• Lokalizacja przedsiębiorstwa w gospodarce globalnej

Lokalizacja przedsiębiorstwa w gospodarce globalnej

  • Autor: Godlewska-Majkowska Hanna
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-969-5
  • Data wydania: 2013
  • Liczba stron/format: 166/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

45,00 zł

9,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 9,00 zł

80% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

Autorka przedstawia w książce procesy dotyczące lokalizacji przedsiębiorstw, jej postrzegania w globalnej gospodarce, jak i relacji pomiędzy funkcjonowaniem w złożonej globalnej przestrzeni a ich lokalnym osadzeniem.

Książka jest przeznaczona zarówno dla studentów, jak i nauczycieli akademickich, a także praktyków zajmujących się zarządzaniem przedsiębiorstwem, zwłaszcza w zakresie planowania rozwoju, a także dla pracowników instytucji zajmujących się obsługą bezpośrednich inwestycji zagranicznych.

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Autor książki

Godlewska-Majkowska Hanna

Spis treści:

Wstęp
 
Rozdział 1. Lokalizacja przedsiębiorstwa jako kategoria ekonomiczna
 
1.1. O roli i sposobie postrzegania lokalizacji
1.2. Lokalizacja szczegółowa
1.3. Lokalizacja ogólna
1.4. Uwarunkowania wyboru lokalizacji
1.5. Delokalizacja i regulacja lokalizacji
 
Rozdział 2. Lokalizacja przedsiębiorstwa – ujęcie teoretyczne
 
2.1. Klasyczne i neoklasyczne teorie lokalizacji
2.2. Współczesne nurty teorii lokalizacji
2.3. Czynniki lokalizacji – od przeszłości do współczesnej roli
 
Rozdział 3. Globalizacja jako podstawa nowego paradygmatu lokalizacji przedsiębiorstwa
 
3.1. Megatrendy jako wyznaczniki procesów lokalizacji przedsiębiorstwa
3.2. Globalizacja jako nowe wyzwanie
3.3. Globalizacja a strategie lokalizacji przedsiębiorstw
 
Rozdział 4. Rola środowiska wewnętrznego i behawioralnego w lokalizacji przedsiębiorstw
 
4.1. Cykl życia przedsiębiorstwa a lokalizacja
4.2. Lokalizacja w łańcuchu wartości przedsiębiorstwa
4.3. Przedsiębiorstwo jako kreator i uczestnik struktur przestrzennych
4.4. Rola instytucji państwowych i samorządowych w kształtowaniu środowiska behawioralnego firm
 
Rozdział 5. Metody zarządzania lokalizacją w przedsiębiorstwie
 
5.1. Modele projektowania lokalizacji
5.2. Wykorzystanie wskaźników atrakcyjności inwestycyjnej PAI w procedurze wyboru lokalizacji
5.2.1. Wprowadzenie metodyczne
5.2.2. Interpretacja wyników pomiaru atrakcyjności inwestycyjnej
5.3. Formularz lokalizacyjny jako narzędzie wyboru lokalizacji
 
Zakończenie
 
Spis rysunków
 
Bibliografia
 
Aneks

Globalna gospodarka i globalny kryzys

11,75 zł 47,00 zł Netto: 11,19 zł

Migracja kapitału w globalnej gospodarce

47,50 zł 95,00 zł Netto: 45,24 zł

Kryzys globalny. Pierwsze przybliżenie

12,00 zł 48,00 zł Netto: 11,43 zł

Dynamika zależności na globalnym rynku finansowym

9,68 zł 44,00 zł Netto: 9,22 zł

Kraje rozwijające się w globalnej wymianie handlowej

30,00 zł 60,00 zł Netto: 28,57 zł

Finanse publiczne w architekturze globalnej gospodarki

16,25 zł 65,00 zł Netto: 15,48 zł