• Rewolucja w raportowaniu biznesowym. Interesariusze, konkurencyjność, społeczna odpowiedzialność

Rewolucja w raportowaniu biznesowym. Interesariusze, konkurencyjność, społeczna odpowiedzialność

  • Autor: Paulina Roszkowska
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-346-4
  • Data wydania: 2011
  • Liczba stron/format: 260/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 50.00 zł

    12.50 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 12.50 zł
  • 75% taniej

  • Darmowa dostawa odzzzz 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Książka, którą Autorka proponuje czytelnikowi-menedżerowi, pracownikowi korporacji czy firmom sektora MŚP, studentowi i innym zainteresowanym – to próba odpowiedzi na cztery pytania: co raportować?, komu raportować?, po co raportować? oraz jak raportować? Zaproponowane wskazówki, mające bez­pośrednie zastosowanie do praktyki biznesu, poparte zostały przykładami raportowania światowych liderów społecznej odpowiedzialności, takich jak BASF, P&G, Wal-Mart czy BAT.

Spis treści:

Wstęp
 
Co raportować? – Społeczną odpowiedzialność
 
Rozdział 1. Współczesne znaczenie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
 
Wprowadzenie
1.1. Nowa rola przedsiębiorstwa – nowa odpowiedzialność?
1.2. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw – definicje, definicje…
1.3. Obszary społecznej odpowiedzialności – koncepcja zrównoważonego rozwoju
1.4. Modele społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
1.5. Społeczna odpowiedzialność – za… i przeciw
Komu raportować? – Interesariuszom
 
Rozdział 2. Raportowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa – elementem współczesnego raportowania biznesowego
 
Wprowadzenie
2.1. Inwestor vs. interesariusz
2.2. Budowanie „zdrowych” relacji z otoczeniem
2.3. Wartość informacji w relacjach przedsiębiorstwa z jego interesariuszami
2.4. Współczesne modele raportowania biznesowego
2.5. Raport społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
2.6. Raportowanie społecznej odpowiedzialności w Polsce i na świecie
Po co raportować? – Konkurencyjność
 
Rozdział 3. Poziom vs. korzyści raportowania społecznej odpowiedzialności
 
Wprowadzenie
3.1. Raportowanie społecznej odpowiedzialności w ocenie zarządzających
3.2. Koncepcje konkurencyjności a społeczna odpowiedzialność
3.3. Charakterystyka badania
3.4. Analiza poziomu raportowania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w wybranych branżach GPW w Warszawie
3.5. Wpływ ujawnień społecznych, środowiskowych i ekonomicznych na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstw produkcyjnych, usługowych, banków
Jak raportować? – Zgodnie z 5 elementami modelu
 
Rozdział 4. Tworzenie raportów społecznej odpowiedzialności
 
Wprowadzenie
4.1. Strategie komunikacji społecznej odpowiedzialności
4.2. Regulacje w zakresie raportowania społecznej odpowiedzialności
4.3. Proces tworzenia (opracowania) raportu
4.4. Uniwersalny model raportowania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
A w praktyce…
 
Rozdział 5. Cechy modelowego raportu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa na przykładach
 
Wprowadzenie
5.1. Treść i jakość raportów (przykład BASF i PKN Orlen)
5.2. Integracja społecznej odpowiedzialności ze strategią biznesową (przykład Procter & Gamble)
5.3. Zakres raportowania (przykład Wal-Mart)
5.4. Dialog z interesariuszami (przykład BAT Polska)
5.5. Zewnętrzna weryfikacja raportów w kontekście budowy zaufania
 
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Załączniki

prof. Andrzej Herman, Dziekan Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie W Szkole Głównej Handlowej w Warszawie:

Wiele przedsiębiorstw na świecie dostrzegło potrzebę działania społecznie odpowiedzialnego, jednak nieliczni dostrzegają jej związek nie tylko z procesami wzrostu swojej wartości ekonomicznej, ale także z potrzebą zasadniczej zmiany filozofii zarządzania. Autorka, podejmując ten problem, trafia w jego sedno. Klarownie łączy w nim wykład akademicki, ilustrując go prezentacją wyników swoich badań em­pirycznych. Książka ta może być inspirującym przewodnikiem po tym nowym obszarze teorii i praktyki zarządzania współczesną firmą.

prof. nadzw. dr hab. Elżbieta Mączyńska, Prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego:

Idea społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw to niewątpliwie idea szlachetna i potrzebna, mająca służyć dobru społecznemu. Zarazem dzisiejsza gospodarka globalna niemal codziennie dostarcza dowo­dów na to, że idea ta nie przekłada się, niestety, na rzeczywistość. W świecie biznesu roi się bowiem od rozmaitych skandali, nadużyć i innych nieprawidłowości, a poświęcone temu tematowi prace nierzadko traktowane są jako przykrywka patologicznych działań korporacji. Lektura książki Pauliny Roszkow­skiej – pierwszej pozycji dotyczącej komunikowania działań z obszaru społecznej odpowiedzialności na polskim rynku – umożliwia lepsze zrozumienie tej problematyki.

Paulina Roszkowska

doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Zarządzania Wartością w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Współtwórca i wykładowca na Studiach Podyplomowych: Alternatywne Źródła Kapitału na Rozwój, Inżynieria Finansowa. Prowadzi projekty badawcze i zajęcia dla studentów z obszaru zarządzania wartością firmy, społecznej odpowiedzialności biznesu, raportowania biznesowego, relacji korporacyjnych, źródeł finansowania działalności przedsiębiorstw oraz oceny projektów inwestycyjnych. Dorobek naukowy autorki obejmuje liczne publikacje naukowe oraz publicystyczne. Pracuje w biznesie, w agendach rządowych, człon­kostwo w organach nadzoru właścicielskiego.


Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane