• Podejście innowacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Podejście innowacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem

  • Autor: Robert Nowacki Marcin W. Staniewski redakcja naukowa
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-257-3
  • Data wydania: 2010
  • Liczba stron/format: 144/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 36.00 zł

    18.00 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18.00 zł
  • 50% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Publikacja ma na celu ukazanie możliwości wykorzystania w procesach zarządczych rozwiązań innowacyjnych wraz z próbą określenia ich wpływu na rozwój i konkurencyjność przedsiębiorstwa.

Książka obejmuje osiem rozdziałów opracowanych przez pracowników naukowych Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie oraz Szkoły Głównej Handlowej, którzy w obszarach swych zainteresowań badawczych mają problematykę nowoczesnych koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem. Rozważania prowadzone są z różnych punktów widzenia i wskazują na znaczną odmienność podejść do wykorzystywania innowacji w zarządzaniu, które są atrakcyjne dla autorów poszczególnych rozdziałów.

Zakres ujętej problematyki odnosi się zarówno do ogólnych, makroekonomicznych uwarunkowań kreowania i wykorzystywania rozwiązań innowacyjnych, jak również obejmuje typowo mikroekonomiczną analizę opisywanych case studies. Poszczególne rozdziały łączą w sobie wątki teoretyczne z ich praktycznym odniesieniem i weryfikacją, co znacznie wzbogaca prezentowane treści.

Spis treści:

Wstęp
Robert Nowacki, Marcin W. Staniewski
 
Rozdział 1. Znaczenie innowacyjności w rozwoju przedsiębiorstwa
Robert Nowacki
 
Wprowadzenie
1.1. Innowacyjność i jej wspieranie jako wyzwanie Strategii Lizbońskiej
1.2. Innowacyjność jako narzędzie kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstwa
1.3. Skala wdrażania rozwiązań innowacyjnych w badanych przedsiębiorstwach
1.4. Stymulatory i bariery wdrażania rozwiązań innowacyjnych w przedsiębiorstwach
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 2. Zasoby innowacji w procesie kreowania wartości przedsiębiorstw
Piotr Szczepankowski
 
Wprowadzenie
2.1. Przedsiębiorstwo innowacyjne i przedsiębiorstwo oparte na wartości
2.2. Możliwości podnoszenia wartości przedsiębiorstwa poprzez innowacje
2.3. Determinanty i pomiar zasobów innowacji na potrzeby analizy wartości przedsiębiorstwa
2.4. Model strategiczny zarządzania innowacjami i zarządzania wartością
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 3. Innowacje otwarte źródłem konkurencyjności przedsiębiorstw
Stanisław Łobejko
 
Wprowadzenie
3.1. Przemiany we współczesnej gospodarce
3.2. Nowe podejście do innowacji
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 4. Wybrane strategie tworzenia innowacji i stymulowania kreatywności – przykłady
Katarzyna Bachnik
 
Wprowadzenie
4.1. Otoczenie zewnętrzne a strategia korporacyjna
4.2. Przykłady konkretnych strategii innowacyjnych
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 5. Zarządzanie zasobami ludzkimi w aspekcie innowacyjności
Marcin Waldemar Staniewski
 
Wprowadzenie
5.1. Innowacja w organizacji
5.2. Wiedza – podstawa innowacji
5.3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w innowacyjnym przedsiębiorstwie
5.4. System Zarządzania Zasobami Ludzkimi w organizacji innowacyjnej – perspektywa badawcza
5.5. Innowacyjne zarządzanie zasobami ludzkimi
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 6. Innowacyjność w zarządzaniu finansami – charakterystyka pojęcia i próba identyfikacji w przedsiębiorstwach w Polsce
Grzegorz Gołębiowski
 
Wprowadzenie
6.1. Innowacje zarządcze a innowacyjność w zarządzaniu
6.2. Zależność rozwoju przedsiębiorstwa od innowacyjności i jej poziomu
6.3. Potencjał innowacyjności
6.4. Próba identyfikacji innowacyjności w zarządzaniu finansami w przedsiębiorstwach w Polsce
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 7. Innowacje w zarządzaniu wiedzą w sektorze MSP
Agnieszka Bitkowska
 
Wprowadzenie
7.1. Istota koncepcji zarządzania wiedzą
7.2. Sektor MSP a innowacje
7.3. Innowacyjne rozwiązania w zarządzaniu wiedzą w sektorze MSP
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 8. Spółki innowacyjne na rynku giełdowym NewConnect
Piotr Szczepankowski
 
Wprowadzenie
8.1. Znaczenie rynku NewConnect w finansowaniu spółek innowacyjnych
8.2. Wyniki badania stopnia innowacyjności spółek rynku NewConnect
8.3. Charakterystyka działalności liderów innowacyjności z rynku NewConnect
Podsumowanie
Bibliografia

Robert Nowacki
doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu Szkoły Głównej Handlowej, adiunkt w Instytucie Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji oraz w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania, wykładowca przedmiotów marketingowych w szkołach wyższych. Współautor podręczników oraz autor szeregu artykułów i opracowań z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, reklamy i badań marketingowych.

Książki tego autora

Marcin W. Staniewski redakcja naukowa

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane