Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Jedną z charakterystycznych cech współcześnie rozumianego sukcesu jest jego interdyscyplinarny charakter. Oznacza to, że w zależności od osoby, której sukces dotyczy, może on być interpretowany bardzo subiektywnie i wielowymiarowo. Znajdujące się w niniejszej monografii wieloautorskiej teksty posiadają charakter zarówno teoretyczny, jak również empiryczny. Dodatkowo, zostały one napisane przez autorów, którzy funkcjonują w różnych obszarach przestrzeni edukacyjnej, tj.: edukacja wczesnoszkolna, edukacja w szkole podstawowej i średniej, edukacja zawodowa, szkolnictwo wyższe, pedagogika społeczna, pedagogika inkluzyjna, pedeutologia, praca socjalna czy pedagogika resocjalizacyjna. Takie ujęcie problematyki sukcesu i sukcesu życiowego sprawia, że ten zróżnicowany, interdyscyplinarny charakter publikacji może być atutem w kreowaniu powszechnej, interesującej i przynoszącej konstruktywne efekty ogólnospołecznej dyskusji dotyczącej zagadnień szeroko rozumianego sukcesu życiowego.
Spis treści:Tomasz ŁączekWprowadzenieCZĘŚĆ I. SUKCES W SPOŁECZEŃSTWIE KONSUMPCYJNYMAneta SmolińskaSukces życiowy na kanwie sukcesu edukacyjnego w socjologicznej koncepcji Geerta HofstedeMateusz PenczekRzetelność w ujęciu Bertranda Russella a sukces w społeczeństwie konsumpcyjnymCezary MarasińskiIdea sukcesu życiowego w kontekście granic społeczeństwa konsumpcyjnegoTomasz ŁączekSukces życiowy młodzieży w społeczeństwie konsumpcyjnymCZĘŚĆ II. POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI – WYMIAR AKSJOLOGICZNY SUKCESU DZIECI W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYMJanusz MółkaPedagogiczne uwarunkowania odniesienia życiowego sukcesuMaria JanasAksjologiczny wymiar sukcesu życiowego w opinii uczniów edukacji wczesnoszkolnejAgnieszka Kosek, Monika KowalskaKoncepcja Inteligencji Wielorakich, jako szansa na osiągnięcie sukcesu edukacyjnego przez uczniaKatarzyna Potaczała-PerzPoczucie własnej wartości jednostki w kontekście osiągania sukcesu życiowegoBeata SufaKształtowanie poczucia własnej skuteczności jako przyczynek do sukcesu edukacyjnego i życiowego dzieci w młodszym wieku szkolnymCZĘŚĆ III. SUKCES ZAWODOWY JEDNOSTKIJoanna Olszewska-GniadekUwarunkowania wyborów edukacyjno-zawodowych 15–16-latków – determinanty sukcesuMagdalena BarańskaSukces to nie przypadek. Projekty z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego jako przykład wsparcia karierowego młodzieży i młodych dorosłychMarian PiekarskiZawód jako kategoria poznawcza w perspektywie sukcesu zawodowego jednostkiPiotr BaućInternet i jego zasoby w planowaniu sukcesu zawodowego – wyzwania edukacyjne w społeczeństwie konsumpcyjnymCZĘŚĆ IV. ZNACZENIE SUKCESU WYCHOWAWCZEGO W PRZESTRZENI EDUKACYJNEJIwona MaciejewskaSukces pedagogiki specjalnej na szczeblu szkoły średniej – z zapisków szkolnego subiektaGrażyna CęcelekZnaczenie nauczycielskich kompetencji z zakresu wyrównywania szans edukacyjnych w procesie kreowania sukcesu szkolnego dziecka z rodziny ubogiej – raport z badańŁukasz HajdukKomercjalizacja efektów kształcenia jako droga do sukcesu zawodowego absolwentów uczelni wyższych (na przykładzie magisterskich prac wdrożeniowych w naukach społecznych i humanistycznych)Anna Szkolak-StępieńAwans zawodowy jako element sukcesu w pracy nauczycielaAnna BrojekPrzystosowanie do studiów sposobem dążenia do osiągnięcia sukcesu przez studentów PWSIiP w ŁomżyCZĘŚĆ V. UWARUNKOWANIA SUKCESU SPOŁECZNEGO MŁODYCH POLAKÓW W RÓŻNYCH ŚRODOWISKACHJolanta Machowska-GocSukces życiowy a świat wartości i marzeń w perspektywie oglądu pokolenia ZetKatarzyna Gucwa-PorębskaWpływ oddziaływań reintegracyjnych i postpenitencjarnych na osiągnięcie sukcesu życiowego osób osadzonych w środowisku wolnościowym – odniesienie do wyników badań własnychSergiusz ProkuratProgram Rodzina 500+ a aspiracje życiowe PolakówJoanna ZemlikResocjalizacja kobiet – poprawa kompetencji opiekuńczo-wychowawczych jako sukces społecznyO autorach
Tomasz Łączek pedagog, nauczyciel akademicki. Doktor nauk humanistycznych zatrudniony w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach (Wydział Pedagogiki i Psychologii, Zakład Badań nad Edukacją). Zainteresowania naukowe i badawcze dotyczą pedagogiki społecznej ze szczególnym uwzględnieniem problematyki sukcesu życiowego młodzieży.
redakcja naukowa
35.10 zł 39.00 zł Cena netto: 33.43 zł
55.80 zł 62.00 zł Cena netto: 53.14 zł
60.30 zł 67.00 zł Cena netto: 57.43 zł
150.00 zł Cena netto: 142.86 zł
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł