• Rodzina w mediach. Media w rodzinie

Rodzina w mediach. Media w rodzinie

  • Autor: Sitarczyk Małgorzata
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-772-1
  • Data wydania: 2013
  • Liczba stron/format: 194/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

42,00 zł

21,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,00 zł

50% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

Rodzina polska XXI wieku przeżywa zmiany i trudności w wymiarze, jaki trudno było wcześniej przewidzieć. Problemy te są konsekwencją dynamicznego rozwoju cywilizacyjnego w XX wieku i dotyczą jej istoty, struktury, modelu funkcjonowania, zwłaszcza zadań, z których szczególne miejsce zajmują szeroko rozumiane funkcje wychowawcze. Przyczyn owych zmian i trudności należy poszukiwać w różnych obszarach życia: od przemian cywilizacyjnych, przez postęp kulturowy, gospodarczy, ekonomiczny, technologiczny po zmiany w sferze moralnej i egzystencjalnej. Nie bez znaczenia dla funkcjonowania rodziny pozostają takie zjawiska, jak proces postindustrializacyjny i urbanizacyjny oraz dynamiczny postęp naukowy, który powodując liczne zmiany w systemie wartości, kreując przy tym nowe potrzeby człowieka, wymusza nową jakość życia jednostki i funkcjonowania rodziny. Celem opracowania jest inspirowanie do refleksji nad związkami pomiędzy różnymi wymiarami funkcjonowania rodziny a oddziaływaniem mediów na jednostkę i jej styl życia. W książce została przedstawiona wieloaspektowa analiza rodziny w kategoriach twórcy i odbiorcy treści medialnych. Autorzy szukają w niej odpowiedzi na pytania: Czy media zmieniały rodzinę? Jak, w jaki sposób, dlaczego i po co?

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Recenzja

prof. dr hab. Wioletta Tuszyńska-Bogucka:

Analizując całą listę zagrożeń, jakie wiążą się z korzystaniem przez młodych ludzi z mediów elektronicznych, możemy ulec pokusie skierowania całego wysiłku na maksymalne ograniczenie korzystania z nich. Wydaje się jednak, że kluczową sprawą jest stworzenie takiej kultury domowej, nakierowanej na bycie z innymi, rozmowę, wzajemną pomoc i wreszcie naukę i własny rozwój, która spowoduje, że dziecko/dorastający nie będzie liczył czasu do kolejnego filmu lub kolejnej sesji z komputerem. Jest to więc stworzenie swoistej „kultury domowej”, czyli zbioru rozsądnych zasad korzystania z mediów. Niniejsza praca jest cennym przyczynkiem właśnie do takiej pracy i stanowi cenną pozycję wydawniczą.

Autor książki

Sitarczyk Małgorzata

psycholog, adiunkt w Wyższej Szkole Ekonomii i i Innowacji, doktor nauk humanistycznych w dziedzinie psychologii. W latach 1999-2004 psycholog w Zespole Diagnostycznym Schroniska dla Nieletnich w Dominowie. Od 1986 roku stała współpraca z Pracownią Testów Psychologicznych PTP (badania standaryzacyjne i normalizacyjne takich technik diagnostycznych. Zainteresowania naukowe: diagnoza psychologiczna na rzecz orzecznictwa sądowego, psychologia rodziny, psychologia wychowawcza i psychoprofilaktyka. Wieloletnia praktyka zawodowa w placówkach resocjalizacyjnych. Autorka i redaktorka trzech monografii i ponad 120 artykułów naukowych. Realizatorka szkoleń z zakresu diagnozy psychologicznej, psychologii rodziny, psychologii wychowawczej, psychoprofilaktyki i psychologii sądowej. Biegły sądowy.

Spis treści:
 
Wstęp
 
CZĘŚĆ I. RODZINA W MEDIACH
 
Agnieszka Pasternak, Monika Urbańska-Bulas
Wirtualna relacja eurosieroty z eurorodzicem. Komunikacja w rodzinie drogą mediów elektronicznych
 
Wprowadzenie
Zjawisko eurosieroctwa
Media elektroniczne jako środek komunikacji
Wirtualna relacja międzyludzka
Komunikacja za pośrednictwem komputera (CMC) – zagrożenia
Komunikacja za pośrednictwem komputera – szanse i zagrożenia szansą
Podsumowanie
 
Sylwia Seul
Specyfika twórczości blogowej dziewcząt i chłopców
 
Wprowadzenie – aspekty rozwojowe adolescenta
Blogosfera i nastolatek
Treści przytaczane przez dziewczęta i chłopców
Różnice w treści notek z blogów dziewcząt i chłopców
Podsumowanie
 
Anita Kozłowska
Falsyfikacja jednostki ludzkiej na przykładzie kreowania wizerunku mężczyzny w komercyjnej reklamie telewizyjnej
 
Wprowadzenie
Tradycyjny paradygmat męskości
Nowy paradygmat męskości
Zakończenie
 
Ewa Łaskarzewska
Medialny wizerunek osób niepełnosprawnych i ich rodzin
 
Wprowadzenie. Media w XXI wieku i ich wpływ na odbiorcę
Rodzina osoby z niepełnosprawnością i jej wizerunek medialny
Wybrane wizerunki medialne niepełnosprawnych i ich rodzin
Podsumowanie
 
Iwona Ulfi k-Jaworska, Małgorzata Dziuba
Korzystanie z pornografi i internetowej a oczekiwania wobec przyszłego małżeństwa
 
Pornografia internetowa
Oczekiwania wobec małżeństwa
Metody badawcze
Osoby badane
Wyniki badań
Dyskusja wyników
 
Część II. RODZINA W MEDIACH
 
Małgorzata Sitarczyk
Dzieciństwo przed telewizorem. Konfrontacja poglądów rodziców i nauczycielek przedszkoli
 
Wprowadzenie
Zadania rozwojowe w wieku przedszkolnym a telewizyjny styl życia współczesnych rodzin
Telewizja jako środowisko wychowawcze. Szanse i zagrożenia dla rozwoju dziecka
Dzieciństwo przed telewizorem. Dane statystyczne
Problem i wyniki badań
Zakończenie
 
Agata Siwek-Szczepanik
Młode pokolenie – uzależnione od mass mediów?
 
Wprowadzenie
Rozwój mass mediów
Zagrożenia i korzyści płynące z istnienia mass mediów
Podsumowanie
 
Anna Siudem
Osobowościowe uwarunkowania uzależnienia od Internetu wśród młodzieży
 
Wprowadzenie
Koncepcja osobowości według P.T. Costy i R.R. McCrae
Uzależnienie od Internetu
Metodologia badań własnych
Analiza wyników badań
Zakończenie
 
Ireneusz Siudem
Preferencje gier komputerowych zawierających przemoc a cechy osobowości gracza
 
Wprowadzenie
Założenia teoretyczne
Założenia badawcze
Metody badań
Osoby badane
Prezentacja i analiza wyników badań
Wnioski końcowe
 
Beata Miechowicz
Uzależnienie od Internetu – przegląd badań empirycznych uwzględniający cechy społeczno-demograficzne
 
Wprowadzenie
Analiza dostępnych badań empirycznych
Podsumowanie

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł