Fenomenologia zarządzania. Przywództwo
- Autor: Bronisław Bombała
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7641-324-2
- Data wydania: 2010
- Liczba stron/format: 152/B5
- Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Cena detaliczna
-
38.00 zł
9.50 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 9.50 zł
75% taniej
Przedmiotem książki jest analiza fenomenologiczna zarządzania jako aktu przywództwa. Wątkiem przewodnim i zarazem głównym problemem badawczym jest poszukiwanie istoty (eidos) przywództwa w kontekście rozwoju osobowego uczestników organizacji, a także jej interesariuszy zewnętrznych.
Wstęp
1.2. Pytanie o stan zarządzania w Polsce
dr hab. Krzysztof Gładkowski, prof. UWM:
Bronisław Bombała niezwykle sprawnie i umiejętnie łączy najwartościowsze osiągnięcia filozofii i nauk szczegółowych, wprowadzając paradygmat fenomenologiczny do personalistycznej filozofii zarządzania. Konceptualizacja Bronisława Bombały wychodzi naprzeciw potrzebie opracowania adekwatnych podstaw filozoficznych dla teorii zarządzania. Propozycja tego uczonego jest ze wszech miar aktualna i nowoczesna. A co najważniejsze, otwarta nie tylko na aktualne, lecz i nowe rozwiązania teoretyczne i praktyczne, jakie niewątpliwe powstaną w dociekaniach służących całościowemu, a przede wszystkim – nieredukcjonistycznemu rozwiązywaniu problemów w naukach o zarządzaniu.
Bronisław Bombała dr, adiunkt w Instytucie Nauk Politycznych Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego i na Wydziale Zarządzania Szkoły Wyższej im. Bogdana Jańskiego. Ukończył studia z organizacji i zarządzania na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz studia filozoficzno-teologiczne w Warmińskim Instytucie Teologicznym w Olsztynie. Stopień doktora nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania uzyskał w 1999 roku na Wydziale Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, broniąc rozprawę doktorską zatytułowaną Personalistyczna wizja kultury organizacyjnej. W następnych latach rozwijał personalistyczne i fenomenologiczne ujęcie zarządzania, prezentując wyniki swych badań na licznych konferencjach krajowych i zagranicznych. Opublikował kilkadziesiąt artykułów naukowych, m.in. w Prakseologii i serii wydawniczej Analecta Husserliana, w których zawarł podstawy personalistyczno-fenomenologicznej koncepcji zarządzania.