• Zarządzanie rozwojem przedsiębiorstwa. Teoria i praktyka

Zarządzanie rozwojem przedsiębiorstwa. Teoria i praktyka

  • Autor: Ryszard Żuber
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7251-898-9
  • Data wydania: 2008
  • Liczba stron/format: 232/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 43,00 zł

    21,50 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,50 zł
  • 50% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

W publikacji autor przedstawił szereg oryginalnych badań dotyczących barier rozwoju firmy, źródeł finansowania przedsięwzięć, form organizacyjnych realizacji prac badawczo-rozwojowych i innowacyjnych oraz nowoczesnych technik wykorzystywanych w tej działalności. Ważne jest też omówienie zagadnień restrukturyzacji przedsiębiorstw oraz transferu technologii i jej wdrażania.

Publikacja może być znakomitą pozycją dydaktyczną dla studentów wydziałów zarządzania ze względu na zakres poruszanych zagadnień, ich aktualność, szeroki zakres powiązania rozważań teoretycznych z wynikami badań oraz przykładami z praktyki.

Sponsor druku monografii:



Autor książki

Ryszard Żuber

prof. nadzw. dr hab. inż., profesor Politechniki Warszawskiej oraz Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania w Warszawie. Uzyskał stopień doktora nauk technicznych oraz doktora habilitowanego nauk ekonomicznych. Od wielu lat kieruje Zakładem Badań i Rozwoju Produkcji na Wydziale Inżynierii Produkcji Politechniki Warszawskiej. Posiada duże doświadczenie przemysłowe zdobyte w trakcie kierowania kilkudziesięcioma dużymi programami badawczymi dla przemysłu i przedsiębiorstw. W obszarze finansowym pełnił funkcje dyrektora kilku departamentów bankowych, kierownika programu restrukturyzacji największego polskiego banku oraz doradcy prezesów i zarządów instytucji finansowych. Zainteresowania naukowe koncentruje na zagadnieniach: rozwoju firm, ich restrukturyzacji, zarządzaniu działalnością badawczo-rozwojową i innowacjami, transferu technologii, analiz strategicznych, przygotowania produkcji i usług, zarządzania projektami i controllingu. Książki tego autora

Spis treści:
 
Od autora
 
Rozdział 1. Rozwój przedsiębiorstwa – podstawowe pojęcia, związki, bariery
 
1.1. Podstawowe pojęcia i ich związki
1.2. Bariery rozwoju przedsiębiorstwa
1.3. Rozwój firmy, jej misja i cele
1.4. Zarządzanie przedsięwzięciami rozwojowymi jako działalność komercyjna
1.5. Planowanie przedsięwzięć
 
Rozdział 2. Formy finansowania przedsięwzięć badawczych, rozwojowych, innowacyjnych
 
2.1. Źródła finansowania przedsięwzięć w świetle badań statystycznych
2.2. Finansowanie przedsięwzięć rozwojowych z wykorzystaniem środków z budżetu państwa
2.3. Finansowanie rozwoju firm z wykorzystaniem środków z banków
2.4. Finansowanie rozwoju firm z wykorzystaniem funduszy Unii Europejskiej
2.5. Finansowanie inwestycji rozwojowych poprzez venture capital/private equity
2.6. Kapitał własny i inne źródła finansowania
 
Rozdział 3. Formy organizacyjne realizacji prac badawczych, rozwojowych, innowacyjnych
 
3.1. Kierunki rozwiązań organizacyjnych w świetle badań
3.2. Sieci innowacyjne
3.3. Klastry
3.4. Parki nauki, parki technologiczne, centra transferu technologii
3.5. Typowe struktury organizacyjne realizacji prac projektowych
3.6. Rola kierownictwa przedsięwzięcia
3.7. Zarządzanie rozwojem a globalizacja
 
Rozdział 4. Typowe techniki wykorzystywane w działalności badawczej, rozwojowej i innowacyjnej
 
4.1. Wykorzystanie technik wśród liderów działalności innowacyjnej
4.2. Charakterystyka technik zarządzania innowacjami
4.3. Analizy strategiczne w działalności przedsiębiorstwa
4.4. Metody planowania struktury przedsięwzięć, przebiegu zadań, wykorzystania zasobów
 
Rozdział 5. Restrukturyzacja i zmiana jako element działalności rozwojowej przedsiębiorstwa
 
5.1. Restrukturyzacja – wybrane definicje i poglądy
5.2. Przesłanki i kierunki restrukturyzacji przedsiębiorstw
5.3. Modelowe rozwiązania problemów restrukturyzacyjnych
5.4. Rzeczywisty a postulowany model działań restrukturyzacyjnych
 
Rozdział 6. Rola transferu i marketingu nowych technologii w rozwoju przedsiębiorstwa
 
6.1. Transfer technologii i jego formy
6.2. Wdrażanie technologii i elementy sukcesu wdrażania transferu technologii
6.3. Modelowy system marketingu w procesie transferu technologii
 
Bibliografia

Napisz opinię

Uwaga: Proszę nie używać znaków HTML!
    Zły           Dobry

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł