Rewolucja w raportowaniu biznesowym. Interesariusze, konkurencyjność, społeczna odpowiedzialność
- Autor: Paulina Roszkowska
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7641-346-4
- Data wydania: 2011
- Liczba stron/format: 260/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
50.00 zł
12.50 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 12.50 zł
- Darmowa dostawa odzzzz 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
75% taniej
Książka, którą Autorka proponuje czytelnikowi-menedżerowi, pracownikowi korporacji czy firmom sektora MŚP, studentowi i innym zainteresowanym – to próba odpowiedzi na cztery pytania: co raportować?, komu raportować?, po co raportować? oraz jak raportować? Zaproponowane wskazówki, mające bezpośrednie zastosowanie do praktyki biznesu, poparte zostały przykładami raportowania światowych liderów społecznej odpowiedzialności, takich jak BASF, P&G, Wal-Mart czy BAT.
Wstęp
5.1. Treść i jakość raportów (przykład BASF i PKN Orlen)
prof. Andrzej Herman, Dziekan Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie W Szkole Głównej Handlowej w Warszawie:
Wiele przedsiębiorstw na świecie dostrzegło potrzebę działania społecznie odpowiedzialnego, jednak nieliczni dostrzegają jej związek nie tylko z procesami wzrostu swojej wartości ekonomicznej, ale także z potrzebą zasadniczej zmiany filozofii zarządzania. Autorka, podejmując ten problem, trafia w jego sedno. Klarownie łączy w nim wykład akademicki, ilustrując go prezentacją wyników swoich badań empirycznych. Książka ta może być inspirującym przewodnikiem po tym nowym obszarze teorii i praktyki zarządzania współczesną firmą.
prof. nadzw. dr hab. Elżbieta Mączyńska, Prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego:
Idea społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw to niewątpliwie idea szlachetna i potrzebna, mająca służyć dobru społecznemu. Zarazem dzisiejsza gospodarka globalna niemal codziennie dostarcza dowodów na to, że idea ta nie przekłada się, niestety, na rzeczywistość. W świecie biznesu roi się bowiem od rozmaitych skandali, nadużyć i innych nieprawidłowości, a poświęcone temu tematowi prace nierzadko traktowane są jako przykrywka patologicznych działań korporacji. Lektura książki Pauliny Roszkowskiej – pierwszej pozycji dotyczącej komunikowania działań z obszaru społecznej odpowiedzialności na polskim rynku – umożliwia lepsze zrozumienie tej problematyki.
Paulina Roszkowska
doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Zarządzania Wartością w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Współtwórca i wykładowca na Studiach Podyplomowych: Alternatywne Źródła Kapitału na Rozwój, Inżynieria Finansowa. Prowadzi projekty badawcze i zajęcia dla studentów z obszaru zarządzania wartością firmy, społecznej odpowiedzialności biznesu, raportowania biznesowego, relacji korporacyjnych, źródeł finansowania działalności przedsiębiorstw oraz oceny projektów inwestycyjnych. Dorobek naukowy autorki obejmuje liczne publikacje naukowe oraz publicystyczne. Pracuje w biznesie, w agendach rządowych, członkostwo w organach nadzoru właścicielskiego.