• Sukces edukacyjny, sukces zawodowy, sukces życiowy

Sukces edukacyjny, sukces zawodowy, sukces życiowy

  • Autor: Tomasz Łączek
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-779-7
  • Data wydania: 2018
  • Liczba stron/format: 302/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 62.00 zł

    55.80 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Publikacja poświęcona jest zagadnieniom związanym z osiągnięciem sukcesu życiowego w ujęciu interdyscyplinarnym. Tematyka poszczególnych rozdziałów skoncentrowana jest wokół kategorii sukcesu życiowego młodzieży. Analizie poddane zostają wychowawcze i edukacyjne rozwiązania występujące we  współczesnej szkole sprzyjające osiągnięciu sukcesu szkolnego oraz  zagadnienia związane z projektowaniem  indywidualnej ścieżki zawodowej. Omówione zostały również uwarunkowania sukcesu życiowego młodzieży (społeczne, edukacyjne, zdrowotne). Tematyka obejmuje także dylematy wychowawcze związane z procesami pedagogicznymi młodzieży i dorosłych.

Spis treści:

Tomasz Łączek   
Wstęp

CZĘŚĆ I. RODZINNE UWARUNKOWANIA SUKCESU ŻYCIOWEGO DZIECI I MŁODZIEŻY

Katarzyna Gucwa-Porębska   
Mądre rodzicielstwo – wpływ postaw i zachowań rodziców na sukces edukacyjny, zawodowy i życiowy dziecka

Agnieszka Domagała-Kręcioch   
Uczenie się na błędach jako droga do edukacyjnego sukcesu

Joanna Zemlik   
Rola wsparcia społecznego rodziny dotkniętej urodzeniem dziecka zagrożonego nieprawidłowym rozwojem lub zmagającej się z niepełnosprawnością dziecka a jego sukces

Elżbieta Klima   
Potrzeba sukcesów i osiągnięć w świetle potrzeb jednostki – uwarunkowania rodzinne

CZĘŚĆ II. STANDARYZACJA I KREATYWNOŚĆ W EDUKACJI SZKOLNEJ – WYZWANIA I OGRANICZENIA

Maria Janas   
Samoskuteczność uczniów w edukacji wczesnoszkolnej warunkiem sukcesu życiowego

Beata Bugajska-Jaszczołt   
Edukacja matematyczna jako czynnik socjalizacji ekonomicznej dzieci

Maria Sułkowska   
Wychowanie młodzieży do sukcesu na przykładzie doświadczeń międzynarodowego programu wychowawczo-profilaktycznego „Golden Five”

Rafał Kołodziejczyk   
Działania w cyberprzestrzeni użytkowników Internetu – wieloaspektowość zagrożeń

CZĘŚĆ III. WSPÓŁCZESNE ASPIRACJE I OCZEKIWANIA MŁODZIEŻY W UJĘCIU INTERDYSCYPLINARNYM

Katarzyna Potaczała-Perz   
Inteligencja emocjonalna a osiąganie sukcesów życiowych

Aneta Smolińska   
Kulturowe postrzeganie sukcesu według antropologicznej teorii Edwarda Halla

Paweł Fryderyk Nowak   
Wychowanie zdrowotne i wychowanie poprzez sport – procesy wspierające sukces życiowy

Anna Brojek, Marta Brojek, Krzysztof Sychowicz   
Motywacyjne uwarunkowania wyboru studiów studentów Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży drogą do sukcesu życiowego

Tomasz Łączek   
Sukces w społeczeństwie osiągnięć

CZĘŚĆ IV. WIELOASPEKTOWA INTEGRACJA EDUKACJI I RYNKU PRACY JAKO JEDNA Z DRÓG PROWADZĄCYCH DO SUKCESU

Paulina Ożegalska   
X, Y, Z, czyli generacyjna perspektywa sukcesu w kontekście edukacji i zatrudnienia

Justyna Żelichowska   
Sukces w pracy socjalnej w opinii pracowników socjalnych

Renata Kowal   
Praca i kształcenie ustawiczne w opinii osób dorosłych

Piotr Czech   
Pracownik socjalny urzędnik czy opiekun spolegliwy – porażka czy sukces?

CZĘŚĆ V. ISTOTA SUKCESU ŻYCIOWEGO A POTRZEBY SPOŁECZNE JEDNOSTKI

Lidia Salata-Zasacka   
Sukces – powodzenie – samorealizacja

Krzysztof Czekaj   
W kierunku sukcesu życiowego więźniów – resocjalizacja poprzez edukację
 
Dariusz Łuczak   
Zachowania suicydalne młodzieży jako problem społeczny – doświadczenia własne

Iwona Przewoźnik   
Współczesne „sytuacje życiowe” a aspiracje i oczekiwania młodzieży w ujęciu interdyscyplinarnym

Małgorzata Krawczyk-Blicharska, Krystian Łata   
Późna dorosłość (sukces życia) i jego determinanty w opiniach seniorów
 
Noty o autorach

Dr hab. Ewa Sarzyńska-Mazurek:

Warto podkreślić, że problematyka monografii jest istotna nie tylko poznawczo, ale także ważna ze społecznego punktu widzenia. Prowadzone rozważania dotyczą bowiem kwestii, które w dzisiejszym, zglobalizowanym świecie są ważne dla rozwoju człowieka. Adresatami tej publikacji są – jak sądzę – zarówno specjaliści pracujący z różnymi grupami wiekowymi, osoby zajmujące się kształceniem na różnych poziomach edukacyjnych, jak i studenci.

Tomasz Łączek

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane