życiowego.
Spis treści:
Tomasz Łączek
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I. SUKCES W SPOŁECZEŃSTWIE KONSUMPCYJNYM
Aneta Smolińska
Sukces życiowy na kanwie sukcesu edukacyjnego w socjologicznej koncepcji Geerta Hofstede
Mateusz Penczek
Rzetelność w ujęciu Bertranda Russella a sukces w społeczeństwie konsumpcyjnym
Cezary Marasiński
Idea sukcesu życiowego w kontekście granic społeczeństwa konsumpcyjnego
Tomasz Łączek
Sukces życiowy młodzieży w społeczeństwie konsumpcyjnym
CZĘŚĆ II. POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI – WYMIAR AKSJOLOGICZNY SUKCESU DZIECI W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM
Janusz Mółka
Pedagogiczne uwarunkowania odniesienia życiowego sukcesu
Maria Janas
Aksjologiczny wymiar sukcesu życiowego w opinii uczniów edukacji wczesnoszkolnej
Agnieszka Kosek, Monika Kowalska
Koncepcja Inteligencji Wielorakich, jako szansa na osiągnięcie sukcesu edukacyjnego przez ucznia
Katarzyna Potaczała-Perz
Poczucie własnej wartości jednostki w kontekście osiągania sukcesu życiowego
Beata Sufa
Kształtowanie poczucia własnej skuteczności jako przyczynek do sukcesu edukacyjnego i życiowego dzieci w młodszym wieku szkolnym
CZĘŚĆ III. SUKCES ZAWODOWY JEDNOSTKI
Joanna Olszewska-Gniadek
Uwarunkowania wyborów edukacyjno-zawodowych 15–16-latków – determinanty sukcesu
Magdalena Barańska
Sukces to nie przypadek. Projekty z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego jako przykład wsparcia karierowego młodzieży i młodych dorosłych
Marian Piekarski
Zawód jako kategoria poznawcza w perspektywie sukcesu zawodowego jednostki
Piotr Bauć
Internet i jego zasoby w planowaniu sukcesu zawodowego – wyzwania edukacyjne w społeczeństwie konsumpcyjnym
CZĘŚĆ IV. ZNACZENIE SUKCESU WYCHOWAWCZEGO W PRZESTRZENI EDUKACYJNEJ
Iwona Maciejewska
Sukces pedagogiki specjalnej na szczeblu szkoły średniej – z zapisków szkolnego subiekta
Grażyna Cęcelek
Znaczenie nauczycielskich kompetencji z zakresu wyrównywania szans edukacyjnych w procesie kreowania sukcesu szkolnego dziecka z rodziny ubogiej – raport z badań
Łukasz Hajduk
Komercjalizacja efektów kształcenia jako droga do sukcesu zawodowego absolwentów uczelni wyższych (na przykładzie magisterskich prac wdrożeniowych w naukach społecznych i humanistycznych)
Anna Szkolak-Stępień
Awans zawodowy jako element sukcesu w pracy nauczyciela
Anna Brojek
Przystosowanie do studiów sposobem dążenia do osiągnięcia sukcesu przez studentów PWSIiP w Łomży
CZĘŚĆ V. UWARUNKOWANIA SUKCESU SPOŁECZNEGO MŁODYCH POLAKÓW W RÓŻNYCH ŚRODOWISKACH
Jolanta Machowska-Goc
Sukces życiowy a świat wartości i marzeń w perspektywie oglądu pokolenia Zet
Katarzyna Gucwa-Porębska
Wpływ oddziaływań reintegracyjnych i postpenitencjarnych na osiągnięcie sukcesu życiowego osób osadzonych w środowisku wolnościowym – odniesienie do wyników badań własnych
Sergiusz Prokurat
Program Rodzina 500+ a aspiracje życiowe Polaków
Joanna Zemlik
Resocjalizacja kobiet – poprawa kompetencji opiekuńczo-wychowawczych jako sukces społeczny
O autorach
Podjęte przez Autorów problemy mają wysoką rangę poznawczą, ponieważ trafnie dociekają Oni wielce złożonych kwestii, które podlegają dynamicznym zmianom. W związku z tym powinny być przedmiotem pogłębionego zainteresowania badaczy nauk społecznych, zwłaszcza reprezentujących różne środowiska. Treści zawarte w pracy zogniskowane zostały, w moim przekonaniu, wokół szeroko rozumianych potencjałów, co odzwierciedla pożądany nurt eksploracji teoretycznych i empirycznych, umożliwiający cenne spojrzenie na nauki społeczne (…). Moim zdaniem, przystępny, a jednocześnie szczegółowy sposób przekazu oma wianej problematyki czyni publikację inspirującą zarówno dla praktyków (pedagogów, doradców zawodowych, pracowników socjalnych, a nawet terapeutów), jak również dla studentów nauk społecznych i humanistycznych oraz badaczy problemów społecznych.
Tomasz Łączek pedagog, nauczyciel akademicki. Doktor nauk humanistycznych zatrudniony w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach (Wydział Pedagogiki i Psychologii, Zakład Badań nad Edukacją). Zainteresowania naukowe i badawcze dotyczą pedagogiki społecznej ze szczególnym uwzględnieniem problematyki sukcesu życiowego młodzieży.
redakcja naukowa