Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55.80 zł
10% taniej
Publikacja poświęcona jest zagadnieniom związanym z osiągnięciem sukcesu życiowego w ujęciu interdyscyplinarnym. Tematyka poszczególnych rozdziałów skoncentrowana jest wokół kategorii sukcesu życiowego młodzieży. Analizie poddane zostają wychowawcze i edukacyjne rozwiązania występujące we współczesnej szkole sprzyjające osiągnięciu sukcesu szkolnego oraz zagadnienia związane z projektowaniem indywidualnej ścieżki zawodowej. Omówione zostały również uwarunkowania sukcesu życiowego młodzieży (społeczne, edukacyjne, zdrowotne). Tematyka obejmuje także dylematy wychowawcze związane z procesami pedagogicznymi młodzieży i dorosłych.
Spis treści:Tomasz Łączek WstępCZĘŚĆ I. RODZINNE UWARUNKOWANIA SUKCESU ŻYCIOWEGO DZIECI I MŁODZIEŻYKatarzyna Gucwa-Porębska Mądre rodzicielstwo – wpływ postaw i zachowań rodziców na sukces edukacyjny, zawodowy i życiowy dzieckaAgnieszka Domagała-Kręcioch Uczenie się na błędach jako droga do edukacyjnego sukcesuJoanna Zemlik Rola wsparcia społecznego rodziny dotkniętej urodzeniem dziecka zagrożonego nieprawidłowym rozwojem lub zmagającej się z niepełnosprawnością dziecka a jego sukcesElżbieta Klima Potrzeba sukcesów i osiągnięć w świetle potrzeb jednostki – uwarunkowania rodzinneCZĘŚĆ II. STANDARYZACJA I KREATYWNOŚĆ W EDUKACJI SZKOLNEJ – WYZWANIA I OGRANICZENIAMaria Janas Samoskuteczność uczniów w edukacji wczesnoszkolnej warunkiem sukcesu życiowegoBeata Bugajska-Jaszczołt Edukacja matematyczna jako czynnik socjalizacji ekonomicznej dzieciMaria Sułkowska Wychowanie młodzieży do sukcesu na przykładzie doświadczeń międzynarodowego programu wychowawczo-profilaktycznego „Golden Five”Rafał Kołodziejczyk Działania w cyberprzestrzeni użytkowników Internetu – wieloaspektowość zagrożeńCZĘŚĆ III. WSPÓŁCZESNE ASPIRACJE I OCZEKIWANIA MŁODZIEŻY W UJĘCIU INTERDYSCYPLINARNYMKatarzyna Potaczała-Perz Inteligencja emocjonalna a osiąganie sukcesów życiowychAneta Smolińska Kulturowe postrzeganie sukcesu według antropologicznej teorii Edwarda HallaPaweł Fryderyk Nowak Wychowanie zdrowotne i wychowanie poprzez sport – procesy wspierające sukces życiowyAnna Brojek, Marta Brojek, Krzysztof Sychowicz Motywacyjne uwarunkowania wyboru studiów studentów Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży drogą do sukcesu życiowegoTomasz Łączek Sukces w społeczeństwie osiągnięćCZĘŚĆ IV. WIELOASPEKTOWA INTEGRACJA EDUKACJI I RYNKU PRACY JAKO JEDNA Z DRÓG PROWADZĄCYCH DO SUKCESUPaulina Ożegalska X, Y, Z, czyli generacyjna perspektywa sukcesu w kontekście edukacji i zatrudnieniaJustyna Żelichowska Sukces w pracy socjalnej w opinii pracowników socjalnychRenata Kowal Praca i kształcenie ustawiczne w opinii osób dorosłychPiotr Czech Pracownik socjalny urzędnik czy opiekun spolegliwy – porażka czy sukces? CZĘŚĆ V. ISTOTA SUKCESU ŻYCIOWEGO A POTRZEBY SPOŁECZNE JEDNOSTKILidia Salata-Zasacka Sukces – powodzenie – samorealizacjaKrzysztof Czekaj W kierunku sukcesu życiowego więźniów – resocjalizacja poprzez edukację Dariusz Łuczak Zachowania suicydalne młodzieży jako problem społeczny – doświadczenia własneIwona Przewoźnik Współczesne „sytuacje życiowe” a aspiracje i oczekiwania młodzieży w ujęciu interdyscyplinarnymMałgorzata Krawczyk-Blicharska, Krystian Łata Późna dorosłość (sukces życia) i jego determinanty w opiniach seniorów Noty o autorach
Inteligencja emocjonalna a osiąganie sukcesów życiowych
Dr hab. Ewa Sarzyńska-Mazurek:Warto podkreślić, że problematyka monografii jest istotna nie tylko poznawczo, ale także ważna ze społecznego punktu widzenia. Prowadzone rozważania dotyczą bowiem kwestii, które w dzisiejszym, zglobalizowanym świecie są ważne dla rozwoju człowieka. Adresatami tej publikacji są – jak sądzę – zarówno specjaliści pracujący z różnymi grupami wiekowymi, osoby zajmujące się kształceniem na różnych poziomach edukacyjnych, jak i studenci.
Tomasz Łączek pedagog, nauczyciel akademicki. Doktor nauk humanistycznych zatrudniony w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach (Wydział Pedagogiki i Psychologii, Zakład Badań nad Edukacją). Zainteresowania naukowe i badawcze dotyczą pedagogiki społecznej ze szczególnym uwzględnieniem problematyki sukcesu życiowego młodzieży.
35.10 zł 39.00 zł Cena netto: 33.43 zł
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
60.30 zł 67.00 zł Cena netto: 57.43 zł
150.00 zł Cena netto: 142.86 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł