Sukces edukacyjny, sukces zawodowy, sukces życiowy
- Autor: Tomasz Łączek
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-779-7
- Data wydania: 2018
- Liczba stron/format: 302/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
62.00 zł
55.80 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55.80 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Publikacja poświęcona jest zagadnieniom związanym z osiągnięciem sukcesu życiowego w ujęciu interdyscyplinarnym. Tematyka poszczególnych rozdziałów skoncentrowana jest wokół kategorii sukcesu życiowego młodzieży. Analizie poddane zostają wychowawcze i edukacyjne rozwiązania występujące we współczesnej szkole sprzyjające osiągnięciu sukcesu szkolnego oraz zagadnienia związane z projektowaniem indywidualnej ścieżki zawodowej. Omówione zostały również uwarunkowania sukcesu życiowego młodzieży (społeczne, edukacyjne, zdrowotne). Tematyka obejmuje także dylematy wychowawcze związane z procesami pedagogicznymi młodzieży i dorosłych.
Spis treści:
Tomasz Łączek
Wstęp
CZĘŚĆ I. RODZINNE UWARUNKOWANIA SUKCESU ŻYCIOWEGO DZIECI I MŁODZIEŻY
Katarzyna Gucwa-Porębska
Mądre rodzicielstwo – wpływ postaw i zachowań rodziców na sukces edukacyjny, zawodowy i życiowy dziecka
Agnieszka Domagała-Kręcioch
Uczenie się na błędach jako droga do edukacyjnego sukcesu
Joanna Zemlik
Rola wsparcia społecznego rodziny dotkniętej urodzeniem dziecka zagrożonego nieprawidłowym rozwojem lub zmagającej się z niepełnosprawnością dziecka a jego sukces
Elżbieta Klima
Potrzeba sukcesów i osiągnięć w świetle potrzeb jednostki – uwarunkowania rodzinne
CZĘŚĆ II. STANDARYZACJA I KREATYWNOŚĆ W EDUKACJI SZKOLNEJ – WYZWANIA I OGRANICZENIA
Maria Janas
Samoskuteczność uczniów w edukacji wczesnoszkolnej warunkiem sukcesu życiowego
Beata Bugajska-Jaszczołt
Edukacja matematyczna jako czynnik socjalizacji ekonomicznej dzieci
Maria Sułkowska
Wychowanie młodzieży do sukcesu na przykładzie doświadczeń międzynarodowego programu wychowawczo-profilaktycznego „Golden Five”
Rafał Kołodziejczyk
Działania w cyberprzestrzeni użytkowników Internetu – wieloaspektowość zagrożeń
CZĘŚĆ III. WSPÓŁCZESNE ASPIRACJE I OCZEKIWANIA MŁODZIEŻY W UJĘCIU INTERDYSCYPLINARNYM
Katarzyna Potaczała-Perz
Inteligencja emocjonalna a osiąganie sukcesów życiowych
Aneta Smolińska
Kulturowe postrzeganie sukcesu według antropologicznej teorii Edwarda Halla
Paweł Fryderyk Nowak
Wychowanie zdrowotne i wychowanie poprzez sport – procesy wspierające sukces życiowy
Anna Brojek, Marta Brojek, Krzysztof Sychowicz
Motywacyjne uwarunkowania wyboru studiów studentów Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży drogą do sukcesu życiowego
Tomasz Łączek
Sukces w społeczeństwie osiągnięć
CZĘŚĆ IV. WIELOASPEKTOWA INTEGRACJA EDUKACJI I RYNKU PRACY JAKO JEDNA Z DRÓG PROWADZĄCYCH DO SUKCESU
Paulina Ożegalska
X, Y, Z, czyli generacyjna perspektywa sukcesu w kontekście edukacji i zatrudnienia
Justyna Żelichowska
Sukces w pracy socjalnej w opinii pracowników socjalnych
Renata Kowal
Praca i kształcenie ustawiczne w opinii osób dorosłych
Piotr Czech
Pracownik socjalny urzędnik czy opiekun spolegliwy – porażka czy sukces?
CZĘŚĆ V. ISTOTA SUKCESU ŻYCIOWEGO A POTRZEBY SPOŁECZNE JEDNOSTKI
Lidia Salata-Zasacka
Sukces – powodzenie – samorealizacja
Krzysztof Czekaj
W kierunku sukcesu życiowego więźniów – resocjalizacja poprzez edukację
Dariusz Łuczak
Zachowania suicydalne młodzieży jako problem społeczny – doświadczenia własne
Iwona Przewoźnik
Współczesne „sytuacje życiowe” a aspiracje i oczekiwania młodzieży w ujęciu interdyscyplinarnym
Małgorzata Krawczyk-Blicharska, Krystian Łata
Późna dorosłość (sukces życia) i jego determinanty w opiniach seniorów
Noty o autorach
Dr hab. Ewa Sarzyńska-Mazurek:
Warto podkreślić, że problematyka monografii jest istotna nie tylko poznawczo, ale także ważna ze społecznego punktu widzenia. Prowadzone rozważania dotyczą bowiem kwestii, które w dzisiejszym, zglobalizowanym świecie są ważne dla rozwoju człowieka. Adresatami tej publikacji są – jak sądzę – zarówno specjaliści pracujący z różnymi grupami wiekowymi, osoby zajmujące się kształceniem na różnych poziomach edukacyjnych, jak i studenci.
Tomasz Łączek pedagog, nauczyciel akademicki. Doktor nauk humanistycznych zatrudniony w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach (Wydział Pedagogiki i Psychologii, Zakład Badań nad Edukacją). Zainteresowania naukowe i badawcze dotyczą pedagogiki społecznej ze szczególnym uwzględnieniem problematyki sukcesu życiowego młodzieży.